Emaitzak: 6
2010 | ||
Argitaratutako lan batzuk: Irakaskuntzaren kalitateaz; Ume erdaldunen euskararen inguruan; Euskararen | egoera Eskolan. Ikerkuntza baten laburpena eta ondorioak; Comunicaciones en la Segunda Lengua: variacionesen la fluidez y en la corrección de la producción oral en Euskara; Euskalduntzearen Jarrerak; Euskal Alfabetatzearen azterketarako lehen urratsak,; Ereduaren Deskribapena eta tipologia Ikerketaren Lehen urratsak; Ciudadanía y Educación: | |
2011 | ||
Ordura arte, eta mendeetan zehar, eskolan hizkuntza klasikoak eta erlijio hizkuntzak (latina, sanskritoa) nagusi izan baziren ere, ohikoa zen eta onartua zegoen irakasle zein ikasleak elebidun edo are eleaniztunak izatea. Baina XIX. mendeko estatu mugen sorrerak eta kolonizazioek erabat gaiztotu zuten hizkuntza gutxituen | egoera eskolaren testuinguruan (Siguán eta Mackey, 1986; Skutnabb Kangas, 2008b). Ondorioz, eta XIX. eta XX. mendeei begiratu oso arin bat botaz gero behintzat, hainbat eta hainbat hizkuntza eta kultura gutxietsi eta galbidera eraman izana lepora dakioke eskolari, edo hobe esanda, eskola zeregin horietarako erabili duten hizkuntza politikei. | |
2013 | ||
Lege mota honen balioaz ikerketa berri eta garrantzitsu bat bideratu da, aurtengo ekainean JAMA Pediatrics en argitaratua. Autoreek ikusi zuten elikadura legeria zorrotzagoa den | egoera eskoletako haurrek obesitate tasa txikiagoak dituztela elikadura estandarrei dagokienez. Hori nabarmenagoa da baliabide ekonomiko gutxi duten gurasoen seme alabek, lehen esan bezala, gizentasun arrisku handiagoa baitute. | |
2020 | ||
Sistema kategorialean ezarritako dimentsioek ikerketaren helburuei erantzuten diete, horrenbestez," hezkidetza" ren egungo | egoera eskoletan nolakoa den (171 erreferentzia) eta hezkidetzaren presentzia Haur Hezkuntzako etapan (90 UZTARO 112, 41 50 Bilbo, 2020ko urtarrila martxoa erreferentzia) izango dira aztergai, hurrenez hurren. Erreferentzia kopurua eta ehunekoak, 1 taulan daude ikusgai. | |
2023 | ||
«Adineko pertsonen kolektiboa, tristeziaz, babesgabeenetako bat da. Egoitzetako jantoki askotan bizi den | egoera eskoletako jantokietan gertatuko balitz, denok egongo ginateke haserre», dio Revek. Elikadura eta zahartzaroa: | |
Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, nolakoa da | egoera eskola segregazioari dagokionez? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 6 (0,04) |
Lehen forma
egoera | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera eskola | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera eskola haur | 1 (0,01) |
egoera eskola jantoki | 1 (0,01) |
egoera eskola nolako | 1 (0,01) |
egoera eskola segregazio | 1 (0,01) |
egoera eskola testuinguru | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |