2015
|
|
Brousseauk kontratu didaktikoaren nozioa garatu du eta nozio hori
|
Egoera
didaktikoen teoriako giltzarrietako bat bihurtu da (Brousseau, 1998).
|
|
5
|
Egoera
didaktikoen teoria
|
|
Jarduera matematikoa Haur eta Lehen Hezkuntzan antolatzeko orduan,
|
Egoera
didaktikoen teoriak (Brousseau, 1998) tresna erabilgarri ugari eskaintzen ditu. Alde batetik, tresna teoriko horien bidez, ikaskuntza irakaskuntza jarduera zehatzak diseina daitezke, hau da, ikasleek matematika jarduera eraikitzailea izan dezaten, jarduerek zein ezaugarri izan behar dituzten azaltzen du teoriak.
|
|
Proposamen horrek saria irabazi zuen 2010ean, Salamancan ospatu zen GeoGebra egunean. Bestetik,
|
Egoera
didaktikoen teorian oinarrituriko proposamen bat aurkeztuko da, azaleren optimizazioa lantzeko 8 eta 9 urteko haurrekin, non GeoGebra integratzen den beste euskarri batzuekin batera. Proposamen teorikoarekin batera, hainbat ikastetxetan egin datu bilketaren analisia ere aurkezten da.
|
|
Aktibitate matematikoak barnean biltzen ditu askotariko jarduera fisikoa, hitzezko eta gorputz bidezko komunikazioa, eta idatzizko adierazpen ikonografikoak. Matematikako
|
egoera
didaktikoen teoriarekin (MEDT) batera, ikuspegi ontosemiotikoak (IOS) tresna teoriko eta metodologikoak eskaintzen ditu jarduera diseinatzeko eta haurren produkzioak analisatzeko. Bi marko teoriko horien artikulazioa oinarritzen duten hainbat lan aurki daitezke literaturan (Wilhelmi, Font, Godino, 2005; Godino, Font, Contreras, Wilhelmi, 2006; Drijvers, Godino, Font, Trouche, 2013; Godino et al., 2013); zehazki, Godino, Rivas, Arteaga, Lasa eta Wilhelmik (argitaratzeko zorian) ingeniaritza didaktikoaren esanahi zabal bat deskribatzen dute, eta ingenieritza didaktiko horrek aukera ematen du ikaskuntza prozesuen diseinua eta kudeaketa egiteko, marko teoriko anitzetan.
|
|
Matematikako
|
egoera
didaktikoen teorian (Brousseau, 2007) hipotesi teoriko batek dio posible dela ezagutza matematiko jakin bati loturiko funtsezko egoera bat deskribatzea. Funtsezko egoera horrek oinarrizko osagai adidaktiko bat izango luke eta ikasleek ezagutza matematikoa lortuko lukete haren bitartez (Bloch, 1999).
|
|
Irakaskuntza egoerek badute antzerkitik zerbait eta
|
Egoera
didaktikoen teoriak antzerki obra klasikoetako pertsonaien izenak erabiltzen ditu fenomeno horietako batzuk deskribatzeko. Izan ere, irakasleak transmititzen dituen ezagutzak ikaslearentzat ezezagunak diren arren, irakasleak antzeztu egiten du ikaslearen aurrean eta sinetsarazten dio ikasgelan jakintza berria sortu dela, nahiz eta ezagutza matematiko horiek mendeak dituzten.
|
|
5
|
EGOERA
DIDAKTIKOEN TEORIA 51
|
|
Ikuspuntu ontosemiotikoa eta Genesi instrumentala dira garapen horren adibide. Horiekin batera,
|
Egoera
didaktikoen teoriak ibilbide nabarmena egin du, eta emaitza onak ematen ditu egoeren diseinuan eta horien analisian.
|
|
Hirugarren, laugarren eta bosgarren kapituluetan azalduko dira GeoGebra softwarea erabiltzeko zein testuinguru teoriko erabili diren. Horiek dira, alegia, Genesi instrumentalaren teoria, Ikuspuntu ontosemiotikoa eta
|
Egoera
didaktikoen teoria. Seigarren kapituluan esperientzia konkretuak aurkeztuko dira; hasi Haur Hezkuntzan eta unibertsitate mailara arte, GeoGebra erabilita egin diren jardueren hurrenkera.
|
|
|
Egoera
didaktikoen teoriak diseinurako elementuak ematen ditu. Esate baterako, egoerak antolatu behar dira akzio, formulazio eta balioztatze faseen arabera.
|
|
Horrekin batera, behin ezagutzak eraiki ondoren, jakintza horien instituzionalizatzea ere ezinbestekoa izango da. Esanahi pertsonal eta instituzional horien arteko lotura nabarmena da
|
Egoera
didaktikoen teorian, baina IOSek ere aspektu horiek berak integratzen ditu bere proposamenean. Loturak aurki daitezke, horrenbestez, bi teoria horien artean.
|
2018
|
|
Irakaslearen eta ikerlariaren arteko elkarlan hori ez zaigu zertan arrotza egin, guregandik gertu egon direlako emaitza onak izan dituzten proiektu interesgarriak. Esate baterako, Bordeleko unibertsitatean, matematikaren irakaskuntzarako ikerketa ugari egin dira 1970 hamarkadatik aurrera, eta emaitza gisa eman dute
|
Egoera
didaktikoen teoria izenaz ezagutzen den arloa (Brousseau, 1998).
|