Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2004
‎.?, ez da garrantzitsua mina identifikatzerakoan. Garrantzitsua da egoera horrek zer egitenduen jakitea, zein den horren rol kausala sarreraren (input) eta irteeraren (output) tarteanbaita gainerako gogo egoeren sarean ere. Alegia, suposatzen da armiarma ikustean aulkirasalto egitea eragiten duen eragile fisikoa badagoela kasu guztietan, dela Josu Jon, delaMafrundi elefantea, dela Deep Blue ordenagailua.
2005
‎Haurra onartzen bada, beraiekikastetxetik alde egingo dutela mehatxatu dute. Egoera horren aurrean zer egindezake Eskola Kontseiluak. Arrazoi ezazu erabakia.
‎irakasle horiek funtzionarioak dira eta lanpostu finkoa etaegonkorra dute ikastetxean. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxekozuzendaritzak. Arrazoi ezazu erabakia.
‎irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxeko zuzendaritzak. Arrazoi ezazu zure erabakia.
2007
Egoera horren aurrean zer egin luke paperak Interneten abiadurari eusteko. Egokitu egin behar al du?
2008
‎«Ahalegin handia egiten ari gara. Larunbatean aldaketak egiteko aukera gutxi izan genuen, eta egoerak ez du hobera egin; ikusteko dago egoera horrek zer nolako eragina izanen duen».
2009
‎Berri txarrak iristen badira, batere baliorik ez du edukiko Alavesen eta Alacanten arteko partidak. Balizko egoera horretan zer gerta daitekeen ezin da jakin. Zaleek nolako jarrera edukiko duten ikusteko dago.
2010
Egoera horien atzean zer dagoen aztertu behar da. Enpresok benetan al dira egungo krisi ekonomikoaren biktima?
‎Juancarrek gauza jakintzat jotzen zuen umeak izango genituela; nik, berriz, pentsatu ere ez nuen egin horretaz, aukera hutsak ematen zidan izuak galarazita, seguru asko. Egoera horretan zer egin behar genuen: dibortziatu?
2011
‎Arraroa egiten zaio lo dagoen norbait ukitzea. Arnasa hartu, eta imitatzaileak egoera horretan zer egingo zukeen irudikatzen saiatzen da, baina erabaki bat hartzera iritsi gabe. Bi eskuekin zangoa hartu eta bere lekura eramaten saia daiteke, opari garestiak eramaten diren eran, arreta handiz, baina makurtzen hasi orduko izutu du berriro emakumearen ahotsak.
2013
‎Bizpahiru minutura, ireki papera. Hotsaren azpian, idatzi zer egoera gogorarazten dizun, eta egoera horrek zer sentimendu sorrarazten.
2016
‎Horrek esan gura du ekainaren 12ko data genukeela erabili. Egoera horren aurrean zer egin aztertzen gabiltza. Litekeena da ekainaren 5era aurreratzea herri galdeketa.
2017
‎Nik uste entzuleak, berak ere, bere burua nahasten dala pentsatzen" nik egoera horretan zer esango nuke, zer pentsatuko nuke?" orduan, bera hasten da, bere barruan, horrei erantzuna ematen, entzuten dio bertsolariari eta ikusten du bertsolariaren forma hori zenbateraino dan aberatsagoa, zenbateraino dan ederragoa, zenbateraion dan, e, artistikoagoa, eta orduan, nolabait, bertsolariarekin identifikaturik dagoen entzuleak, hantxe gozamen hori izaten du, zeren bertsolaria... nolabait, entzulea bera ere bertso horiek botatzen ari da bertsolariarekin.
‎Nik uste entzuleak berak ere bere buruan hasten dala pentsatzen nik egoera horretan zer esango nuke, zer pentsatuko nuke, orduan bera hasten da bere barruan horrei erantzuna ematen. Entzuten dio bertsolariari eta ikusten du bertolariaren forma hori zenbateraino dan aberatsago, zenbateraino den ederragoa, zenbateraino den artistikoagoa eta orduan, nolabait bertsolariakin identifikaturik dagoen entzuleak hantxe gozamen hori izaten du ze bertsolariaren hitza ere bere hitz bihurtzen da.
2018
‎Naomik gorrotoz begiratu zion Fermin inspektoreari, gero masailezurra dardarka hasi zitzaion eta azkenean negarrez hasi zen. Ferminek hotz begiratu zion neskari eta gero atean zegoen ertzainari, egoera horretan zer egin ez baleki bezala.
2020
‎UKan gazte talde antolatuak argi du Covid" eragin zuzena" edukitzen ari duela gazteen bizitzan. Hori dela eta, egoera hori zer zelakoa den jakiteko azterketa bat jarri dute martxan: " Garrantzitsua deritzogu Covid egoerari erantzun bat ematen saiatzeari eta honen inguruko hausnarketa eta analisia plazaratzeari".
2022
‎ausarkeriak edo beldurgabekeriak, jarrera barik, jokabide horren ondorioz egiten diren ekintzak gehiago izan ohi direlako. Baina, ausarkeriazko egoera horri zer izen eman. Ausardia gehiegiz jokatu duten horien portaera nola izendatu?
‎Has gaitezen hasieratik. Egoera horrek zer ondorio eragin dizkio biktimari. Okupazioaren pean bizi da, eskubideak urratzen dizkiote, errefuxiatu kanpalekuetan bizi da, laguntza humanitarioaren mende.
‎Erabat mediatizatuta dago gizartea egun. Aldi berean bizi gara plano digitalean eta analogikoan, esaterako. Egoera horretan zer lor dezake aurrez aurreko performance batek?
‎Eraso sexualen biktimentzat segurtasun falta handia dakarren egoera horretan zer egin, hori da orain lehenbailehen erantzun beharreko galdera deserosoa, legearen sustatzaileentzat; hau da, Espainiako Gobernuarentzat eta, zehazki, Irene Montero buru duen Berdintasun Ministerioarentzat. Monterok azaldu du zenbait epaile «legearen interpretazio matxista» egiten ari direla.
2023
‎Antzera janaria edo erosketak etxeetara eramaten lan egiten duten milaka langilerentzat, ez diete hirian normaltasunez mugitzen uzten. Egoera horren inguruan zer pentsatzen duten galdetuta, biztanle askok diote G20a Modirentzat harro egoteko arrazoia izango dela, baina biztanleentzat, behintzat, buruhausteak besterik ez duela ekarriko.
‎Baina busa iritsiko ez balitz? Egoera horretan zer egin lezake Lasarte Oriara busez iritsi nahi duen gazte batek, astelehen buruzuri batean, gaueko bederatzi eta erdietan. Kezka hori banuen, eta korrika saioa zirkuitu bilakatu nuen.
‎Hori kudeatu behar genuen". Egunero hitz egiten zuten banatzaile guztiekin, egoera hori zer moduz zeramaten jakiteko. Bilera berezi bat ere egin zuten, denekin:
‎Alemaniak gerla galtzen badu, historiak ez digu herririk erakusten Frantzia orduan izanen den egoeraren antzeko egoera ezagutu duenik. Gainera, egoera hori zer izanen den ez dakigu ere. Bakarrik badakigu aurrekaririk gabekoa izanen dela.
‎Ez zen esaten, adibidez, neurriren bat hartzen ez bazen, aurrekontua baliogabetzeko arrazoia izango zela, edo ezin izango zela zorpetze eragiketa berririk hitzartu, edo defizitak konpontzera behartuko lituzkeen beste edozein inguruabar, nahiz eta isilbidez izan" 445 Hori bai, TOLTBren 193.5 artikuluak, diruzaintzako gerakin negatiboa dagoenean, likidazioaren kopia bat Estatuari eta autonomia erkidegoari bidaltzeko betebeharra ezartzen du. Ez du esaten egoera horretan zer gertatuko den, baina kopia bidaltzeko esaten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia