2012
|
|
|
Egoera
gutxiagotuan dagoen hizkuntza batek izan beharreko nahitaezko ezaugarria da. Historian zehar izandako desorekak zuzentzeko eta euskaraz bizitzea errealitate bihurtzeko euskarak erabilera normalizatua eta lehentasunezkoa izan behar du.
|
2013
|
|
Aurreko guztiak bultzatzen gaitu pauso berri baten premia azpimarratzera:
|
egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntza komunitateak elkarrekin hurbildu eta haien arteko lankidetza bultzatzearen premiarena. Komunitate gutxiagotuen harreman sareak, hizkuntza normalizaziorako ahaleginetan politika eta plangintzetanez ezik, alor akademikoan ere garatu lirateke.
|
|
Aurreko guztiak bultzatzen gaitu pauso berri baten premia azpimarratzera:
|
egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntzakomunitateak elkarrekin hurbildu eta haien arteko lankidetza bultzatzearen premiarena. Komunitate gutxiagotuen harreman sareak.
|
|
Fenomenoa ez da berria eta susmoa daukagu horren atzean jendarte eredu patriarkalak ezarritako genero rolen banaketaren zama dagoela. Hau da, mutilak modu ez kontzientean boterearekin eta indarrarekin lotzen dugun gaztelerara makurtzen direla, neskek
|
egoera
gutxiagotuan dagoen euskararen zaintza euren gain hartzen
|
|
Mutilak modu ez kontzientean boterearekin eta indarrarekin lotzen dugun gaztelerara makurtzen direla, neskek
|
egoera
gutxiagotuan dagoen euskararen zaintza euren gain hartzen duten bitartean. duten bitartean. Portaera ezberdintasun hori gainditzerik izango ote genuke euskalgintzaren diskurtsoa ekologiaren eta feminismoaren iturrietatik edanez eta, funtsean, justizia sozialean oinarrituz eguneratuz gero?
|
|
Lehenik eta behin zorionak helarazi nahi dizkiet KARMEL aldizkaria kalean egotea posible egiten duten guztiei. Jakin dakigu, gure hizkuntza oraindik
|
egoera
gutxiagotuan dagoela eta egungo gizartean zaila dela aritalpen bati urtez urte eustea eta jarraipena ematea. Bada, KARMEL aldizkariak duintasunez eusten dio zeregin horri.
|
|
Hizkuntza baten berreskurapen prozesuan, hezkuntza sistemaren ekarpena nahitaezkoa da.
|
Egoera
gutxiagotuan dagoen hizkuntzak hiru iturri ditu hiztun berriak jasotzeko: transmisioa, hezkuntza eta helduak.
|
2014
|
|
Hizkuntzak dira kulturen adierazle garrantzitsuenetakoak eta beraz, munduko kultura aniztasunari eusteko, hizkuntzak zaindu behar ditugu. Euskarak Euskal Herria du bizitoki bakar eta, jakina denez,
|
egoera
gutxiagotuan dago. Gainera, gurean beste hizkuntza ugari bizi dira, asko azken urteetan etorri diren pertsonek ekarriak.
|
2015
|
|
Finean, Europako hizkuntza aniztasuna eta
|
egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntzen berreskurapen prozesua txanpon beraren bi aldeak dira. Ez dago aniztasunaz hitz egiterik, hizkuntzen arteko berdintasunik ez badago.
|
2017
|
|
Protokoloaren bidez guztiontzako bilgunea sortu nahi dugu hizkuntzakomunitate bakoitzak jorratutako proposamenak elkarrekin trukatzeko. rietatik udalen zuzeneko edo zeharkako eskumena zein diren zehazteko. Urteetan zehar egiaztatu ahal izan du euskalgintzak, bai eta
|
egoera
gutxiagotuan dauden beste hizkuntza komunitateetako eragileek ere, aukera handiagoak izan direla udaletako hizkuntza politiketan eragiteko. Gainera, gure eguneroko bizitzan udalekin ditugu harreman gehienak, hortaz, udaletako hizkuntza politiketan eragiteko tresna bihurtuko dugu Protokoloa, eta horretarako, Udal Kaiera delako dokumentua sortuko dugu.
|
|
2016ko abenduaren 17an, Europako hogeita hamar hizkuntza komunitate baino gehiagoko ehunetik gora eragilek adostutako Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko Protokoloa aurkeztu zen Donostian.
|
Egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntzetako hiztunen eskubideak bermatzeko 185 neurriren bilduma. Artikuluan Protokoloaren etorkizuneko lan ildoak aurkeztuko dira, alegia, aipatu dokumentua Euskal Herri mailan zein Europa mailan tresna eragingarri bihurtzeko zein bide orri zehaztu den azalduko da.
|
|
Arras desberdinak dira
|
egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntzen egoera, eta horrexegatik, hizkuntzakomunitateek zeinek bere ibilbide orria zehaztu behar du, Protokoloa erabilgarria izan dadin.
|
|
Arras desberdinak dira
|
egoera
gutxiagotuan dauden hizkuntzen egoera, eta horrexegatik, hain zuzen ere, hizkuntza komunitateek zeinek bere ibilbide orria zehaztu behar du, Protokoloa erabilgarria izan dadin.
|
|
" Hemen jaio naizelako [sentitzen naiz euskaldun], hizkuntza erabiltzen dotelako euskera, gaztelera bebai baina ohiturengatik eta" (H5) beraz, identitatearen mugaketan hizkuntzak leku zentrala hartzen badu ere (Joly eta uranga, 2010), euskal herriko errealitate soziolinguistiko konplexuak arazoak sortzen ditu hizkuntza nortasunean. ikasleek euskararen ezagutza eta erabilera hautu izatera subordinatu dituzte eta identitatea hizkuntzarekin lotu baino, sentimenduarekin lotu dute. ildo honetan, zapatak (2007) honakoa dio: "
|
egoera
gutxiagotuan dagoen talde etnokulturalaren kasuan hizkuntzak duen funtzio sinbolikoa ezagutzatik hara
|