2000
|
|
Urrezko abarra, II bol., 365 orr.27 Horrek adieraziko luke hemen, funtsean, egia bat
|
dagoela
eta ez superstizio bat. (Egia esan, zientzialari ergelaren aurrean erraza da kontraesanaren espirituan erortzea.) Baina arazorik gabe gerta daiteke erabat depilatutako gorputzak geure buruarekiko begirunea galtzera eramatea.
|
2002
|
|
Halere, kartzela aplikatu ohi da zigor moduan ere. Garai horretako kartzeletan jendea erabat pilatuta
|
dago
eta ez da bereizketarik egiten gaixo eta osasuntsuen artean, burututako delituen arabera, ezta sexuaren arabera ere. Benthamek ikusiko dituen kartzelak gainezka daude, osasun baldintza kaxkarretan (hezetasuna, usaina, zikinkeria nonahi...), azken finean euren helburu bakarra presoa komunitatetik bereizita mantentzea bihurtzen delarik.
|
2003
|
|
Baina hori guztia ez dit niri bakarrik egin, Glaukoren seme b Karmidesi ere baizik, eta Dioklesen seme Eutidemori eta beste izugarri askori ere, honek maitale zelakoan engainatu zituenak, maitale baino gehiago maitea gertatzen baita bera. Eta zuri ere hauxe esaten dizut, Agaton, bere engainuan ez erortzeko, guk jasandakoak jakinik erne
|
egoteko
eta ez esaera zaharraren arabera" inozoak bezala jasan eta gero jakin".
|
2005
|
|
Eskubide hori pertsonei dagokie, batzuetan gauzetan azal badaiteke ere, adibidez, funtsen arteko zortasunetan. Eskubide errealak deitzen dira horiek, eskubide pertsonalei kontrajarriak, ez pertsona bati ez dagozkiolako, ezpada gauza zehatza duenari
|
dagozkiolako
eta ez, ostera, edozeini. Eta eskubide horri, izaera moral betea duen neurrian, ahalmena esaten diogu, eta hori ere, beteena ez bada, gaitasuna.
|
|
Eskubide hori pertsonei dagokie, batzuetan gauzetan azal badaiteke ere, adibidez, funtsen arteko zortasunetan. Eskubide errealak deitzen dira horiek, eskubide pertsonalei kontrajarriak, ez pertsona bati ez dagozkiolako, ezpada gauza zehatza duenari
|
dagozkiolako
eta ez, ostera, edozeini. Eta eskubide horri, izaera moral betea duen neurrian, ahalmena esaten diogu, eta hori ere, beteena ez bada, gaitasuna.
|
|
L. Austin, J. R. ...ramatikalak motz geratzen dira, eta, hauen ekarpena nabarmena eta onartzekoa bada ere, beraiek hizkuntz irakaskuntza perspektiba funtzional eta komunikatibotik artikulatzeko beharra aldarrikatzen dute198 Egia da, bai, Humboldtek ez duela hizkuntz didaktikari buruzko proposamen zehatz askorik egin eta planteamendu honen jarraitzaileek ere ez dutela normalean hura aipatzen, baina lotura puntuak egon
|
badaude
eta ez dira kasualitatezkoak. Esan dezagun, bukatzeko, bere hizkuntz teoriaren irakurketa pedagogiko berri hau guztia, zuzen zuzenean, pentsamenduaren historiak XX. mendearen erdialdera ezagutu duen" biraketa linguistikoarekin" dagoela erlazionatuta.
|
2008
|
|
VII. Eskutitzan Platonek gogor kritikatzen du Dionisioren jarrera, gauzarik handienei (ta megista) buruzko Platonen doktrinen inguruko idazki bat idatzi baitu (341b). Izan ere, Platonen esanetan, gauza horiei buruz ez
|
dago
eta ez da inoiz egongo nire idazkiren bat bera ere, gauza horien inguruko ezagutza ez baita beste gainontzeko ezagutzak bezain komunikagarria (341c).
|
|
Antinomiak dira, zeren arrazoimenak badauzka argumentu onak bai tesia bai antitesia baieztatzeko. Hirugarren antinomiak esaten du, badaudela argumentuak esateko munduan askatasuna (tesia)
|
dagoela
eta ez dagoela (antitesia) esateko ere. Uste dugu aske garela, baina mundu baten zatiak gara, eta lege naturalen (eta garai hartan horrek esan nahi zuen mekanikoen) menpe gaude.
|
2010
|
|
Aurretiaz aipatu adibideari berriro ekinez, inoren landatik igarotzea ez da eskubidea; alderantziz, giza legeak igarotze hori debekatzen du. Hala eta guztiz ere, bertatik igarotzeko zentzuzko arrazoia baldin
|
badago
eta ez bazaio inori kalterik egiten, igarotzea fas bihurtzen da, edo, beste modu batera esanda, zilegi bilakatzen da. Hori berori azaldu zuten Bernardo Parmakoak eta Henrike Gantekoak.
|
2017
|
|
Ni (re) kontzientzia hartzen dudanean nire posibilitate libreetako baten kontzientziatzat, eta nire burua nireganantz proiektatzen dudanean ipseitate hori gauzatzeko, orduan ni naiz Bestearen existentziaren erantzule: nire espontaneotasun askearen baieztapenaz beraz, nik neuk ahalbidetzen dut Beste bat
|
egotea
eta ez, ordea, igorpen infinitu huts bat kontzientziak berarengana lukeena. Bestea, beraz, jokoz kanpo geratzen da, nire esku geratzen baita bera ez izatea eta, horrenbestez, bere transzendentzia jada ez da berarenganantz transzenditzen nauen transzendentzia, baizik eta transzendentzia kontenplatu hutsa, ipseitate zirkuitu emana baino ez.
|