Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Honek guztiak liburutegi digitala, sarean konektatuta informatzeko, informatua egoteko eta ez dakiguna ikasteko izango den utopia batean bihurtzen du. Utopia hau modu ezberdinetan ikus dezakegu, baina agian utopikoena, liburutegi guztiak sarean lotzen dituena eta gizakiaren produkzio dokumental guztia linean edozeinen eskura jartzen duena da.
‎Gaur egun martxan dauden digitalizazio prozesuak erabiltzaileei kontsulta errazteko pentsatuak daude eta ez preserbazioari begira. Hau da, antzinako liburu oso batzuen digitalizazioa CD ROMean saltzeko edo web orri batean kontsultatu ahal izateko egiten da, baina ondare historikoko kudeatzaileek eskatzen dituzten medioak, herri batentzako inportanteak diren dokumentuak kontserBiblinleka batzeko beharrezko planifikazioak egitea eta diru kopuruak beste kontu bat dira.
2003
‎Egia da hori guztia, baina ez egia bakarra. Badago zertaz baikor izan, baina kezkatzeko motiboak ere hor daude eta ez dira gutxiestekoak. Gorabide hori ukaezina den bezala, honako hau ere egia osoa baita:
2005
‎Batzuk bertakotu egin dira eta gu bezain jatorrak dira. Beste batzuk, ordea, oraindik ere Espainiara begira daude eta ez dute bertakotu nahi. Hauekin jokatzen dute alderdi espainolistek.
2006
‎Egia da testulibururik onenak ez duela miraririk egiten irakasle txar baten eskuetan, baina ziur asko irakasle horrentzat testuliburu hori eskuetan edukitzea mesedegarriagoa izango da esku hutsik egotea baino. c) Testuliburuek, lehen esan bezala, ikasleen eta batez ere irakasleen eskuetan jartzen diren tresna, baliabide, artekari funtzioa bete behar dute. Irakasleari laguntzeko daude eta ez ordezkatzeko. Alde horretatik, ez litzateke seinale ona izango irakasle batek testuliburua tresna bakar bezala erabiltzea.
2007
‎Gerra eta gerraosteko errepresioak bere helburuak lortu zituen. Euskal gizartearen zati handi bat erabat beldurtuta zegoen eta ez zegoen prest beraiek edota beraien seme alabek eurek jasandakoa berriro jasateko. Egoera horrek gutxi batzuen esku utzi zituen oposizioko ekintzak.
‎Noiz onartu behar du Artetak berak defendatzen dituen balio moral demokratiko antzekoetatik —justizia, askatasuna, berdintasuna— abiatuta defendatzen ditugula euskaldun abertzaleok gure proposamen politikoak? Etikazko balio bertsuetan oinarrituz soluzio desberdinak aukeratzeko eskubidea dela jokoan dagoena eta ez posizio moralak, gaiztotasunak, maltzurkeriak, terrorismoak eta perbertsioak. Oreka psikologiko edo balio moraletik harago, identitate esentzialistetatik ezin urrunago, bi nortasun politikoren arteko konfrontazioa dela gurea?
‎Kontua da guk nahi dugun neurri eta doinuan irakurtzera behartzen ditugula gazteak. Kontua da trantsizio garaian gaudela eta ez dugula asmatu liburuaren xarma agerian jartzen estimulu berriak biderkatu diren garaian. Kontua da ez garela ohartu eskaintza ez datorrela bat eskaerarekin.
2008
‎Artikulu hasieran aipatu dugun Lovelock datorkit akordura. Duela urte eta erdi inguru irakurri nion elkarrizketa batean dagoeneko beranduegi dela zioen zientzialari horrek, prozesua aurreratuegi dagoela eta ez dugula berau gerarazterik lortuko. Saiatu beharra dago, hala ere.
2011
‎Txillardegi eta" Leturiaren egunkari ezkutua" gizaldi berri baten eta gizaldi horren obren aintzindari gisa agertzen zaizkit. Ez dut uste oker nagoenik eta ez nuke inolaz ere oker egon nahi. Ate joka dagoneko deus gutxi ezagutzen ditugun ondorengoak (14)[...] eta euskara ereduaren kontuan:
‎hizkuntzaren despolitizazioak euskararen desagerpena ekarriko luke. Beraientzat euskararen erabilera erabat markatua dago eta ez da batere naturala. Ez dugu sartu behar haien argumentazioan, mundua ikusteko duten prisma ez dugu gure egin behar, auzia beste bat da eta beste zelai batera eraman behar da.
2013
‎Batetik, munduak buelta asko ematen ditu. Mundua beti bueltaka dago eta ez dakizu zer gertatzen den ikusten ez duzun aldean. Bestetik, nire maisua soldadutxogile ingeles bat izan zen:
‎Bere ustez, jatorri ezberdineko kontzeptuok hizkuntzaren ekologian sartu dira eta orain batera datoz. Costaren iritziz, kontzeptu horien erabilera hizkuntzetan zentratuta dago eta ez prozesu sozialetan. Bizitasunari lotuta dauden metaforak aski abstraktuak dira.
2014
‎Betikotasunaren ideia ere horrekin lotuta dago: euskararen sorreratik hizkuntzaren sisteman inskribatuta dago izen mistorik ez dagoela eta ez dezagun ahantz euskararen gaineko diskurtsoan zenbaterainoko garrantzia duen antzinatasunak; ia balio sakratu bat da. Berezkotasunaren berme betikotasuna.
2015
‎Batzuek telefonoz eman zidaten beraien erabakia. Eskutan nituen erantzun guztiak, bertan zeudenenak eta ez zeudenenak. UCDkoak gehiago ziren, baina nik gehiengoa hiru punturen aldearekin EAJren menpean joatearen alde azaltzen zela esan nien.
‎Bestalde, elkarrizketetan jarrera oso desberdinak sumatzen dira, batetik, zientzia esperimental nahiz teknologiako akademikoen multzoan, eta, bestetik, zientzia sozial eta humanistikoetako akademikoen multzoan, bai komunikazio zientifikoaz, baita ingelesak komunikazio horretan izan beharreko esklusibitateaz ere. Aipaturiko lehen diziplinetakoek hizkuntza gutxituari funtzio dibulgatzaile hutsa eransten diote; hartara, funtzio zientifikoa ingelesari dagokio eta ez beste ezein hizkuntzari, haien aburuz. Bigarren multzoko diziplinetakoek, eta bereziki lehen belaunaldiko kide direnek, uste dute beren jakintza arloetan egindako ikerkuntza zientifikoa gizartearen erreferentziazko hizkuntzetan komunikatu ahal eta beharzaiola gizarteari berari, baita hizkuntza gutxituan ere.
‎Lehenagoko kasuei eman zitzaien marko teorikoa zurien eta beltzen arteko konfrontazioarena izan zen; Rosa Parksen kasuan, aldiz, eskubide zibilena. Jada, konfrontazioa ez zen beltzen eta zurien artekoa, eskubideen alde zeudenen eta ez zeudenen artekoa baizik. Horrek arrazaren araberako segregazioaren kontrako borrokari beste dimentsio bat eman eta eraginkortasunean irabaztea ekarri zion.
2016
‎LHAn bezala, politika lana bizitza polinomioa mahai gainean jarri genuen, ez genuelako ohiko enpresa bat sortu nahi, ezta ohiko kolektibo bat ere. Lana politizatuz eta etekinak zentzu eraldatzailean birbideratuko zituen estruktura bat genuen buruan, asanbladan funtzionatuko zuena, lanean zeudenak eta ez zeudenak nahastuko zituena, bere burua politikoki pentsatzeko aukerarekin. Horretarako, 70eko hamarkadan sortutako kooperatibetatik hoberena hartu genuen, baita M15aren zikloaren emankorrena ere:
2017
Egotea eta ez egotea; izatea eta ez izatea. Aurten zinema eta emakumea gaiak elkarrekin nola uztartzen diren hausnartzea helburu zuten hainbat bilkuratara gonbidatu naute.
2020
‎badirudi izaki biologikoak berez egoistak direla, horrek mugitzen baitu eboluzioa jasotako ikuspegi nagusian; eboluzioaren funtzionamenduan bakoitzak norberaren interesen alde egin behar duela aginduko luke, eta, ondorioz, elkarrenganako laguntza edo altruismoa galarazita leudeke. Gainera, askotan, batez ere geneen ikuspegitik, aditzera ematen da izaera biologiko hori herentzia biologikoz jasotako faktoreen eraginez determinaturik dagoela eta ez dagoela horiei hanka egiterik.
‎Eta erlijioari ere arrazoimen bat dagokio, ez da i razionala ez a razionala. Bestelako gogoa darabil, munduko liluren aurrean zabalik dago eta ez ditu usainak eta koloreak zenbakira txirotzen.
2021
‎Hemen eta nire inguruan ikusi dudana frustrazioa da. Eta, nire ustez, kontua da ez gaudela mugimendu askotan, oso frustratuta gaudelako eta ez dugulako uste egoera alda daitekeenik. (Eztabaida taldea.
2022
‎Errealitate krisiak zer esan nahi du praktikan? Herri bezala inoiz baino ‘ageriago’ gaudela eta ez dakigula, jakin, zer egin, besteren mendeko gaudelako. Ondorioz, ezegonkortasuna izango da egoera ohikoena, mundu arraro ulertezin batek gure bizimodua modurik sakonenetan afektatu edo eragin dezakeelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia