Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎«Gurasoak jeloskor daude, eta arazoa areagotu egiten dute; izan ere, arreta jasotzen duen edozein portaera indartzen da». Muturreko egoera horiek haurrarengan ager ez daitezen psikologoek gehien gomendatzen dituzten jarraibideak «etxera kide berri bat iristea prebenitzea» da. Modu asko daude anaia berri bat izango duela ulertarazteko, anaia berria iristean bizitza nolakoa izango den eta egoera islatuko duten ipuinak irakurri arte.
2011
‎Istorioak laburrak izaten dira, egoera sozialak zuzenki agertzen dituzte eta egoera horietan haurrak egin behar duenaren xehetasunak ematen dituzte. Egoeraren xehetasunak, egoera horretan gertatuko diren ekintzak eta erreakzioak eta egoera horretan kontuan hartu beharreko seinaleak azpimarratzen dira.
2014
‎Baina hori alternatiba ez bada, komeni da sakrifizioa egiteko aurrez prest egotea. Bada gako bat egoera horietan haurraren eskaria ulertzeko: haurrak ez du ulertzen, aita edo ama bertan baldin badago, harekin ez daudela gustura hura asetzeko.
2015
‎Kontakizun hauetako protagonistek beren premia fisiologikoekin zerikusia duten hainbat arazo izaten dituzte aurrez aurre, adibidez, pixatokia lehen aldiz erabiltzea edo gauez jaikitzea. Liburuetako marrazkiek, gainera, egoera horien bidez haurra identifikatzen laguntzen dute. Besteak beste, ‘Eduya no quiere tructuras’ eta ‘Marinak ez du pixoihalak eraman nahi’ (Juventud, 2010). ’ ¿ Puede ver tupoial? ’ (SM, 2009), ‘El sator que quiería jakin en su cabeza’ (Alfaguara, 2002; ikus daiteke bideo bat esteka honetan) eta ‘Adiós, cañial’ (Vox, 2011).
2020
‎Hori dela eta, arrisku handia dago hezkuntza prozesuan bete betean murgilduta dauden umeen euskararen erabilera murrizteko egunotan, familia ez euskaldunetan batez ere. Izan ere, egoera horietan haurrek ez dituzte euskaraz mintzatzeko inolako baliabiderik eta horrek eragin kaltegarria izan dezake haur askoren hezkuntza prozesuan eta, bereziki, euren hizkuntza gaitasunetan.
‎Esan bezala, ohiko hezkuntza ofiziala hautatu ez duten familien seme alabak eskolatu gabe daude legearen arabera. Egoera horiek Haurrak eta Nerabeak Babesteko Sistema Aldatzeko Lege Organikoak (8/ 2015, uztailaren 22koa) arautzen ditu. Hezkuntza Konstituzioak emandako funtsezko eskubidea izanik, haurrak ez eskolatzeak oinarrizko eskubide bat urratzea esan nahi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia