2001
|
|
1) Endotaldearekin lotutakotopikoak garrantzi handiagoa dauka pikologia sozialetik kanpo, erakundeen psikologia bezalako esparruetan; 2) Psikologia sozialak, kognizio sozialaren (aurreiritziak eta estereotipoak) eta identitate sozialaren bitartez (kategorizazio soziala etaidentifikazioa)? taldearteko harremanen ikerketa sendotu du, bai amerikar tradizioan eta baita europarrean ere; 3)
|
Egoera
horrek bi tradizioen arteko (amerikarraeta europarra) hurbilpena eta integrazioa erraztu du; horrela, gaur egun, gizarte mailako testuinguruak eta soziohistorikoak kontuan harturik, taldearteko prozesuak eta portaerak era konplexuagoan ikertzen dira. Hori dela eta, ISTak osogarrantzi handia du gaur egungo psikologia sozialean.
|
2005
|
|
Jendeak erraz esaten du: "
|
Egoera
horretan bi pareta jo eta tanto". Jakina, txokoan preso bazaude bi pareta jotzeko angelu osoa zabalik duzu, baina nik esaten dudana zera da:
|
2006
|
|
|
Egoera
horrek bi sozietateetan hartzekodunen konkurtsoa deklaratzeko bidea irekitzen du
|
2011
|
|
euskarak badu balio sinboliko nahikoa, ez, ordea, erabilera linguistiko normalizatu nahikorik.
|
Egoera
hori bi modutara antzeman dezakegu: aurrena euskara eta erdara nola nahasten diren aztertuz, eta hurrena, euskara (edonola ere) zenbat erabiltzen den neurtuz.
|
2012
|
|
Hala bada, Estrasburgok joan zen astean kaleratutako Ines del Rioren aldeko epaiak eraginik ba al duen ere galdetu dio.
|
Egoera
horretan bi hipotesi eta bi proposamen egin ditu fiskaltzak. Estrasburgoko epaiari helegitea jarri behar badio, azken erabakia jakin bitartean Troitiño baldintzapean libre uzteko proposatu dio.
|
2014
|
|
Garuneko hodietako istripua izateko (apoplexiarako) aukerak handitu egiten dira adinarekin.
|
Egoera
hori bi gertakarirekin dago erlazionatua: batetik, arteria bat blokeatzearekin, eta, bestetik, odol-jarioarekin.
|
|
Haurrak hazi egiten dira urrats igotuetan, eta hilabete gutxira ondo pasatzen duten haurren arropak ez die uzten.
|
Egoera
horrek bi arazo sortzen ditu. batetik, erabiltzen ez diren arropak etxean metatzea; bestetik, arropa berria erosi beharra. Arazoa konpontzeko, hainbat irtenbide daude:
|
2015
|
|
Ardurako postuei dagokienez, arlo profesionalean zenbat eta gorago joan, orduan eta genero desberdintasun handiagoa dago. Egoera hori, ordea, ezin daiteke azaldu emakumezkoen prestakuntzaren arabera, ezta beren lehentasunen arabera bertan parte ez hartzea nahita erabaki dutelako ere.Nola uler daiteke?
|
Egoera
horri bi azalpen eman zaizkio. Beirazko sabai hori mito bat dela diote batzuek, eta argudiatzen dute horrelako postuetan emakumeen presentzia urria bada haiek nahi dutelako dela.
|
2018
|
|
Hain idiliko deritzozun gizartean, baina, badaude kexatzen direnak.
|
Egoera
horretan bi aukera dituzu. Esaten dutena entzun ala samindu.
|
2021
|
|
|
Egoera
horrek bi arazo sortzen ditu. Bat, zer egin Akademia Militarrekin, Espiritu nazionala eratzeko sehaskak; eta bi, gerlari hauek justizia auzitegi baten aurrera eraman behar badira, Udaltzaingoak izan dira arduradunak, Cid Campeador berpiztu eta lan horretaz arduratu ezean.
|
2022
|
|
Ez dugu erantzunik jasotzen, eta babesik gabe gaude guk gizartearendako egiten ditugun aurrerapenez gozatzen duten pertsona eta erakundeen aurrean», azaldu dute oharrean. Ikertzaileen kolektiboak nabarmendu du
|
egoera
hori bi faktoreren ondorioa dela: «Euskal Herriko Unibertsitatearen praktika txarra eta erakundeen kolaboraziorik eza».
|
|
Hortaz, unibertsitatean eskaintzen den Hezkuntzaren Historia irakasgaiak pairatzen du, alde batetik, gizartean orokortutako Humanitateekiko errezeloa, eta bestetik, hezkuntza sistemak ikasleei eragindako historiarekiko desinteresa.
|
Egoera
horrek bi erronka garrantzitsu dakarzkio irakasgaiari: lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan erabili beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena.
|