Emaitzak: 6
2002 | ||
«Gurasoak jeloskor daude, eta arazoa areagotu egiten dute; izan ere, arreta jasotzen duen edozein portaera indartzen da». Muturreko | egoera horiek haurrarengan ager ez daitezen psikologoek gehien gomendatzen dituzten jarraibideak «etxera kide berri bat iristea prebenitzea» da. Modu asko daude anaia berri bat izango duela ulertarazteko, anaia berria iristean bizitza nolakoa izango den eta egoera islatuko duten ipuinak irakurri arte. | |
2011 | ||
Istorioak laburrak izaten dira, egoera sozialak zuzenki agertzen dituzte eta | egoera horietan haurrak egin behar duenaren xehetasunak ematen dituzte. Egoeraren xehetasunak, egoera horretan gertatuko diren ekintzak eta erreakzioak eta egoera horretan kontuan hartu beharreko seinaleak azpimarratzen dira. | |
2014 | ||
Baina hori alternatiba ez bada, komeni da sakrifizioa egiteko aurrez prest egotea. Bada gako bat | egoera horietan haurraren eskaria ulertzeko: haurrak ez du ulertzen, aita edo ama bertan baldin badago, harekin ez daudela gustura hura asetzeko. | |
2015 | ||
Kontakizun hauetako protagonistek beren premia fisiologikoekin zerikusia duten hainbat arazo izaten dituzte aurrez aurre, adibidez, pixatokia lehen aldiz erabiltzea edo gauez jaikitzea. Liburuetako marrazkiek, gainera, | egoera horien bidez haurra identifikatzen laguntzen dute. Besteak beste, ‘Eduya no quiere tructuras’ eta ‘Marinak ez du pixoihalak eraman nahi’ (Juventud, 2010). ’ ¿ Puede ver tupoial? ’ (SM, 2009), ‘El sator que quiería jakin en su cabeza’ (Alfaguara, 2002; ikus daiteke bideo bat esteka honetan) eta ‘Adiós, cañial’ (Vox, 2011). | |
2020 | ||
Hori dela eta, arrisku handia dago hezkuntza prozesuan bete betean murgilduta dauden umeen euskararen erabilera murrizteko egunotan, familia ez euskaldunetan batez ere. Izan ere, | egoera horietan haurrek ez dituzte euskaraz mintzatzeko inolako baliabiderik eta horrek eragin kaltegarria izan dezake haur askoren hezkuntza prozesuan eta, bereziki, euren hizkuntza gaitasunetan. | |
Esan bezala, ohiko hezkuntza ofiziala hautatu ez duten familien seme alabak eskolatu gabe daude legearen arabera. | Egoera horiek Haurrak eta Nerabeak Babesteko Sistema Aldatzeko Lege Organikoak (8/ 2015, uztailaren 22koa) arautzen ditu. Hezkuntza Konstituzioak emandako funtsezko eskubidea izanik, haurrak ez eskolatzeak oinarrizko eskubide bat urratzea esan nahi du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egoera horiek | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera horiek haur | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |