2001
|
|
Eta nirea berarentzat, berdin. Hor
|
dago
elkar ulertzeko gure maitagogo izaeraren bultzakada.
|
2003
|
|
1 Ezkontzak hainbat lotura eratzen ditu senar emazteen artean; jaiotzak, halaber, zenbait lotura sorrarazten ditu guraso eta seme alaben artean. Lotura horiek guztiek sozietate berezia ezartzen dute familia bakoitzean eta, sozietate horren barruan, Jainkoak estu estu lotzen ditu familiakideak; batasun horren ondorioz, familiakideok behartuta
|
daude
elkarrenganako maitasunaren eginbeharrak etenik gabe erabiltzera. Arrazoi hori gogoan hartuta, Jainkoak ez ditu modu berean hazi lehenengo gizakia eta gainerako guztiak.
|
2006
|
|
Gizaki gorena, gizaki jasoa, gizaki indartsua da bertutearen jabea. Gerrarien eta borrokalarien gizarte zaharretan ekintza morala ezin zen gizabanakoaren barne aginduari begira ulertu, kanpokoa eta barrukoa, biak
|
baitzeuden
elkarri loturik. Amildegi metafisikorik gabe, absolutuaren distantziarik gabe, garaipenak, ausardiak eta indarrak moldatzen zuten heroiaren barneko eginbeharra.
|
|
Horrek arestian esandakoa baieztatzen du. Judizioa eta sentimendua oso ‘gertu’
|
daude
elkarrengandik: edo judizioa sentimenduaren adierazpidea baino ez da edo judizioa sentimendu horren deskribapena da.
|
2007
|
|
Aipatutako hizkuntz errealitatearen historizitatea abiapuntutzat hartuz, lehenik zera berretsi nahi dugu Porzig ekin batera: ...2018hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado," sortzea bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe ez
|
dago
elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
|
|
Gizakiak, egiaz, hizkuntza duelako behar du eta hizkuntzari esker ahal du —biak dira garrantzitsuak eta biak
|
daude
elkarri lotuta— bere burua intelektualki eta moralki osatuz eta, horrekin, bere burua pertsona bezala garatuz joan. Horregatik dio Heideggerrek:
|
2010
|
|
Egungo estudio linguistikoak, ikusi bezala," hizketa ekintza" hartzen du erreferentzia nagusitzat eta, Hudsonen esanetan, horrek" diziplina ezberdin askoren inplikazioa" ekarri du, besteak beste, hizketa hori" akzio edota interakzio sozio-kultural gisa" ikertu nahi dutenena109 Horien artean guk, jarraian, batez ere hizkuntza eta kultura elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza antropologia edota etno linguistika kontsideratuko ditugu, baita bereziki hizkuntza eta gizartea elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza soziologia edota sozio-linguistika ere. ...uot; erlazioan sakonduko110 Kontua da diziplina horiek denak, honela Duranti," hitzen indar pragmatikotik" abiatzen direla; zentzu horretan, ez dira ere ahaleginak falta" hizkuntza ikerketa guztiak diziplina bakarrean biltzeko", horretan bereziki Hymesen" komunikazioaren etnografia" aipatu behar delarik111 Azken finean," hizkuntza" eta" hizketa" ez
|
daude
elkarrengandik Saussurek pentsatu bezain urrun —hizketa ez da inolaz ere borondate indibidualaren emaitza soilik—, baizik eta, egiaz, hizketak berak nabarmenki jasaten ditu baldintzapen sozialak eta kulturalak.
|
2011
|
|
Holderlin, a) Gaurko Aroaren poeta da, eta b) herri alemanaren poeta da. Biok lotuta
|
daude
elkarrekin. Eta biok lotuta modernitatearen kritika ezberdinetan Heideggerren modu erreakzionario (ez guztiz oker) espezifikoarekin.
|