2011
|
|
inprimatutako hitza liburuetan ez ezik, eguneroko objektu eta espazio askotan ere agertzen da. Gurasoak ahozko eta idatzizko hizkuntzaren arteko lotura irakasten has daitezke, haurrek irakurketa
|
egoera
horietan parte hartzen badute. Kaleetako, dendetako edo elikagaien etiketetako kartelak irakur ditzakete haiekin.
|
2012
|
|
Hizkuntza ordezkapen eta berreskurapen prozesuak aztertzeko bereziki baliagarriak dira glotobiografiak. hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek zer nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. ...horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte (Schieffelin & ochs 1986, Garrett & Baquedano López 2002). hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta
|
egoera
horietan parte hartuta: " Children acquiring language acquire knowledge of the language or languages in their sociolinguistic environment" (Schieffelin & ochs 1986:
|
2016
|
|
" The language socialization paradigm offers a socioculturally informed analysis of life course and historical continuity and transformation" (Ochs eta Schieffelin, 2008: 11)"; b)" haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta
|
egoera
horietan parte hartuta: " Children acquiring language acquire knowledge of the language or languages in their sociolinguistic environment" (ibid., 171).
|
2018
|
|
" Haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta
|
egoera
horietan parte hartuta. Beraz, haurrek hizkuntza —kodea— ez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte.
|
2020
|
|
Haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta
|
egoera
horietan parte hartuta(...) Beraz, haurrek hizkuntza ‑kodea‑ ez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte.
|
|
Hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek zer nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte(...) Hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta
|
egoera
horietan parte hartuta(...) Beraz, haurrek hizkuntza kodeaez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte. Sozializazio elebiduna izan duten haurrek bi hizkuntzak ikastearekin batera bi kodeak nola erabili, non, norekin eta zertarako, bi
|