Emaitzak: 8
2001 | ||
Gaur egungo psikologia soziala kontuan hartzea nahikoa da, bai psikologiasozialaren bilakaeran gaur egungo | egoera aukeratze eta akumulatze prozesuen ondorioa delako, baita lan hau psikologia sozialaren gaur egungo egoeran txertatzendelako ere. Argi dago aurrekari ugari topa daitezkeela hizkuntza erabilera gaiariburuz ere, baina hemen ez da kontuan hartuko aurrekarien historia; lan honetan interesa duena da, gaur egungo euskararen erabilera azaltzeko baliagarri gerta daitezkeen gaur egungo funtsezko teoriak kontuan hartzea. | |
alde batetik, gehienbat ukipen egoerako hizkuntzei buruzko, euskara bezalakomenpeko hizkuntzari buruzko? | egoerak aukeratuz horiekiko teoriak landudirelako; bestalde, erdi soziologikoa eta erdi psikosoziala den sare sozialaere aztertu delako, bien arteko lotura eginez; halaber, enpirikoki euskararenegoera aztertzean (aipatutako bi doktorego Tesiak: Arratibel, 1999 eta Garcia, 2000) lortu diren eredu psikosoziolinguistikoetan aldagai soziodemografiko eta soziolinguistikoek ere kausalki eragina dutelako, bai euskararenikaskuntza/ ezaguzan, baita euskararen erabileran ere. | |
2007 | ||
Esan ezazu nola egin behar zaion ongi etorriagelan gustura egon dadin). | Egoerak aukeratzeko garaian, kontuz ibili behar dahaurren batek edo familiaren batek jolasarekin gaizki pasa ez dezan. | |
2009 | ||
Ebaluatu nahi den farmakoaren ezaugarrien arabera, baldintza bat edobeste erabilgarriagoa izango da. Adibidez, farmakoaren aktibitate antsiolitikoa ebaluatzeko elkarrekintza gutxien sortzen duen baldintza baterabili da, hau da, argi intentsitate altua eta egoera ezezaguna.Helburua, aldiz, farmakoaren aktibitate antsiogenikoa ebaluatzea baldinbada, antsietate gutxien eragiten duen | egoera aukeratuko da; kasu honetan, argi intentsitate baxua eta inguru ezaguna. | |
2011 | ||
Martorell, haurren estres maila eta naturaren hurbiltasunarekin duten lotura. Hori ebaluatzeko, txikienetan estresagarriak izaten diren bost | egoera aukeratu zituzten: gurasoekin nahikoa denbora ez pasatzea, nahi den horretan gastatzeko adina diru ez izatea, etxeko lanak egiteko astirik ez izatea, gurasoek haien aurrean eztabaidatzea eta ezer egitekorik ez izatea. | |
2014 | ||
Emaitza horiek erakusten dute zer nolakoa den | egoera aukeratutako Kataluniako eta La Franjako herrietan. Hala ere, ikerlan honek badu muga bat: | |
2019 | ||
Onartu kontsulta. Badut lagun bat aipatuz jarrai nezake… baina hainbeste ditut, ez nukeela jakingo guztietatik nor eta zein | egoera aukeratu. Uler dezagun, azter gaitezen. | |
2022 | ||
Bertze azalpen bat migranteak haien osasun | egoeragatik aukeratzen direla izan daiteke. Horren inguruan bi hipotesi ezberdin hartu behar dira kontuan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 8 (0,05) |
Lehen forma
egoera | 5 (0,03) |
Egoerak | 1 (0,01) |
egoeragatik | 1 (0,01) |
egoerak | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Consumer | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Bertsolari aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera aukeratu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera aukeratu garai | 1 (0,01) |
egoera aukeratu horiek | 1 (0,01) |
egoera aukeratu Katalunia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |