2008
|
|
Hau da faktorerik garrantzitsuena, eta espainiarra eta espainiarra+ euskalduna ezaugarriak batera jasotzen ditu; 2) 2 Faktoreak, %27, 9 bariantza du, eta euskaldunaren adierazle da; 3) 3 Faktoreak %9, 7 bariantza du, bestelako moten adierazle da; esate baterako, europarra+ erkidego autonomikoa mota, eta euskalduna eta espainiarrarekin identifikazioa (bi hizkuntza eta kulturekin). Horrela, orain arteko emaitzekin erkatuz,
|
egoera
orokorra sinplifikatzen da, honako bi mota nagusitan laburbilduz:
|
2009
|
|
Eta kontuan hartzekoa da honek ez duela bestearen muga geografikorik.
|
Egoera
orokor normalago batean, hizkuntza normalizazioak ziurtagiri bakarra zukeen, maila ezberdinekin.
|
2010
|
|
Ikerlana 1977an amaitu genuen. Ez genuen
|
egoera
orokorraren azterketa egin soilik, azterketa sektorialak ere egin genituen (ikastolak, gau eskolak, irratigintza, liburugintza...). Laburpen gisara Hizkuntz borroka Euskal Herrian liburua argitaratu genuen.
|
2013
|
|
Ez dabil urruti, ez, enpresa munduaz eta merkataritzaz arduratzen diren laugarren blokeko gaiak ere (21 ikerlan). Bestela esanda, horiek guztiek lantzen dituzten gaiei erreparatuta, ikerlan gehienak euskara normaltzeko ahaleginek gidatuak dira antza, eta ildo beretik omen doaz maiztasun gutxiagorekin agertzen diren beste lan batzuk ere, hala nola ume eta gazteei (15),
|
egoera
orokorrari (15), hizkuntzatransmisioari (5) eta paisaiari (3) eskainitakoak.
|
|
Laburpena. hiznet hizkuntza plangintza graduondokoak 13 urteko ibilbidea bete du aurten. ondoko helburuak ditu ikastaroak: soziolinguistikaren oinarrizko ezagutza ematea, hizkuntza diagnosiak edo azterketak egiteko lanabesak ematea, euskararen
|
egoera
orokorra azaltzea eta abian diren hainbat hizkuntza plangintzen (udaletakoak, Eusko Jaurlaritzakoak, hezkuntza alorrekoak, lan mundukoak...) berri ematea. Ikastaroak baliabide interesgarriak ere eskaintzen dizkio gizarteari:
|
2016
|
|
4 Berba egiteko gaitasuna garatu duten seme alaben gurasoek orokorrean euskarari dagokionez modu negatiboan bizi izan dute haurren eskolaldia, hau da, ama hizkuntza euskaraz ez duten haurrekin elkartzeak ekarri diela gaztelaniarekiko joera handiagoa, eta beraz, euskararekikoa apaldu egin dela. Izan ere, Gasteizko
|
egoera
orokorra modu desberdinean sumatzen dute, euskararekiko joera alderantzizkoa dela, alegia.
|
2021
|
|
Zenbaki monografiko batean zaila litzateke kontinente batetako egoera soziolinguistikoa zehatz mehatz azaltzea. Hala ere, hiru zatitan banatu ditugun artikulu hauekin Europako
|
egoera
orokorra, hizkuntzen aniztasunaren sustapenean egiten dena eta hainbat testuinguru ezberdinetan gertatzen ari dena jorratu dugu. Uste dugu, beraz, ale honek kontinenteko irudi orokor gaurkotuago bat egiten lagunduko digula.
|
2022
|
|
Esparru sozioekonomikoan euskara eta euskaldunak nola gauden deskribatzeko eta ulertzeko, baliagarriak izango zaizkigu euskararen
|
egoera
orokorra irudikatzeko zenbait lagunek (batez ere Jon Sarasuak eta Kike Amonarrizek) erabili izan dituzten irudiak: zer begirekin so egin, botila ikus daiteke erdi hutsa edo erdi betea1, ez dakigu husten edo betetzen ari den, baina garrantzitsua da, baita ere, erreparatzea botilaren gerriari (estua edo lodia den), eta botilak zuloak dauzka, gainera, eta ez dakigu non; Arantzazutik Aizkorrira joan nahi dugu (Hermosilla, 2018), eta Urbian gaude, ibilbidearen erdian, behe lainoaren azpian, gorako bidea ezin aurkiturik; bide luze eta oparo bat egin ondoren, bidegurutze batean gaude (Amonarriz, 2019), eta hor gaude zalantzan, orain zer bide hartuko; bidea egin dugu, bai, baina biribilgune batean sartuta gaude, bueltaka eta irteera egokia zein den asmatu ezinik...
|
2023
|
|
Alde horretatik, lagin mota intentzionala izan zen, eta, beraz, atariko izaera du azterlan honek, ez baitu hizkuntza horien bizitasun
|
egoera
orokorra azaltzen, baizik eta kezka partikularrei erantzuten die. Horri dagokionez, azterketaren azken txostenak hauxe dio:
|