Emaitzak: 9
2001 | ||
Entzutezko ulermenaren lanketarakoerabili den materiala, Erakundeak eskura jarritako material didaktikoa izan dagehienetan. Irakasleok muzin egin diogu telebista edo irrati emanaldi errealakklasean erabiltzeari, besteak beste, horrek izugarrizko lana eskatzen duelako (grabatu, aukeratu, ariketa prestatu, gorde, etab.). Horren ondorioz, ariketek ezdute balio izan helburu garrantzitsuena betetzeko, hau da, ikasleei egunerokobizitzan aurkituko dituzten benetako komunikazio | egoeren eredu edo adibideakaurkezteko. Hori gutxi balitz, dokumentu errealek ikasleen motibazioari begiraizan ohi duten eragin positiboa ere neutralizatuta geratu da, gure jokabidearenerruz. | |
2008 | ||
Harrigarria dirudi, lehen momentuan behintzat, Quebeceko frankofonoak eta Espainiako katalanak | egoera eredu berdinean kokatzea. Quebecek, oro har, lurralde frantses elebakarra izatea lortu du orain ia lau hamarkada, eta Kataluniaren egoera oso bestelakoa da. | |
Antzekoak diren | egoeretan eredu berari jarraituz jarduten dute beti, automatizatu egin dituzte beren erreakzioak. | |
2010 | ||
1 1 Hizkuntza ukipen | egoeraren ereduak | |
2011 | ||
Horrez gain, hizkuntzen arteko bereizkeriarekin eta desorekarekin amaitzeko modua dela ere gaineratu du.Hainbat erakundek, ordea, dekretu berria kulturaren eta katalanaren aurkako atentatua dela diote. Izan ere, Valentzian bizi duten diglosi | egoeran eredu berria katalanaren kalterako izango dela sinetsita daude, gizartean gazteleraren erabilera nagusi baita. Hori horrela, bi hizkuntzak parean jarri ezin direla salatu dute.Katalanaren presentzia hezkuntzan %33koa izateak ez du bermatzen hizkuntzaren erabilera, batik bat eremu erdaldunetan bizi diren ikasleen kasuan. | |
Barne herstura sortzen duten kinadak hierarkizatzen dira eta haien aurrean erlaxatzen ikasten da. Barne herstura sortzen duten | egoeretan eredu bat jarri eta haren portaera imitatzea ere erabiltzen da. Era berean, barne herstura sortzaile diren kinaden artean pertsona murgiltzea ere erabiltzen da. | |
2018 | ||
Horiek horrela, hizkuntzen arteko ukipen | egoerako eredu orokorra — N (50,15) — eta tokian tokiko banaketak —N (µpb, σpb) — dauzkagu. Banaketa horiek, bada, euskararen hiztun elkarteari eta euskaldunei dagokie, hiztunei, alegia. | |
Kezkatuta gaude, nola ez, euskararen berreskurapen prozesua indarra galtzen ari delako. Halere, soziolinguistika matematikoaren ikuspegitik, zehatzago, hizkuntzen arteko ukipen | egoeraren eredu estatistikoaren arabera euskararen hiztun elkarteak euskararen erabilera sozialaren oinarrizko mailari eusten diola baiezta dezakegu. | |
2020 | ||
Berandu erreakzionatu dugu iritsi garen egoera guztiz saihestezina zenean. Ez hori bakarrik, Espainian edo Italian bizi izandako | egoerak eredu izan luke Erresuma Batuan eta beste herrialde batzuetan, eta ez dirudi agintariak garaiz erreakzionatzen ari direnik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 9 (0,06) |
Lehen forma
egoeraren | 2 (0,01) |
egoeretan | 2 (0,01) |
egoera | 1 (0,01) |
egoerak | 1 (0,01) |
egoerako | 1 (0,01) |
egoeran | 1 (0,01) |
egoeren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
Consumer | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera eredu | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera eredu bat | 1 (0,01) |
egoera eredu bera | 1 (0,01) |
egoera eredu berdin | 1 (0,01) |
egoera eredu berri | 1 (0,01) |
egoera eredu estatistiko | 1 (0,01) |
egoera eredu orokor | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |