2000
|
|
Elizaldean bertan Esteban Donea Enparantzaren (fija zaitezte iturrian) inguruko kaleetatik paseo atsegina burutu daiteke, bertan
|
dagoen
XVII.eko Udaletxea (arkupeak eta haraneko armarri bi), San Esteban eliza (visigotikoa lehenbizi, erromanikoa gero eta gotikoa gaur egun) eta San Joan Bataiatzailearen Basilika Ospitalea (XVI. mendea) bisitatu ostean. Iturriotz auzoan Ozentzio baseliza eta Dorre Etxe gotikoa azpimarra ditzakegu, eta Gurutze auzoan aldiz, Irungo mugan dagoen Andrearriaga hilarriaren kopia (orijinala Donostiako San Telmon dago).
|
|
Alor bi horiei lotutako saio asko idatzi ditu, 1998an plazaratu zuen" Euskalkiak gaur" adibide gisa. Bere iritziz, euskalkien etorkizunaz jarduteko, euskalkien iragana ezagutu behar da, bata bestearengandik gertuago
|
zeudelako
XVII. mendean gaur egun baino. Eta kasu gehienetan, dugun buruhausterik handiena ez delako euskara nafarra, giputza edo bizkaitarraren arteko zera hori, euskararen eta gaztelaniaren (edo frantsesaren) arteko gatazka baino.
|
2002
|
|
Horrek ez du esan nahi fase hori baino lehenago merkatuak gidatutakoportaera ekonomikorik existitzen ez zenik. Argi
|
dago
XVII. eta XVIII. mendeetako merkatari handiek logika horrekin funtzionatzen zutela; baina portaera horiekgutxi batzuenak ziren. Horrez gain, Antzinako Erregimenean Koroaren erakundeekez zituzten haiek errazten, gehiago babestu nahi baitzituzten juridikoki pribilegiatuta zeudenen soberakin ekonomikoa eta ohore eta duintasun pertsonalaren balioak; alegia, lanean saiatzea eta etekinak lortzea baino gehiago.
|
2010
|
|
medikuntza aurrerapenak, espazioko lasterketa? Ez
|
dago
XVII. mendea eta XX.a alderatzerik, bistan da eboluzioa, baina pertsonaren gizatasunari kalte egiten dioten birus asko dago. Guri dagokigunez, egoera ez da konponduko, mendeak eta mendeak iraungo dugu horrela Espainiak eta Marokok.
|
2011
|
|
Pero izenaren hipokoristikoa zen* Peron (Peiron eta Perona aurkitu ditugu; Salaberri, 2009: 171) eta oikonimoetako enea bukaera
|
zeuden
XVII. eta XVIII. mendeetan oikonimo honetan. XIX. mendeaz geroztik, haplologiaz, lehen negaldu zen nenesegidan.
|
|
Zenbaitek hemen aurreko sarreretan ikusitako olajaun eta egi, tegi ‘lekua’, ‘etxea’ ren ozen ondoko aldaera den degi ditugula pentsatu dute. Etxalarren (Apezetxea & Salaberri, 2008) Olajaundegia
|
dago
XVII. mendeaz geroztik gutxienez. Dena dela, badaiteke ahozko OUjaundi gaizki interpretatzearen ondorio izatea, hots, Olajaunandi tik aterea izatea, ez Olajaundegi tik, Hernandorenak, ikusi bezala, Olajaundinea dokumentatzen baitu.
|
2012
|
|
Azken jarrera hori erabat zabaldua
|
zegoen
XVII.
|
2015
|
|
Espainia, Italia, Portugal eta Europako iparraldeko hiri eta portuei eraso egin, ahalik eta diru eta ondasun gehien arpilatu eta emakumeak eta umeak esklabo gisa harrapatzen jardun zuen urte luzeetan, Afrika iparraldeko hirietan zeuden beharrak asetzen eta, bide batez, diru asko pilatzen. Bizargorrik pirateriaren paradisu bihurtutako hirian, Aljerren, hogeita hamar mila esklabo europar
|
zeuden
XVII. mendeko lehen urte haietan.
|
2018
|
|
OEHk (s.v. utzi) 3 adieran jasotzen du erabilera hau, dagoeneko Etxeparek eta Leizarragak badutena, baita lapurtera klasikoko autoreek ere. Nafarroako eta Iparraldeko egileen testuetan ageri da, eta Caminok (2003a, 450) Ekialde zabaleko berrikuntzatzat du egun38 Nafarroan, Beriainek erabiltzen du, eta Aresoko otoitzetan ere
|
badago
XVII. mendean. 1743 urteko kokapen geografiko
|