Emaitzak: 8
2009 | ||
Horretaz gain, IMHren bestelako elementu batzuetan hizkuntzek duten | egoera neurtu egiten da, hala nola: formazio orduak, softwarea, tailerreko makinak, dokumentu laburrak, parteak, mezu orokorrak, lanbileretako aktak, gai ordenak eta erabilitako hizkuntza... | |
2015 | ||
Berehalakoan ikusi daitekeenez, eskala sinple eta guztiz subjektiboa dugu hau, eta beste eskalen kasuan bezalaxe, ez dago hizkuntzaren | egoera neurtzeko jarraibide edo azalpenik. Gizabanakoei egindako galdetegi luzeak dira eskala honen informazio iturria, baina hizkuntzen ukipena, hizkuntzaren garrantzia soziala, hiztun komunitatearen eta talde osoaren sostengua, eta klasea, adina eta generoa bezalako funtsezko aldagaiak ez ditu kontuan hartzen. | |
Margaret Floreyk (2007) eta bere lan taldeak Indonesiako hizkuntza askoren | egoera neurtzeko test hau proposatu zuen. Test honen berezitasuna da hizkuntzaren ezagutza bakarrik hartzen duela kontutan hizkuntza horren egoera neurtzeko. | |
Margaret Floreyk (2007) eta bere lan taldeak Indonesiako hizkuntza askoren egoera neurtzeko test hau proposatu zuen. Test honen berezitasuna da hizkuntzaren ezagutza bakarrik hartzen duela kontutan hizkuntza horren | egoera neurtzeko. Hau ulergarria da Indonesiako testuingurua aztertuz gero, eleaniztasunera ohitutako tokia izanda eta gure errealitate lehiakor eta global honetatik urrunago egonda. | |
Euskararen egoerara etorriz, hainbat erakundek abian dituzten neurketek informazio erabilgarria eskaintzen digute, eta eskalarik ez dugun arren, argitalpen horiekin gure hizkuntzaren egoera modu nahiko zehatzean ezagutu dezakegu. Dena dela, Hizkuntza Politika Sailburuordetzaren agendan euskararen | egoera neurtuko duen berariazko adierazle sistema baten premia azaldu da (Gipuzkoako Foru Aldundia, 2013). Antza, adierazle sistema hori osatze prozesuan dago eta denbora tarte bat behar izango da argitaratzeko (Aizpurua, komunikazio pertsonala k.p.), baina interesgarria izango da lan horren emaitza ikustea. | |
Azken hiru faktore hauetan ere ez da inolako jarraibiderik ematen | egoera neurtzeko, baina faktore horiek garatuta fruitu emankorrak jaso litezke, ziurrenik. | |
2023 | ||
Lantokiko euskararen | egoera neurtzeko, lantokian euskaraz zer egiten den aukeratzeko eskatu zitzaien, bat baino gehiago aukera zezaketen: | |
Landunei bezalaxe, lan egiten zuten entitateko euskararen | egoera neurtzeko eskatu nien, hauek ziren aukerak: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 8 (0,05) |
Lehen forma
egoera | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egoera neurtu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera neurtu egin | 1 (0,01) |
egoera neurtu eskatu | 1 (0,01) |
egoera neurtu jarraibide | 1 (0,01) |
egoera neurtu test | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |