Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎1) Endotaldearekin lotutakotopikoak garrantzi handiagoa dauka pikologia sozialetik kanpo, erakundeen psikologia bezalako esparruetan; 2) Psikologia sozialak, kognizio sozialaren (aurreiritziak eta estereotipoak) eta identitate sozialaren bitartez (kategorizazio soziala etaidentifikazioa)? taldearteko harremanen ikerketa sendotu du, bai amerikar tradizioan eta baita europarrean ere; 3) Egoera horrek bi tradizioen arteko (amerikarraeta europarra) hurbilpena eta integrazioa erraztu du; horrela, gaur egun, gizarte mailako testuinguruak eta soziohistorikoak kontuan harturik, taldearteko prozesuak eta portaerak era konplexuagoan ikertzen dira. Hori dela eta, ISTak osogarrantzi handia du gaur egungo psikologia sozialean.
2005
‎Jendeak erraz esaten du: " Egoera horretan bi pareta jo eta tanto". Jakina, txokoan preso bazaude bi pareta jotzeko angelu osoa zabalik duzu, baina nik esaten dudana zera da:
2006
Egoera horrek bi sozietateetan hartzekodunen konkurtsoa deklaratzeko bidea irekitzen du
2011
‎euskarak badu balio sinboliko nahikoa, ez, ordea, erabilera linguistiko normalizatu nahikorik. Egoera hori bi modutara antzeman dezakegu: aurrena euskara eta erdara nola nahasten diren aztertuz, eta hurrena, euskara (edonola ere) zenbat erabiltzen den neurtuz.
2012
‎Hala bada, Estrasburgok joan zen astean kaleratutako Ines del Rioren aldeko epaiak eraginik ba al duen ere galdetu dio. Egoera horretan bi hipotesi eta bi proposamen egin ditu fiskaltzak. Estrasburgoko epaiari helegitea jarri behar badio, azken erabakia jakin bitartean Troitiño baldintzapean libre uzteko proposatu dio.
2014
‎Garuneko hodietako istripua izateko (apoplexiarako) aukerak handitu egiten dira adinarekin. Egoera hori bi gertakarirekin dago erlazionatua: batetik, arteria bat blokeatzearekin, eta, bestetik, odol-jarioarekin.
‎Haurrak hazi egiten dira urrats igotuetan, eta hilabete gutxira ondo pasatzen duten haurren arropak ez die uzten. Egoera horrek bi arazo sortzen ditu. batetik, erabiltzen ez diren arropak etxean metatzea; bestetik, arropa berria erosi beharra. Arazoa konpontzeko, hainbat irtenbide daude:
2015
‎Ardurako postuei dagokienez, arlo profesionalean zenbat eta gorago joan, orduan eta genero desberdintasun handiagoa dago. Egoera hori, ordea, ezin daiteke azaldu emakumezkoen prestakuntzaren arabera, ezta beren lehentasunen arabera bertan parte ez hartzea nahita erabaki dutelako ere.Nola uler daiteke? Egoera horri bi azalpen eman zaizkio. Beirazko sabai hori mito bat dela diote batzuek, eta argudiatzen dute horrelako postuetan emakumeen presentzia urria bada haiek nahi dutelako dela.
2018
‎Hain idiliko deritzozun gizartean, baina, badaude kexatzen direnak. Egoera horretan bi aukera dituzu. Esaten dutena entzun ala samindu.
2021
Egoera horrek bi arazo sortzen ditu. Bat, zer egin Akademia Militarrekin, Espiritu nazionala eratzeko sehaskak; eta bi, gerlari hauek justizia auzitegi baten aurrera eraman behar badira, Udaltzaingoak izan dira arduradunak, Cid Campeador berpiztu eta lan horretaz arduratu ezean.
2022
‎Ez dugu erantzunik jasotzen, eta babesik gabe gaude guk gizartearendako egiten ditugun aurrerapenez gozatzen duten pertsona eta erakundeen aurrean», azaldu dute oharrean. Ikertzaileen kolektiboak nabarmendu du egoera hori bi faktoreren ondorioa dela: «Euskal Herriko Unibertsitatearen praktika txarra eta erakundeen kolaboraziorik eza».
‎Hortaz, unibertsitatean eskaintzen den Hezkuntzaren Historia irakasgaiak pairatzen du, alde batetik, gizartean orokortutako Humanitateekiko errezeloa, eta bestetik, hezkuntza sistemak ikasleei eragindako historiarekiko desinteresa. Egoera horrek bi erronka garrantzitsu dakarzkio irakasgaiari: lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan erabili beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia