Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Gaur egun tesina lanak egitea posible bada ere, tamalez ikasleek ez dute ikerketa askorik egiten soziolinguistikaren arloan. Bestetik, unibertsitateak onartutako ikerketa lerro bakarra dago eta ez dago ikerketa talderik horretan, irakasle bakarra (ni neu) baino.
2008
‎Adibidez, New Brunswickeko komunitate akadiarra testuinguru kanadarraren mikrokosmos bat dela esan daiteke (Allard eta Landry, 1998; Landry eta Allard, 1994a, 1994b). Han komunitateetako asko ia %100 frantsesak dira (esaterako, Caraquet eta Saint Quentin), biztanleetako asko elebakarrak dira, komunitateko jarduerak eta jarduera publikoak frantsesez daude eta ez dago hizkuntza asimilaziorik. Continuumaren beste muturrean, berriz, babes instituzional handia izan arren, hizkuntzatransmisio sendoa duten komunitate frankofono txikiak ditugu.
2009
‎P ados zegoen, azken finean eremu mistoan Nafarroako euskaldun kopuru handiena bizi da, bertan erakunde publikoen zerbitzu zentralak daude, Nafar guztientzako zerbitzuak, eta nola ez, ereduko datuen arabera, hurrengo urteetan eremu honetako euskaldun kopurua haziko da. Hala ere P-k, faltan botatzen zuen eremu ez euskalduneko euskaldunei buruzko aipamenen bat; azken batean eskubideak pertsonei dagozkie eta ez lurraldeei. Eta bera Pitillasen jaio zenez, oso ongi zekien bertako euskaldunen babes falta eta eremu horretako biztanleen jarrera euskarari zegokionean.
‎Orain bizi dugun unea ere guretzat mugarria da, oso egokia gogoeta egin eta horren emaitzak aztertu eta ikusteko. Ahalmentzearen inguruan jardun nahi izan dugu, euskara planak kudeatzen inplikatuta dauden eta ez dauden pertsonen iritziak jaso nahi izan ditugu. Hortik abiatuta, pertsona gehiagorengana modu eragingarriagoan zelan heldu aztertu dugu.
2011
‎Lehenengo galderaren erantzunak anitzak izan dira oso. Erantzunak oso sakabanatuta daude eta ez da erraza ondorio zehatzak ateratzea hortik. Beheko taulan ageri dira eman dituzten erantzunak eta aldameneko zenbakiak ideia hori zenbatek esan duten adierazten du.
‎bizia, ez heriotza. Besamotzak bizirik daude eta ez dago frogatua besobikook baino lehenago hiltzen direnik. ez eta duintasunik gabeak direnik. enfoke arazoa dago hor, nire ustez: " guztia edo ezer ez" slogana aski ezaguna dugu gure artean; bere zenbait ondorio ere bai.
2012
‎Aztertutakoen artean familia euskaldun berriturik ez dago eta ez dut informaziorik herrian badenik ere, berriki kanpotik etorritako familiaren bat ez bada. Izan ere, familia euskaldun berrituak, hau da, euskaldunak azkeneko belaunaldian baizik ez dituztenak, herri oso erdaldun (du) etan izaten dira arruntak.
2015
‎Auzo berrietako langileak lanean jarduten ziren bakarrik, beste inolako motibazio eta aukerarik gabe, eta horrek kulturalki eta sozialki bere eragina izan zuen. Gainera, beraien auzo gehienak korrika eta presaka eraikita zeuden eta ez zuten inolako zerbitzurik, Adurtza eta Errekaleor salbu, non zerbitzuez gain auzo sentimendua eta bizitza soziala zegoen.
‎%43, 7k dio Erabat desados (%33, 2) edo Nahiko desados (%10, 5) dagoela eta ez duela hizkuntza teknikoa ulertzeko zailtasunik. (189 eta 59 erantzun).
‎%82, 0k dio Erabat desados (%78, 4) edo Nahiko desados (%3, 7) dagoela eta ez duela euskaraz aritzeko lotsarik, bere euskara ez delako oso zuzena. (447 eta 21 erantzun).
‎%77, 0k dio Erabat desados (%67, 0) edo Nahiko desados (%10, 0) dagoela eta ez dela beldur euskaraz aritzeagatik erantzun edo ondorio txarren bat ekarriko dionik. (382 eta 57 erantzun).
‎%47, 8k dio Erabat desados (%39, 6) edo Nahiko desados (%8, 2) dagoela eta ez duela nekatzen hizkuntzarengatik borrokan etengabe aritu beharrak. (226 eta 47 erantzun).
‎aurreiritziak), berarenganako emozio negatiboak sortzen bazaizkit (afektiboa: beldurra, haserrea, nazka), eta berarekin ez egoteko eta ez hitz egiteko joera badut (konatiboa), pertsona horrenganako jarrera txarra dudala esan nezake. Horrela portaera atzeman genezake" (Zupiria, 2008:
2016
‎Baina Prokustoren dinamikarik ez da posible eta ezin daiteke bere borondatearen aurka Gesselschaft bat Gemeinschaft bihurtu. Trantsizio sozial hau emana dago eta ez dago atzera bueltarik. Gure gizartea oso pijoa eta postmaterialista da.
2018
‎Dinamika horrek baditu baita ere ahulgune eta hutsune nabarmenak (horiek ez ditugu hemen kontatuko). Edozein kasutan, oinarri horiek ez dauden tokira begiratzerakoan (bai Euskal Herri barruan eta baita ere kanpoan) jabetu ohi gara lurra oinak jartzeko prestatuta egotearen eta ez egotearen aldeaz.
2019
‎hitzezko jarduna da nagusi, aski lanbide jakinetan izan ezik16 elementu asko erantsi behar zaizkio ordu kontaketa horri. elementu kualitatiboak ere oso kontuan hartu behar dira: ahozkoaren eta idatzizkoaren elaborazio maila aski diferentea, idatzizko esaldien eta diskurtso osoaren antolamendu landua, idatziak berekin duen erakarmena, begirunea eta itzala, idatzizko dokumentuen (literarioen zein ofizialen) luzaroko iraupen indarra,.. hori guztia hor dago eta ez da gutxietsi behar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia