2006
|
|
Publizitatean sortzen diren arazoak konpontzeko, hiru
|
egoeratan
sailkatzen da beharrezkoa ez den iraina edo publizitate desegokia: lehenik, publizitate konparatiboa ezaugarri pertsonalei buruzkoa izatea soilik edo, halaber, mezu horrek produktu edo zerbitzuen ezaugarrietan eraginik ez izatea; bigarrenik, konparazioan irudiak edo beharrezkoak ez diren adierazpen erasokor edo irainezkoak azaltzea, eta, hirugarrenik, konparazioa gehiago oinarritzea beste bati egindako kritiketan iragarlearen produktuaren abantailetan baino (Tato, 2003:
|
|
30 eta 34,9 puntu bitarteko GMI bat obesitatetzat jotzen zen eta 35 baino gehiago obesitate larritzat. Tabakismo portaerak iraupenaren, intentsitatearen eta egungo
|
egoeraren arabera
sailkatu ziren. Ikertzaileek neurri bat aztertu zuten, egunean erretzen ziren zigarretak eta ohituraren iraupena barne hartzen zituena.
|
2011
|
|
ondo dakigu hizkuntza ukipen egoera guztiak ezegonkorrak direla, nolabait diglosian bizi dira; zenbat eta gutxituagoa hizkuntza orduan eta desagertze arriskuari aurre egiteko zailtasun handiagoa. hizkuntza gutxitu asko (%90?) mehatxupean, eta desagertzen ari direla gauza ezaguna da. hainbat ikerlarik, (Comrie, Matthews & polinsky, 1996; Nettle & romaine, 2000; Crystal, 2000, hagège, 2000, wurm, 2001; Brezinger (ed.), 2007..) egoeraren gordintasuna zehazki erakutsi digute. uNeSCok beste alde batetik eta hainbat hizkuntzalariren artean" hizkuntzen bizitasun eta arriskuen markoa" erabaki zuen, eta sarean arriskuan dauden hizkuntzen Atlasa plazaratu zuen (azken edizio inprimatua, Moseley ed. 2010). Bertan aurreko markoaren arabera hizkuntza gutxituak bost irizpideren edo
|
egoeren arabera
sailkatzen dituzte arrisku txikiagotik desagerpenera. 1) zaurgarri" vulnerable" (hizkuntza haur gehienek erabiltzen dute, baina zenbait eremutara mugatzen da, nagusiki etxe girora).
|
|
Horrenbestez, euskal (euskarazko) «marka merkatuan» agintzen duten logikak deskribatuko ditugu. Bertan izaten diren harrera
|
egoerak
sailkatuko ditugu. Eta ondoren, egoera anbiguo hori aipatu bi modutara aztertuko dugu:
|
|
Ondoren, harrera bideratzen duten bi logiken arabera harrera
|
egoerak
sailkatu ditugu eta horrela aurreko tipoen eginkizuna testuinguruen argitara ulertu. Harrera aldatzen duten bi «kodeak» hauek dira:
|
2012
|
|
Publizitatean sortzen diren arazoak konpontzeko, hiru
|
egoeratan
sailkatzen da beharrezkoa ez den iraina edo publizitate desegokia: lehenik, publizitate konparatiboa ezaugarri pertsonalei buruzkoa izatea soilik edo, halaber, mezu horrek produktu edo zerbitzuen ezaugarrietan eraginik ez izatea; bigarrenik, konparazioan irudiak edo beharrezkoak ez diren adierazpen erasokor edo irainezkoak azaltzea, eta, hirugarrenik, konparazioa gehiago oinarritzea beste bati egindako kritiketan iragarlearen produktuaren abantailetan baino (Tato, 2003:
|
2020
|
|
Bestalde, Eusko Jaurlaritzak koloretako semaforoaren sistema jarri du martxan Araba, Bizkai eta Gipuzkoako herri bakoitzeko
|
egoera
sailkatzeko COVID eraginaren aurrean. Semaforoak kolore berde, hori, laranja edo gorriarekin sailkatzen ditu 5.000 biztanletik gorako udalerriak, azken bi asteetan azaleratutako koronabirus kasu berrien arabera.
|