Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2003
‎Alonsok eta Aingeru Epaltzak berriki (A rgia, 1902 alean) lotsarik gabe aitortzen dute beren pertsonaia maskulinoak deseroso daudela rol sexuatu tradizionalean, eta hainbat egoeratan nola jokatu ez dakitela.
2006
‎Hildakoen kopurua handitzearen beste arrazoi batzuk dira, CEAren arabera, bigarren mailako sareko urritasunak eta puntu beltzak, baita alkoholaren eraginpean edo ezarritako abiadura mugen gainetik gidatzeko arriskurik ikusten ez duten gidari “zuhurtziagabeak” ere. Azkenik, Real Automóvil Club de España (RACE) elkarteak heriotzen kopurua handitzearekin lotzen du gidariek larrialdi egoeretan nola jokatu behar duten ez jakitearekin edo kateak jartzearekin, besteak beste. Horregatik, prestakuntza handiagoaren alde egiten du, baita ikastetxeetan ere.
2007
‎Arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta etxeko, eremu publikoko edo eskolako arriskuei aurre egiteko jokabide seguruenez jabetu behar du ikasleak. Zirkulazio arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin. Azken batean, arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta arrisku horien aurrean jokabide pertsonalik seguruenez jabetu behar du ikasleak, etxean, eremu publikoan edo eskolan.
2008
‎Horregatik, badirudi bankura edo aurrezki kutxara joatea dela ekintzarik zentzuzkoena, eta finantza aholkulari baten esku jartzea, haren kontuen egoera eta beharrak baloratzen jakin dezan. Diagnostiko horretatik abiatuta, nazioarteko poltsen izu egoeran nola jokatu erabaki ahal izango du. Inbertitzaile txikiek ez dute beldurrik izan behar, prezio merkeagoetan erosteko aukera baloratu behar dute Inbertitzaile talde bat gehiago dago, prezio merkeagoetan erosteko zain daudenak.
2010
‎Europako Batzordeak, bere aldetik, aire zirkulazioa hobetzeko eta halako egoeretan nola jokatu aurreikusteko neurriak hartu beharrean direla onartu du. Helen Kearns Garraio ordezkariak Europako aire batasunaren alde, aire zirkulazioa administratuko duen kudeatzaile bat ezartzeko apustua egin du:
2014
‎Ohartu ginen agian ez dela soilik kontzientzia kontua, eta halako egoeren aurrean nola jokatu behar den jakiteko baliabideak falta zaizkigula. Bururatu zitzaigun psikologo bezala, hiztunei tresna batzuk eskaintzen hizkuntza asertibitatea lortu genezakeela.
2015
‎deserosotasuna. Gauzak honela, presio soziala tarteko, hainbat komunikazio egoeratan nola jokatu ez dakigula geratzen gara, eta geureari eusteko nahikoa baliabide ez daukagunez, eta hizkuntza mendekotasun horrek pisu handiagoa duenez, euskarari uko egiten diogu erdararen mesedetan. Frankoren garaian, esaterako, zigorra" kanpokoa" zen, eta horrek ondorio negatibo nahiz positiboak zituen:
2017
‎Musuzapia hartu, zintz egin, eta hitz egiten hasteko moduan nengoela adierazi nien entzule apurrei. Atzean zeuden gazteek barre urduri batzuk egin zituzten berriro, ez zekiten egoeraren aurrean nola jokatu.
2018
‎Badira teknologikoak ez diren beste gako batzuk ere. Autoek hainbat egoeren aurrean nola jokatu luketen erabakitzea ez da erraza. Esaterako, autoan doazenen aurkako erabakiak hartu lituzke, bizitza gehiago salbatzeko bada?
2019
‎Beraz, ematen ditudan ikastaroen ardatza izaten da oinarrizko ezagutza lortzea, ikastaroak, normalean, ez direlako izaten oso luzeak. Lau saiotan, adibidez, oinarrizko gauzak azaltzen saiatzen naiz, eta shock egoeran nola jokatu irakasten.
2020
‎Oraindik jarraibide argirik ez dagoen arren, espero da jantokiko edo autobusaren bideko kuota ordainduak itzuli egingo direla eta eskolaz kanpoko klaseak berreskuratu ahal izango direla. COVID krisian eta alarma egoeran nola jokatuko duzun jakiteko, zure seme alaben ikastetxearekin harremanetan jartzea komeni da.
2023
‎Funtsezkoa da ahots propioa sustatzeko lana: norbere sistema komunikatiboa ezagutzea, oinarriak identifikatzea —zertan diren onak eta zertan ez, mugak ere onartzeko—, blokeo egoeretan nola jokatu aurrez pentsatzea... Eta nork bere burua ezagutzean, boteretze bat izaten da, beldurrak eta mugak gogo bihurtzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia