Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2012
‎Gertatutakoa ona zela esaten zion Pablok bere buruari, mutilari aukerak urritu eta bide okerrak hartzea zaildu egingo ziolako. Semea azkarra zen, hori bazekien, eta egoera berria ulertuko zuen, seguru zegoen horretaz, edo seguru egon nahi zuen behintzat.
‎galde diezaiotela Elizari. Gizarteak bere egoera berria ulertu eta baliatzen ikasi behar du, eta hori lortzen dugunean berreskuratuko dugu gure indarra.
2015
‎Hala ere, negar egiten zuten, bazekitelako mundu bat ehorzten ari zela. Aitak ere egoera berria ulertu bai, baina ez zuen onartu. Urkatu egin zen.
2016
‎Batzuetan zerbait gertatzen da eta zerbait horrek zure iritziak goitik behera aldatzen ditu, ordura arte zenekiena hankaz gora jarri eta une batean egoera berria ulertzen duzu. Niri ez zitzaidan horrelakorik gertatu:
2018
‎Erran du hurbiltzeak ahal bezain diskretuki eginen dituztela, aitzinetik ETAren biktimei jakinarazi ondoan. Haren ustez, biktimen elkarteek" kontrol jarrera" agertzen dute gobernuari buruz, baina iduritzen zaio ETA desagertzeak sortu duen egoera berria ulertzen dutela.
2019
‎Une batez abokatuaren atzean eseritakoek abokatuari begiratu zioten. Honek ez zekien zer gertatu zen, eta, egoera berria ulertzean, denak txaloka hasi zitzaizkidan. Txaloka eta elkar besarkatzen.
2020
‎Eskala galtzea txikienekin Astebete egon dira gurekin, ordu guztietan etxean, eta orain ezin dugu gauetik goizera desagertu. Bereizketa mailakatua izan behar da, eta egoera berria ulertzeko moduko hitzen bidez azaldu behar zaie. Gure lana beti oso zorrotza izan bada eta gure seme alabentzat denbora gutxi utzi badigu, hauxe da ‘adiskidetze’ hitzaren esanahia ulertzeko unea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia