2005
|
|
2002ko apirilean, Europako Batasuneko Zientzia Batzorde Zuzendariak (SSC) erabaki bat onartu zuen, hausnarkari txikiekin egindako produktuen segurtasuna nabarmentzeko. Frantziako kasu berriaren ondoren, batzorde horren ondorioak baliozkotzat jotzen dira, baina beharrezkoa da beste
|
egoera
ebaluazio bat egitea. Horretarako, ahuntz haragiaren kontsumoarekin lotutako arriskuaren ebaluazio kuantitatibo berri bat egingo da.
|
2006
|
|
Batzordeak 2006ko uztailaren 28an aurkeztutako Araudi proposamenak Elikagaien Segurtasunari buruzko Liburu Zuriaren helburuetako bat betetzen du, hau da, elikadura entzimei buruzko berariazko xedapenak ezartzea. Azken urteotan
|
egoeraren
ebaluazio zehatza egin ondoren, entzimen legezko mugak zabaltzea erabaki du Europako legegileak. Orain arte, elikagai gehigarri gisa erabilitako entzimak soilik izan dira legezkoak; horietako bi soilik baimenduta zeuden:
|
2008
|
|
Haurrentzako GMIren grafiko normalizatuak baliagarriak dira haurren pisua zaintzeko, haurren obesitatea gero eta handiagoa baita. Gainerako neurketek haurraren nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa osatuagoa izateko balio dute (gantzaren ehunekoa, ore giharra). Eredu berrian balio nabarmena dute gorputz masaren indizearen (GMI) grafiko normalizatuek, bost urte bitarteko haurrentzat.
|
|
Nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa
|
|
Banakako elikadura baldintzak Pertsona baten nutrizio egoera ezagutzeak tratamendu dietetiko egokia diseinatzeko aukera ematen du. Pertsona lodien eta desnutrizioa dutenen kasuan, nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa oinarrizko tresna da gorputzaren osaera zehazteko. Horren bidez jakin dezakegu zer dagoen «eginda» pertsona bat:
|
|
Mantenugai jakin baten urritasun luzeak ehunetan pixkanaka desagertzea eragiten du, asaldura biokimikoekin, zeinak, geroago, gaixotasun karentzialak (anemia, osteoporosia) bihurtzen baitira. Dietaren eta nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioaren helburua da banakako elikatze baldintzak ezagutzea eta arrisku egoeran dauden pertsonen azpinutrizioa eta gehiegizko elikadura (gehiegizko pisua eta loditasuna, kolesterola, azido urikoa) detektatzea. Balorazio horretatik abiatuta, tratamendu dietetiko nutrizionala diseina daiteke, gaixo dauden pertsonen kasuan prebentziorako edo suspertzeko laguntza gisa balioko duena.
|
|
Azken finean, helburua da osasuna ahalik eta azkarren itzultzea eta behar adina ezagutza ematea, dietoterapiaren ondoren lortzen den egoera ez aldatzeko, hau da, dietaren bidez gaixotasuna tratatzeko. Gehiegizko pisuaren eta obesitatearen kasuan, nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa oinarrizko abiapuntua da argaltzen ikasteko entrenamenduaren helburuak eta diseinu profesionala ezartzeko.
|
|
transplante aurreko nutrizio ebaluazioa Nutrizio balorazio sakona eginez gero, desnutrizio bat identifika daiteke, eta, transplantea egin ondoren, desnutrizio horrek arriskuan jartzen du biziraupena. Giltzurruneko transplantea hartzen duen pazientearen nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa funtsezkoa da, ebakuntzaren emaitzak nabarmen hobetu baititzake. Transplantea egin aurretik behar den nutrizioak immunitate sistema indartzeko balio du, infekzio oportunistei aurre egiteko, bai eta ebakuntza kirurgikoaren nahiz medikazioaren albo ondorioak —maiz samar izaten direnak— sendoago gainditzeko ere.
|
2011
|
|
Batzuetan, kreditua eman aurretik egiten den arrisku azterlan bera egiten da, abala emateko bankuak eskatzen duen bermea pertsonala bada. Akzioak, zor tituluak eta bestelako balore higigarriak pignoratu daitezke mailegu, kreditu edo abalak eskuratzeko Aldiz, entitateak uste badu hirugarrenek parte hartu behar dutela, bere finantza
|
egoeraren
ebaluazioa eginen du, ematen duen ala ez erabakitzeko. Abal emaile bihurtzen diren lagunen edo familiakoen prestasuna, diru sarreren maila eta finantza egoera fidagarriak lortzea zaila izan daiteke.
|
2012
|
|
Egokiena da ebaluazio horiek behar dituztenak unitate horietako batera joatea”, esan du Boschek. Kirol medikuntzako azterketa horretan, kirolari profesionalaren edo amateurraren historia klinikoa egiten da, eta bertan jasotzen da osasunerako arrisku ezagunik edo familia aurrekaririk duen (bihotzeko arriskua, hipertentsioa, etab.); gizabanakoaren oinarrizko
|
egoeraren
ebaluazioa (neurria, pisua, etab.).), sistema osteomuskularraren lehen balorazioa (muskulatura eta malgutasuna), eta atseden elektrokardiograma, Espainiako Kirol Medikuntzaren Federazioak bermatua, bihotza nola dagoen erakusten duena. Gainera, abiapuntuko egoeraren arabera, espirometria bat gehi daiteke, biriken egoera baloratzeko, eta esfortzu elektrokardiograma bat, elektrodoak gorputzeko hainbat puntutatik (besoak eta gorputz adarrak) jartzeko, pertsona gidatze mekaniko baten edo bizikleta estatiko baten gainean mugitzen den bitartean bihotzak nola erantzuten duen ikusteko.
|
2014
|
|
Jaioberriaren ebaluazioan, arnasketa eta bihotz erritmoa Apgarren kalifikazioko bi bizi zeinu dira. Test horrek bizitza sostengatzen duten sistemetan kontzentratuz jaioberriaren
|
egoeraren
ebaluazio azkarra eskaintzen du (ikus 3.1.1.01 taula). Beste bizi zeinuak dira:
|
2016
|
|
Kasu horretan, glutenik ez hartzeko erabakia bizitza osorako da, diagnostiko horrek familiaren eta gizartearen esparruan dituen ondorio ekonomiko eta praktikoekin. Gainera, beharrezkoa izango da gaixotasuna ezagutzen duen dietista nutrizionista bat, nutrizio
|
egoeraren
ebaluazioa egin dezan, elikadura ohituren azterketa egin dezan eta elikadura eredu egokiak eta dieta betetzen dela ebaluatzeko sistema bat ezar ditzan. Espainiako Zeliakoen Elkarteen Federazioak (FACE) gaixotasun horri buruzko informazio ugari eskaintzen du.
|
2018
|
|
Sarah Lockwood Winchester andrearen adimen
|
egoeraren
ebaluazio psikologikoa.
|
|
Sarah Winchesterren adimen
|
egoeraren
ebaluazio psikologikoa.
|
2021
|
|
Hala ere, interesgune horretan gaitasun orokorrei buruz arituko gara gehienbat, PTL markoari jarraiki, ikuspegi konpetentzial batetik, eta ez hainbeste edukiez edota ezagutzaz. Hartara, ezagutza eta prestakuntza literarioaz ari garen neurrian, literaturaren didaktikaren
|
egoeraren
ebaluazio diagnostikoaren gerizpean sartzea erabaki da, horren ondorio gisa ulertzen baitugu ezagutza eta formazioa. Gaitasunek badute horretan eraginik, bistan dena, eta muga fin samarra dela onartzen badugu ere, markoari sailkapen honek modu egokiagoan erantzuten diola uste dugu.
|
|
Literaturaren irakaskuntza" zaharkitu" eta" tradizionala" modernizatzeko, eguneratzeko, beharra ageriko geratu da kategoria honi dagokion
|
egoeraren
ebaluazio diagnostikoaren, atalean, bai oro har irakaskuntza paradigma aldaketaren bitartez, bai literaturaren didaktikaren baitako egokitzapenen bidez.
|
|
5.1 Literaturaren didaktikaren
|
egoeraren
ebaluazio diagnostikoa
|
|
Lehenbiziko atal honetan, literaturaren didaktikaren egoeraz arituko gara, gaiari buruz parte hartzaileek duten ikuskera eta balorazioa lerro hauetara ekarriz eta
|
egoeraren
ebaluazio diagnostikoa osatzeko asmoz. Izan ere, literaturaren didaktikak dituen erronkak identifikatzeko abiapuntua zein den ezagutzea funtsezkoa da, are gehiago alor horretan diharduten protagonisten ahotik bada.
|
|
Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta lortu nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren
|
egoeraren
ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo dugu gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak ere aintzat hartuz. Halaber, badago analisian kontuan hartu beharreko hirugarren ardatz bat eta, nolabait, zeharkakoa dena:
|
2022
|
|
4.2.6 Harrera gizartearen
|
egoeraren
ebaluazioa
|
|
◦ Harrera gizartearen
|
egoeraren
ebaluazioa (egungo egoera espero zenarekin alderatuta, migrazio helburuak lortzea, migrazioaren ondoren haren osasun emozional orokorrari buruzko pertzepzioa eta harrera herrialdean gelditzeko asmoa).
|
2023
|
|
Inguruneko gertaeren, gertaera horien ebaluazioaren eta haiei aurre egiteko erantzunaren arteko elkarreraginetik sortzen da estresa. Egoerari aurre egitea egoera nola ebaluatzen duen aztertu behar da; baina aurre egitearen emaitzek egoera eta
|
egoeraren
ebaluazioa alda ditzakete. Bizitzako aldaketek gizabanakoaren araberako eragina dute; aldaketa berak baino garrantzia handiagoa du subjektuak hari ematen dion esanahiak.
|