Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2015
‎Brousseauk kontratu didaktikoaren nozioa garatu du eta nozio hori Egoera didaktikoen teoriako giltzarrietako bat bihurtu da (Brousseau, 1998).
‎5 Egoera didaktikoen teoria
‎Jarduera matematikoa Haur eta Lehen Hezkuntzan antolatzeko orduan, Egoera didaktikoen teoriak (Brousseau, 1998) tresna erabilgarri ugari eskaintzen ditu. Alde batetik, tresna teoriko horien bidez, ikaskuntza irakaskuntza jarduera zehatzak diseina daitezke, hau da, ikasleek matematika jarduera eraikitzailea izan dezaten, jarduerek zein ezaugarri izan behar dituzten azaltzen du teoriak.
‎Proposamen horrek saria irabazi zuen 2010ean, Salamancan ospatu zen GeoGebra egunean. Bestetik, Egoera didaktikoen teorian oinarrituriko proposamen bat aurkeztuko da, azaleren optimizazioa lantzeko 8 eta 9 urteko haurrekin, non GeoGebra integratzen den beste euskarri batzuekin batera. Proposamen teorikoarekin batera, hainbat ikastetxetan egin datu bilketaren analisia ere aurkezten da.
‎Aktibitate matematikoak barnean biltzen ditu askotariko jarduera fisikoa, hitzezko eta gorputz bidezko komunikazioa, eta idatzizko adierazpen ikonografikoak. Matematikako egoera didaktikoen teoriarekin (MEDT) batera, ikuspegi ontosemiotikoak (IOS) tresna teoriko eta metodologikoak eskaintzen ditu jarduera diseinatzeko eta haurren produkzioak analisatzeko. Bi marko teoriko horien artikulazioa oinarritzen duten hainbat lan aurki daitezke literaturan (Wilhelmi, Font, Godino, 2005; Godino, Font, Contreras, Wilhelmi, 2006; Drijvers, Godino, Font, Trouche, 2013; Godino et al., 2013); zehazki, Godino, Rivas, Arteaga, Lasa eta Wilhelmik (argitaratzeko zorian) ingeniaritza didaktikoaren esanahi zabal bat deskribatzen dute, eta ingenieritza didaktiko horrek aukera ematen du ikaskuntza prozesuen diseinua eta kudeaketa egiteko, marko teoriko anitzetan.
‎Matematikako egoera didaktikoen teorian (Brousseau, 2007) hipotesi teoriko batek dio posible dela ezagutza matematiko jakin bati loturiko funtsezko egoera bat deskribatzea. Funtsezko egoera horrek oinarrizko osagai adidaktiko bat izango luke eta ikasleek ezagutza matematikoa lortuko lukete haren bitartez (Bloch, 1999).
‎Irakaskuntza egoerek badute antzerkitik zerbait eta Egoera didaktikoen teoriak antzerki obra klasikoetako pertsonaien izenak erabiltzen ditu fenomeno horietako batzuk deskribatzeko. Izan ere, irakasleak transmititzen dituen ezagutzak ikaslearentzat ezezagunak diren arren, irakasleak antzeztu egiten du ikaslearen aurrean eta sinetsarazten dio ikasgelan jakintza berria sortu dela, nahiz eta ezagutza matematiko horiek mendeak dituzten.
‎5 EGOERA DIDAKTIKOEN TEORIA 51
‎Ikuspuntu ontosemiotikoa eta Genesi instrumentala dira garapen horren adibide. Horiekin batera, Egoera didaktikoen teoriak ibilbide nabarmena egin du, eta emaitza onak ematen ditu egoeren diseinuan eta horien analisian.
‎Hirugarren, laugarren eta bosgarren kapituluetan azalduko dira GeoGebra softwarea erabiltzeko zein testuinguru teoriko erabili diren. Horiek dira, alegia, Genesi instrumentalaren teoria, Ikuspuntu ontosemiotikoa eta Egoera didaktikoen teoria. Seigarren kapituluan esperientzia konkretuak aurkeztuko dira; hasi Haur Hezkuntzan eta unibertsitate mailara arte, GeoGebra erabilita egin diren jardueren hurrenkera.
Egoera didaktikoen teoriak diseinurako elementuak ematen ditu. Esate baterako, egoerak antolatu behar dira akzio, formulazio eta balioztatze faseen arabera.
‎Horrekin batera, behin ezagutzak eraiki ondoren, jakintza horien instituzionalizatzea ere ezinbestekoa izango da. Esanahi pertsonal eta instituzional horien arteko lotura nabarmena da Egoera didaktikoen teorian, baina IOSek ere aspektu horiek berak integratzen ditu bere proposamenean. Loturak aurki daitezke, horrenbestez, bi teoria horien artean.
2018
‎Irakaslearen eta ikerlariaren arteko elkarlan hori ez zaigu zertan arrotza egin, guregandik gertu egon direlako emaitza onak izan dituzten proiektu interesgarriak. Esate baterako, Bordeleko unibertsitatean, matematikaren irakaskuntzarako ikerketa ugari egin dira 1970 hamarkadatik aurrera, eta emaitza gisa eman dute Egoera didaktikoen teoria izenaz ezagutzen den arloa (Brousseau, 1998).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia