Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎kanta, espainiarfrankista gazteen bilera publiko batean abestua, adibidez, gure izaeraz egiten den isekagisa interpretatuko genuke, eta laidogarria izango litzateke guretzat. Beraz, adierazpenmusikala (bere izate publikoan beti, jakina) eta kidetasun sozialarekiko sentimenaklotuta daude elkarrekin: elkartasun sentimen horrek ematen dio musikari eraginkortasuna; elkartasun sentimen hori musikaz esperimentatzen dugun hunkipen eta bestelakosentimenen oinarrian dago; eta elkartasun horrek ematen dio musikari izaera eta indaridentitarioa, segidan aztertuko duguna.
‎da (eta ausarta), ezen eta eskuek (izaki ezkonsziente gisa) ez duteerantzukizun psikologikorik. Pasarte honetan bi linea espresibo daude elkar tindatu edokutsatu nahiz; bat norabide anatomiko fisikoa, hau da, A maila errealean doana, etabestea norabide, irrazionala?, B mailan, espresatua, eskuak dimentsio psikologikoanezarriz. Hau guztia kontuan edukirik, eta C. Bousoño ren eskolari jarraituz, azalpen hau genuke:
2002
‎honek esan nahi du, bazkideek argiro erabakibehar dutela enpresak inguruko giza komunitateari nolako ekarpenak egingo dizkion eta nolako trinkotasunez. Hortaz, argi eta garbi ulertu behar daprintzipioak erabat daudela elkarrekin lotuta, eta elkar osatzen duten orobatasun bat eratzen dutela, ulertezina izanik printzipio horietako bat soilikbetetzea, beste batzuk bete gabe utziz.
‎Euskal Unibertsitatearen definizioetan nabaria zen ideologiaren pisua, ezbaitzen zehazten, lerro orokorretatik kanpo unibertsitate eredua eta, are gutxiago, ikasketak, ikerketa lerroak, gizarte eta erakunde publikoekiko harremanak, etaabar8 Zehazten zirenean, maiz, lanean ari zen unibertsitate eredua hankaz gorajartzen zen, erdibiderik proposatu gabe. Nabaria zen, bestetik, proposamen haienbultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztelaezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia.Edozelan ere, Mitxelenarentzat Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina ez zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolazere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran agerdaitezen».
‎Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina ez daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
‎Hura, dirudienez zailago date eta urrutiago legoke, azken helburu bezalaagertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez diragauza bera, ezta alderatzeko ere, baina ez daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsaitankeran ager daitezen.
‎Jakina da gero eta kolektibo zabalagoak daudela elkarri begira; elkar ikusten ote duten da hain argi ez dagoena. Gero eta gehiago dira elkarren berri duten nazioak eta herriak; hala ere, sarritan ematen du, elkarren berri eduki arren elkarren berririk ez dutela, elkar ezagutzen ez dutela.
2003
‎zabaltzen duen ikuspegia da, eta mesede egiten dio emantzipazioari baino alienazioari eta ezintasunari19; lurperatu egiten baitu, geure eguneroko praxi kolektiboan, garen giza artekotasunaren esanahian sakontzeko aukera. Beste era batera esanda, ezkutatu egiten ditupertsonala eta sozialaren artean dagoen elkarren eraketa erreflexiboki autodeterminatzeko dauden aukerak.
‎Zeruko Argia n UEUren berri eman zuen Iñaki Zubizarretak azken hausnarketa bat gehitu zuen, UEUn egindako lanak ezin zuen estali beste bat «agian beharrezkoagoa dena, Euskal herrian badira zenbait unibertsitate, eta unibertsitate hauetan egin behar ditugu ahalehin guztiak gureganatzeko, euskal kulturarentzat irabazteko. Baina bi lan hauek ez daude elkarren aurka, elkarren osagarri dira baizik»65 Iritzi zabalagoa zuen Paulo Agirrebaltzategik:
‎Deiagarria zen, bestalde, proposamen horien bultzatzaileek harreman gutxi zutela unibertsitate munduarekin eta ez zituztela ezagutzen horren arauak eta aldaketen aurrean azaldu ohi duen erresistentzia. Edozelan ere, Mitxelenaren iritziz, Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea ez ziren gauza bera, baina ez zeuden elkarren aurka, eta «ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen».
2005
‎Hau da, lakainketa planoek zelula osoa zeharkatzen dute, eta sorturiko blastomeroak elkarrengandik guztiz bananduta daude mintz zelularraz. Ostera, zigotoak bitelo kantitate handia duenean (esate baterako, arrautza biziki telolezitikoetan), lakainketa planoek ezin dute bitelo lodi hori erabat zatitu, eta hortaz, blastomeroak ez daude elkarrengandik zeharo bananduta mintz zelularraz. Azken zelula zatiketa modu horri lakainketa meroblastikoa deritzo.
2006
‎Egiaz, ia ia bermatuta dago elkarrekin topo egitea intentsitate emozionalhandiko mementoa izango dela, non poztasuna, herstura, negargura, beldurra etatristura nahastuko diren. Horrek nahasmen emozional handia sor dezake gurasoengan zein seme alabengan, beren adin eta nortasunaren beste hainbat faktorerenarabera.
‎Baita saltzeko ere. Fruta saltzaileareneta eroslearen artean badago elkar higatze bat, elkar iragazte bat. Hogei urterenburuan, zer pentsatuko du laranja saltzaileak euskal gatazkaz?
2007
‎Gizakia galduta eta korapilatuta dabil, kultur erreferentzia gisa eskaintzenzaizkion ikuspuntuek eta modelo errealek nahasi egiten dutelako. Politika, ekonomia eta erlijioa ez daude elkarren artean loturik, ezta naturarekin ere, edota gizakiak naturaz ikusi eta ulertzen duenarekin ere ez. Hortik heldu zaio pertsonarinahasmena.
2008
‎Emaitza hauek ikusirik, nabarmen antzeman daiteke eskala guztiak erlazionaturik daudela elkarren artean, hau da, konstruktu bera neurtzen dutela, hots, komunikazio garapena.
2009
‎Harremanak, beraz, korrektoa izan behar du, bakoitza bere tokian egongo da. Edozeinhedabidetan ari garenean bete beharreko printzipioa bada ere, herriko informazioalantzean bereziki zaindu behar da, iturria eta kazetaria oso gertu baitaude elkarrengandik.
‎Elkarrekin estuki loturik dauden hirugarren eta laugarren ezaugarriei gagozkiela, baina, zehaztasunen garrantzia areagotu egiten da, Euskal Herrian ekoizpentestuingurua eta hartzailearen testuingurua ez baitaude elkarrengandik oso urrun, ez baitago mezuak lekutara helarazi beharrik. Dena dela, Euskal Herrian ere bada kilometrorik iparretik hegora, mendebaldetik ekialdera, baita distantzia soziokulturalik ere eremu ezberdinen artean.
‎Adibidez, Euskal Herriko Unibertsitateko sarea sistema autonomo bat da, 158.227.0.0/ 16 sare helbidea duena. Sare horren barruan, beste sare asko daude elkarren artean konektaturik. Oso komenigarria izango da, bereziki gero ikusiko ditugun bideratze lanak errazteko, sistema autonomo, edo oro har, IP sare baten barruan dauden beste azpisareak identifikatzea.
2012
‎Gakoa da geruza guztiek, edo ia guztiek, egon behar dutela; izan ere, geruzakhain daude elkarri atxikita, ezen bat kenduz gero, bestearen parte batzuk erauziditzakegun, eta horrela, azkenean, biak izango dira erabilezinak. Nortasuna ez daosatzen elementu disjuntuak batuz; elkarren menpeko ezaugarrien multzoak osatzendu, haien batuketak eta erlazioek zehazten dituzte gizarte kultura zein politikakultura, baita munduan izateko eta egoteko modua ere, jendarte bakoitzarenak zeinnorbanakoenak.
2014
‎sexualki sentikorra denklitori bat edukitzea (nahiz etaarauestatistikoabainohandiagoa etazakilitxuradunagoaizan), ala klitori mota arruntaren antza duen klitori bat edukitzea? Jakintzaren sareakorapilatsua da eta hariak beti daude elkarri lotuta. Hortaz, sexuaren eta generoarenteoriak idazten dira haur intersexualen kudeaketa abiapuntutzat hartuta (hala egitendute behintzat zientifikoak eta «naturan oinarrituak» daudela aldarrikatzen dutenek). Nahi izanez gero, animaliei buruzko ikerketetara ere jo dezakegu, nahiz eta horiekere sexu eta genero sineskeren sistema sozial baten barruan sortuak diren.
2015
‎Azken aukeraren desabantaila daoinarrizko eskubideen babesa gutxitzen dela batez ere Estatu batzuetan, Espainian kasu, non babes handiagoaematen baiten defentsa eskubideari dagokionez. Halere, abantailen artean daude elkarren arteko aitorpenprintzipioa ezartzea eta nazioarteko kooperazio judiziala sustatzea. Ondorioz, inpunitatearen aurkako borrokaareagotuko litzateke, eta horrekin batera onartuko litzateke Gutunaren bidez gutxitu egin daitekeela oinarrizkoeskubideen babes maila, estatu kideen arau konstituzionaletan ezartzen dena.
‎Jarduera matematikoa eta objektu matematikoen eraikuntza eta erabilera ezaugarritzeko, erlazioan oinarritzen direla esan dugu. Objektu bakoitza ez da entitate isolatu bat, aldiz, objektuak erlazioan daude elkarren artean. Erlazio horiek semiotika funtzioen arabera ezartzen dira.
‎Segur aski, zera izango da krisiaren alderdi positibo bakarra: herritarrak eta kazetariak inoiz baino hurbilago daude elkarrengandik. Gertutasunean eta parte hartzean oinarrituriko kazetaritza bat aldarrikatzen dute e aktiboek; horrek ez du esan nahi bitartekaritza profesionala ordezkatu denik, baizik eta beharrezkoa dela diskurtso bat sortzea gizartearekiko lankidetzan oinarrituriko interakzioa kontuan hartuz (Díaz Nosty, in Palomo, 2014:
2019
‎Herri mugimenduek sarritan kontra botere izaera izaten dute eta horrek, zenbait kasutan, erakundeekin dituzten harremanak eskastea edota ahultzea eragin du. Dena den, Arrasateko eragilezenbaitzuk esan digutenez, azken denboraldian gauzak hobeto daude elkar harreman horridagokionean. Adibidez, zenbaiten harremanak estuak dira erakundeekin, batez ere proiektuetarakodiru laguntzak tartean daudenean, erakundeak finantziaziorako iturri nagusi direlako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia