Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2001
‎Hura, dirudienez, zailago dateke eta urrutiago legoke, azken helburu bezala agertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez dira gauza bera, ezta alderatzeko ere, baina ez daude elkarren kontra. Eta, horrexegatik, ez genuke inolaz ere deus egin behar elkarren osagarri liratekeenak elkarren etsai tankeran ager daitezen.
‎hori nabari du besterik gabe. Poeta landuen edo bederik landuxeen artean sartu zigun Orixek1 Eta tinta usainerako joera dutenei izatez dagokie elkar ezagutzea eta elkar aipatzea.
‎Gizakumeari eta gizarteari dagozkion jakintzak landu ditu batik bat, gure herritasunaren oinarri delarik antzinadanik datorkigun ondorea, itxuragaiztotua ez bada ere itxuraldatua bederen gureganaino heldu dena,  aztertuz, bai egungo egunekoa, bai arestikoa, bai aspaldidanikakoa. Metaturik daude elkarren gainka, mendez mende eta gizaldiz gizaldi, lehenaren  hondakin zaharkituak eta oraintsu arte berriaren berriz erantsi ez zaizkienak. Berri direino berri, zahar bihurtuko baitira aurki, zaharrek nolabait ere berri irauten dutelarik.
2002
‎Ordu arte nire bizitza inor gabe irudikatu banuen ere, prest nengoen elkarrekin dituen alde guztiak onartzera. Alde  guztiak diot, orain ulergaitza egiten bazait ere zein tuntuna izan nintzen ikustea.
2005
‎Estatu modernoaren oinarrian dagoen lurraldetasun printzipioa aldatu egin da, lurraldeari eta espazio sozio-ekonomiko eta politikoari buruzko berrantolaketa bat ikusi da eta. Gaur egun, botere gune behinenak eta hauen eraginpeko erregioak, gehienetan, milaka kilometrora daude elkarrengandik. Lurraldetasun printzipioa, indarraren monopolioaren kontrola eta ordezkaritzan oinarritutako botere politiko zilegia ziren estatu nazio modernoa itxuratzen zutenak.
2006
‎–Ziur nago elkarren lagun minak izan gintezkeela, Txus. Ez kezkatu emakumeengatik.
‎Bainugela honetan gauza guztiak daude elkarrekin ezkonduta.
‎Gaixoaldiko egunak kontatuta, ia hilabete zen Triestera heldu nintzela. Aldi hartan guztian ez ginen denera bospasei ordu baino gehiago egon elkarrekin.
‎Bera negarrez hasteko zorian zegoen eta ni amorrazioari eutsi ezinik, ederra! Elkarrekin geunden eta ez geunden elkarrekin, argitik ilunera bitarteko tartea egiten ari zen bion artean. Handik urruti nahi nuen, baina ez nuen alde egiteko kemenik, ez nekien nola libratu amaraun likatsu hartatik.
2007
‎Abertzaleak ezin gehiago okertu ziren euskal erreferentzia Bizkai Gipuzkoetan paratzean. Arabak izan zuen eredu Nafarroa erakartzeko, soziologikoki (eta geografikoki) biak oso gertu baitzeuden elkarrengandik: kontserbadoreak, hein handi batean erdaldunak, espainolistak, foruen hondarren zaindari, baita diktadura garaian ere...
2008
‎Oraindik ere, batzuetan, bakarrik sentitzen naizenean, etxera etorri eta inorekin hitz egiteko gogorik gabe, logelara etortzen naiz, musika malenkoniatsua jarri eta oroitzapenak astindu nahian (edo ezabatu nahian) papera hartu eta idazten hasten naiz. Ohe aurreko paretan itsatsiak ditudan argazkietan Berlin dago, eta Berlinen zu zaude elkarrekin pasatutako momentu guztiak oroituz.
‎Arak Danimarkara alde egin aurretik, birritan baino ez ziren egon elkarrekin. Elkarrekin pasatu zuten lehen gauaren ondoren, goizean, Arak esan zion Danimarkara itzuli behar zuela.
2009
‎orain lan kontuak orain eguraldia; orain txutxu mutxuak orain batek daki noren orrazkera zatarra hizpide. Garai bateko lagunak eta oraingo Irene urrutiegi zeuden elkar ulertzeko saioa egiteko ere. Gainera, ez zuen horretarako gibelik.
‎agerikoak, zentzuzkoak, arrazoizkoak. Mila bider azaldu zion Anandak Sarari zer nolako eragozpenak aurkituko zituzten bide espiritualean; jakinaren gainean zegoen, elkarrekin irakurria zuten Bagavad Gita, eta garbi asko jartzen zuen hantxe; eta neskak baietz baietz, prest zegoela elkarrekin aratz bideari ekiteko, elur garbi bihurtzeko; oi, bide hartatik jarraitu izan balute... inongo guru eta maisuk lortu duten baino gainezkaldi gorenagoak biziko zituzten.
‎Ezin duzu hemen ez dagoen gauza bakar bat ere seinalatu, denbora, espazioa, lurra, euria, mineralak, eguzkia, hodeia, ibaia, beroa?. Dena dago elkar lotuta paperezko orri honetan. Paperezko orri honen existentzia lotuta dago gainerako gauza guztien existentziarekin.
2010
‎Karlos, Zer?, Asier... ez zaion aurpegia behiala legez mudatu izen hori entzundakoan, denborak ematen duen soseguaz jaso duela iruditu zain, eta elkarrizketari normal jarraitzeko bidea zabalik geratu dun bion artean. Garai bateko isiluneak etorri zaizkin gogora, gauzak okertzen hasita zeudela elkarri deitu, eta tristurak luzatu eta ozentzen zituen telefonozko isilune haiek. Zer?, Asier, Non?, K2-n, isilunea berriro ere, Ia zortzi mila metrora, oxigenorik gabe eta gauza ez jaisteko.
‎denok hain desberdinak izan arren, Euskal Herriari buruz hitz egin ahal izatea, hainbat ikuspegi eta jomuga errespetatuz. Ordurako, eta Italiatik bueltan etorri ondoren, amorragarria iruditzen zitzaidan Euskal Herrian zegoen eta dagoen elkar ikusi ezina, berekoikeria, gogorkeria eta, bereziki, alderdi eta mugimendu politikoen nagusitasuna. Eta nola ez, azken finean beti ETAri buruz, alde edo aurka, hitz egin beharra.
2011
‎Kalea lokartua ageri da. Dendek beren burdinazko pertsianak itxita dauzkate, eta, hamar metrotik hamar metrora dauden farola irazekien azpian gizon eta emakume bikoteak daude elkar besarkaturik.
2012
‎Ez daki tristatu egin behar lukeen ala algaraka hasi irakurri duenean ayapaneko izeneko mexikar hizkuntza batek bi hiztun baino ez dituela eta hiztun biak haserre daudela elkarrekin.
2018
‎–esaten du" makina" hitza azpimarratuz?. Baina ez gaude elkarri" kakotuta", azken hitz hau erdeinuz ahoskatu du.
‎Jende basaren artelan txiki bat, izan ere. Hiru liburu tente daude elkarren ondoan erabat itsatsita, eta hirugarrena da, hain justu, Maitatzearen artea, gero beste bat dago, pixka bat inklinatua, eta hirugarrena inklinatuxeagoa. Bost liburuen pack osoa xafla mehe garden batean bermatua.
‎–Baina behaztopa egingo genioke elkarri, ezta? Ez gaude elkarrentzat eginak, barre egin zuen gogoz, mesprezuzko begiradaz nire proposamena baztertuz?. Uste al duzu posible litzatekeela?
2019
‎–Mikel eta biok ez gaude elkarrekin.
‎Urko eta Boris bekoz beko zeuden elkarri begira, izerdia eta hotza aldi berean, biak entzule.
‎Atzo kontaktu fisikoarena esan nion Ruti, nire betiko lagunik handienari (Lehen Hezkuntzatik elkarrekin gaude; tira, ia gela osoa gaude elkarrekin Lehen Hezkuntzatik); ba, hori, masajeena kontatu niola, eta, beste askotan bezala, azkenean mutilez hizketan bukatu genuen, noski. Rut betiko matrakarekin kaka ematen hasi zitzaidan beste behin; bera ez dagoela prestatuta, baina Juliok, bere mutilak, nahi duela eta estutu egiten duela;" joe, tia, niri halako zera bat ematen dit horrek, beldurra edo, ez dakit, ba, zer".
‎Horrela deitzen dit betidanik, gogoratzeko kapaz naizenetik. Horrek esan nahi du oso aspalditik deitzen didala horrela, Lehen Hezkuntzatik baikaude elkarrekin, gelako ia guztiak bezala –lehen ere esan dizuedala uste dut–. Ez nuen gaizki hartzen umetan, eta ez dut gaizki hartzen orain, handiak egin garenean.
‎Kristau baten mundualdiak beste mundu bat baitu jomuga, Axularrek zerua lortzeko bide zuzenean jarri nahi du irakurlea. Biak aipuzale handiak izanagatik ere, urruti zeuden elkarrengandik pentsamenduari eta garai hartako ikuspegiari dagokionez. Aise da imajinatzen batek eta besteak zein desberdinak zituzten garaiari buruzko talaia eta jarrera.
‎Montaigne eta Axular urruti zeuden elkarrengandik, ez soilik munduari buruzko ikuskeran, baita aipuak handik edo hemendik hartzerakoan ere. Montaignek aipuen iturrietara jotzen zuen eta latinez ematen zituen, itzulpen zuzenik gabe, irakurle jantziak gogoan:
‎Frantsesez" à se rapeller, à attendre, à espérer". Attendre eta espérer aditzen adierak hurbil daude elkarrengandik, ia sinonimoak izateraino. Bigarrenak, ordea, zain egoteaz gainera esperantza adierazten du.
2020
‎Beren sentimenduak tentu handiz erreprimiturik zeuden eguneroko bizitzan, gero eta espazio txikiagoetara mugatuta, harik eta gertaera itxuraz txiki batzuek garrantzi zentzugabe eta beldurgarria hartzen zuten arte. Futbol partidetan baimenduta zegoen elkar ukitzea eta garrasi egitea. Connellek oraindik gogoan ditu besoetako estutu gogorregi haiek.
2021
‎Hasieran gaizki ohitua nindukan bizitzak, beti maitasun samurrez eta adeitsuz inguratua, baina urte hartan hemen, Erroman, bakarrik izan nintzen aurreneko aldiz, eta horregatik maite maite dut Erroma, nahiz historiaz zamaturik egon niretzat, oroimen larriz eta ordu gozo gutxiz zamaturik. Lagunak ere urratuta ditu zapatak, eta horregatik gustura gaude elkarrekin. Lagunak ez du inor errietan hasiko zaionik jantzita dituen zapatak direla-eta, neba bat besterik ez du, mendian bizi dena eta ehiztari botak jantzita dabilena.
‎–Nolanahi ere, jada ez gaude elkarrekin. Baina uste duzu beste inor ere ohartu dela lanean edo Gasteizen?
‎–Ez gaudela elkarrekin, Unai. Ez nuela sekula ezkonduko nintzela esan behar, ez ditut loreak maite, ez oihalak, ez apaizak, ez soineko luzeak, ipotxa ematen dut soineko horietako bat janzten dudanean.
‎✳ Elkar maite dutenak elkarren antzeko bihurtzen direla, edo? ■Elkarrekin asko egoteak... edo elkarrekin asko egoteko, eztakit, antz hartu beharra dagoela elkarrena, ez? ✳ Nik gauza bat esango dizuet, nere euskalfilosofia merketik.
‎–LucÃak ere Litorengan iltzatua zuen begirada, baina ez zion zakar eta desafioka begiratzen, Davidek bezala–. Gu biok ja ez gaudek elkarrekin, ezta. Hortaz, zer axola dik hiri ni norekin irteten naizen?
2022
‎Ez zuen esaldia amaitu, baizik eta, izeba Kate belarrien helmenetik at zegoela ikusirik, atzeko gelara eraman zituen hiru dama gazteak berehalaxe. Gelaren erdian bi mahai karratu zeuden elkarren kontra jarririk, eta mahaien gainean zamau handi bat berdintzen eta lisatzen ari ziren izeba Julia eta etxezaina. Baxerategian zeuden ilaran platerak, azpilak eta edontziak, eta labana, sardexka eta koilara sortak.
‎...katzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbert... Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta bolumen ikaragarri horretan, pentsaezina litzateke bestelako egoera batean, ematen du musika geure barrutik datorrela, sabeletik, orgasmo baten aldapan bezala, eta denek zoriaren arabera besarkatzen dute elkar, eskuekin etengabe ukitu eta laztandu batak bestea, gauza tribala da, diotenez, orgiastikoa, denbora guztien hastapenaren erreaktibazioa, giza komunitatea lehen, aspaldian, zen bezalakoa, erritualen eta deabrutzeen mundua, naturaz gaindikoarena eta gehiegizkoarena, legeak baino lehenagoko munduarena, pultsioena eta jainkosena, ilargiaren kultuarena, baina haren misterioa inork esplikatu aurrekoa, zeru uztaiarena, zeinen bihozberatasunari eskaintzen baikenizkion geure buruak, zerua geuri gainera erori ez zekigun, galiarrei erori zekien urak eta suak harturik, eta eguzkia hurrengo egunsentian ez ateratzeko arriskua zegoela sinesten zen garaia, aldioro hortzak sartuko zizkigula mehatxu egiten zigun munduaren magia.
‎Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta ...katzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbert...
‎Eta biok bakarrik pozik zeudela elkarri xuxurlatzeak ez du esan nahi egiaz maite zutela elkar, pentsatzen jarriz gero, uste dut inoiz ez ziotela elkarri ezer xuxurlatu, ez zioten elkarri ezer murmurikatu beren logela ondoko bainugelan, axuleiu arrosazko gela hura berariaz egin zuten berentzat, hara sartzea galarazia nuen nik, gau batean beren ohean izarapean negarrez aditu nituen, eta pentsatzen jarriz gero amak xaboia emateko ...
‎Hizkuntza eta mundua adiskidetu beharra dago elkarrekin.
‎Politika ulertzeko modu horrek legezkotasunaren eta legitimitatearen arteko konpromisoa lortzen laguntzen du, eta hori da, hain zuzen ere, bai abertzaletasun konstituzionalari eta bai nazionalismo konstituzionalari falta zaiena. Subiranotasun erlazional horrek gogora dakar nire lanetan federalismo paktista izendatu dudan hori, non bazkideak deituak baitaude elkarrekin erlazionatzera eta oinarri justu eta bidezkoen gaineko negoziazio konstituzionaletan parte hartzera.
2023
‎Liburu erlijiosoak baino ezin izango dituzte irakurri, santuen bizitzak edo Granada Aitaren Bekatarien Gida. Debekatua dago elkar ukitzea, izan jolasean izan adiskidetasun adierazpenetan, eta orobat elkarri musu ematea edo bestelako ekintza ahalkegarririk egitea. Kargu hartzen zaienean, gatibuek belaunikatu egin dute, eta apaltasunez entzun, kexatu gabe; errespetuz erantzun ezean, zigortuak izango dira.
‎Eta oraindik gogoratzen diat nola etorri zen biharamunean Luandako portura, bere aurrekoetako batzuk esklabo eraman zituzten ontziraleku berera, gure soldadu taldea itsasoratzekotan zela. Hainbeste urteko gerraren ondoren, ez zegoan elkar ulertzerik angolatarren eta soldadu portugeson artean, guk zenbat eta lehenago alde egin handik, hainbat hobe haientzat, baina, halaz guztiz, hantxe zegoan Maria ontziko pasarelan nola igotzen nintzen begira, isil isilik. Nire ondo ondoan egon zuan unerik zailenetan.
‎Gauza asko daude elkarrengandik bereizten gaituztenak, baina gure txikien ongizatea beste ezerk baino gehiago batzen gaitu. Aprobetxatu dezagun taldearen indarra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia