Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Diozun bezala, ekaitza datorrela sumatuz, EAJ eta Batasunako zuzendaritzek aztertu al dute egoera elkarrekin?
2003
‎Autu horiek guztiak legeen bitartez zehaztu behar izan dira, eta nazioek ez dutenez ezelako aginterik legeok elkarri ezartzeko, bi lege mota daude, erregela gisa erabiltzen direnak: lehenengo taldean, gizatasun, abegitasun eta zintzotasunari buruzkoak nahiz horien menpeko guztiak sartzen dira, baita nazio desberdinetako herriek bakenahiz guda egoeretan elkarren aurrean izan beharreko joera aipatzen dutenak ere; bestean, nazioek tratatu edo ohituren bidez finkatutako erregelamenduak sartzen dira, eta nazioek erregelamenduok betetzeko eska diezaiekete elkarri. Lege, tratatu nahiz ohitura horien kontrako urratzerik gauzatuz gero, zigorrak ondokoak izan daitezke:
2005
‎Gertatzen dena da, ordea, gauden egoera sozio-linguistikoan gaudela, eta gauden egoeran elkarren kontrako lehian egoten direla sarri zuzentasun jatortasunak eta egokitasuna. Eta horrelakoetan, gure ustez, egokitasunari eman behar genioke beti lehentasuna, egokitasunak bakarrik berma baitezake motibazioa, eta motibazioak erabilera.
2008
‎Australia, Kamerun, Txile, Txina, Kuba, Estatu Batuak, Espainia, Ganba, Herbehereak, India, Jamaika, Malawi, Mexiko, Zeelanda Berria, Polonia, Dominikar Errepublika, Errusia eta Zimbabwe. ONCEk adierazi zuenez, “Haurrei entzunez” lelopean, ekimen honen bidez, “ikusmen urriko edo itsu dauden munduko hainbat eskualdetako nerabeen arteko topagune bat ezarri nahi da, beren egungo egoerari buruz elkarrekin hausnartu eta eztabaidatzeko aukera izan dezaten, eta beren eskariak eta beharrak beren arreta eta zaintzarako politikak garatzeko erantzukizuna dutenei helarazteko”. Jarduerak Topaketaren programa hainbat gairi buruzko batzarrak egiten dira (osoko bilkurak, parte hartzaile guztien artean eztabaidatuta).
2009
‎Zer ote da, bada, ero egotea, eta zer ez egotea? Hain ikusten ditut batzuetan bi egoerak elkarren ondoan, pauso batek baizik bereiziko ez balitu bezala, pauso batek ere ez, noiz edo noiz.
‎Hori dela eta, Madrilgo Udalak web orri bat prestatu du, non herritarrei jakinarazten baitie nola prebenitu eta erantzun behar duten etxean bertan gertatzen diren larrialdi egoerei, eta kapitulu berezi bat eskaintzen die adinekoei eta minusbaliatuei. Aholku horien bidez, laguntza pertsonaleko sare bat sortu nahi da bizilagunen artean, “bestearen egoera elkarren artean egiaztatzeko”, larrialdi edo ebakuazio kasuetan, eta, pertsonak laguntza jasotzen duenean, laguntza zerbitzu batek egoera horretan nola jokatuko duen jakiteko. Beste kasu berezi batzuk ere baditu:
‎Zer ote da, bada, ero egotea, eta zer ez egotea? Hain ikusten ditut batzuetan bi egoerak elkarren ondoan, pauso batek baizik bereiziko ez balitu bezala... pauso batek ere ez, noiz edo noiz. Definizio bat eskatuz gero, nornahik esango liguke:
2010
‎Eta barne hausnarketa prozesuaren garrantzia azpimarratu du 30 urtez Donostiako ikastolako zuzendaria izandako azken horrek: . Une inportante bat izan zen hura, ikastoletan bizi zen egoera elkarrekin aztertzen hasiz eta, emaitza gisa, eredu bat eskainiz. Etxea ordenatzea izan zen; hau da, ikastola baten barruan, jakitea bakoitzak zer egin behar zuen eta nola egin behar zuen?.
2011
‎Baina alderdi linguistikoak ez dira garrantzitsuenak erakutsiak jasotzeko orduan. Aldiz, badira hizkuntza gutxituetan gertatzen diren egoerak elkarren artean landu daitezkeenak. Esate baterako, oraintxe ari gara Katedratik, eta bereziki bertako kide diren Esti Amorrortu eta Ane Ortegak hasi berri duten ikerketa proiektu baten bitartez, hiztun berrien inguruko jarrerak eta ezagutzak biltzen, eta ikerketa hori Europako beste herrialde batzuetako hizkuntza gutxituak aztertzen dituzten ikerlariekin ikertzen ari gara sarean.
2015
‎Hego Euskal Herrian, hala ere, aski bazterturik zegoen ideia da, 60ko hamarkadatik hona, gutxi gorabehera. Urte haietako egoerak elkarrengandik urruntzearen hasiera markatu zuen, eta 80ko hamarkadak sakondu egin zuen alde bien arteko leizea.12 Orain, berriz, badirudi alde biek badaukatela zer irabazi lankidetzatik, eta horrela iraungo bide du bientzako abantailak datozen bitartean, argi baitago abaguneko aliantza dela eta ez betiko edo erabatekoa. Planteamendu gordina ematen du, baina ohartarazi behar da lankidetza egingarria dela oinarri komunik dagoelako, biek nazio berean sinesten dutelako (abagune honetan, bederen).
2020
‎Saria ez da nolanahikoa izango: konfinamendu egoeran elkarrekin une atsegina igarotzea.
‎Euskaraldiko koordinatzaile Rita Aldabaldetrekuk azaldu du, konfinamendu egoeran elkarrekin hitz egiteko aukera, gogoa eta nahia direla nagusi eta harreman gehienak hurbilekoekin direla jakinda, erabiltzen dugun hizkuntzaren gainean pentsatu eta aldaketak egiteko pausoa emateko aukera aproposa izan daitekeela.
2023
‎Umoreari buruzko inkongruentziaren teoriak umorearen osagai kognitiboetan (konplexutasuna, ziurtasun gabezia, gatazka, berritasuna) jartzen du arreta. Normalean kontrakoak diren ideiak edo egoerak elkarren ondoan jartzen dira, sorpresazko modu batean. Txistearen konfigurazioa eta azken errematea elkarren kontra agertzen dira (McCreaddie eta Wiggins, 2008).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia