2000
|
|
Eta enuntziatu hauek ezin zuten hutsik egin, ‘uste’ bat pribatua eta eztabaidaezina baita. Haatik, uste hori duenak ‘gorria orain eta hemen’ adierazpenari buruz mintzatzerakoan, adierazpen hau munduko zerbaiti ote
|
dagokion
ala ez jakitea beste gauza bat da. Jakina da ilusioak ez direla ez egiazkoak ezta faltsuak ere, baina hain zuzen horregatik daude ezagutza corpusetik at:
|
2001
|
|
Alde batetik, baldintzatugabea baieztatzen du guztia argitu ahal izateko oinarri gisa; baina, bestetik, askatasuna baieztatzen du eta mundutik at dagoen beharrezko izaki bat baieztatzen du. Horrela, moralaren oinarriak defendatzen ditu eta horregatik sen onarentzat hauxe da aukera onena (askatasuna
|
badagoen
ala dena izadia den zalantzan egon gaitezke teorikoki, baina ekiteko unea iristean, erabakia hartu behar denean, lehenengoa aukeratzen da). Gainera, arrazoimenaren interes arkitektonikoak ere tesiaren alde egiten du, antitesiak sistemaren osotasuna apurtzen baitu.
|
|
Zerbaitek/ norbaitek lotzen badu, orduan dauka norbait/ zerbait horregandik askatu beharra, askatasuna lortu beharra. Gizakia hautari da, izan; aske, aldiz,
|
dago
ala ez dago. Eta zenbat lokarri, hainbat askatu behar.
|
2004
|
|
Zalantzan jar dezakegu ingurukoen artean berrehun edo bostehun metrora dagoen pertsona gure ezagun jakin bat den ala ez, baina ea nork jarraitzen duen gauza bera esaten behin gure parera heldu dela: " itsua
|
hago
ala?", entzungo dugu berehala erantzun modura, handiagoren bat ez bada. Benetan arrazoi mamitsuak emanda ere ez dakit nik oso sanotzat hartuko duten ingurukoek, ez dakit nik ez ote duten erabat erotzat joko horrelako zalantzazko jokoetan sartzen dena.
|
|
Zalantzak zalantza, badira arrazoiak defenditzeko sentimenetatik datorkigun informazioak baduela zerikusirik Niregandik kanpo existitzen den mundu fisikoarekin. Lagun batekin kaletik jardunean noala galdegiten hasten banaiz gorputz hau nirea ote den, niri (nire arimari, nire arrazoimenari)
|
dagokidan
ala ez, eta bere bidez jasotzen ditudan berriak kanpoko mundu fisikoari dagozkion ala ez, laster izan ahal izango dut erantzun positibo bat, labaindu eta takateko bat hartzen badut, edo, leunago esateko, estropezu egiten badut kaletik datorren eta maitekiro agurtzen nauen lagun batekin. Azken batean, oinazezko eta plazerezko sentipenak nire gorputz horren baitan sentitzen ditut guztiak; ba al du inork horretaz zalantzarik?
|
|
Zalantzak zalantza, badira arrazoiak defenditzeko sentimenetatik datorkigun informazioak baduela zerikusirik Niregandik kanpo existitzen den mundu fisikoarekin. Lagun batekin kaletik jardunean noala galdegiten hasten banaiz gorputz hau nirea ote den, niri (nire arimari, nire arrazoimenari) dagokidan ala ez, eta bere bidez jasotzen ditudan berriak kanpoko mundu fisikoari
|
dagozkion
ala ez, laster izan ahal izango dut erantzun positibo bat, labaindu eta takateko bat hartzen badut, edo, leunago esateko, estropezu egiten badut kaletik datorren eta maitekiro agurtzen nauen lagun batekin. Azken batean, oinazezko eta plazerezko sentipenak nire gorputz horren baitan sentitzen ditut guztiak; ba al du inork horretaz zalantzarik?
|
2008
|
|
5 Bosgarren aporiak planteatzen du zentzumenezko errealitateez gain bestelako substantziarik
|
dagoen
ala ez. Tesia:
|
|
8 Zortzigarren aporiak planteatzen du substantzia singularrez gain, bestelako substantziarik
|
dagoen
ala ez. Tesia:
|
|
Zortzigarren aporian bi gai oso konplexu planteatzen dira: substantzia singularrez gain, bestelako substantziarik
|
dagoen
ala ez, eta printzipioak partikularrak ala unibertsalak diren. Bigarren gaiari buruz nahikoa esan da zazpigarren aporian.
|
|
Hirugarren aporiak planteatzen du substantzien genero guztien ikerketa zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
Laugarren aporiak planteatzen du akzidenteak eta substantziak ikertzea zientzia berberari
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
Bosgarren aporiak planteatzen du errealitate sentigarriez gain bestelako substantziarik
|
dagoen
ala ez. Tesia:
|
|
Zortzigarren aporiak planteatzen du substantzia singularrez gain, bestelako substantziarik
|
dagoen
ala ez. Tesia:
|
|
Lehenengo aporiak planteatzen du kausen genero guztien ikerketa zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
Bigarren aporiak planteatzen du substantzia eta printzipio frogagarriak ikertzea zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
4 Laugarren aporiak planteatzen du akzidenteak eta substantziak ikertzea zientzia berberari
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
Motor geldiaren existentzia eta bere izaeraren ezaugarriak frogatu ondoren, XII 8an Aristotelesek aztertzen du Motor geldiaz gain beste zentzumenez gaindiko substantziarik
|
dagoen
ala ez. Izan ere, Motor geldiak izar finkoen esfera mugiarazten du.
|
|
1 Lehenengo aporiak planteatzen du kausen genero guztien ikerketa zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
2 Bigarren aporiak planteatzen du substantzia eta printzipio frogagarriak ikertzea zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|
|
3 Hirugarren aporiak planteatzen du substantzien genero guztien ikerketa zientzia bakar bati
|
dagokion
ala ez. Tesia:
|