2013
|
|
Erabilera aitzineratuari dagokionez, arazotze eta zehazte fasealdietan agertzen da, maiz bi komen artean, eta batzuetan, baita parentesi artean ere. Bestalde, diskurtso markatzaile hauen erabilerak, testuaren garapen arrazoituagoa itxuratzea ahalbidetzen du, ideiak garatzeko, iruzkinak egiteko eta
|
egoera
eta eragozpen berriak txertatzeko aukera eskaintzen duelako. Testu zati isolatu batean planifikazioa zaila denez antzematen, adibide egokiak bilatzeko testu osoetara jo genuke, eta hemen corpusetatik erauzitako testu zatiekin lanean ari garen neurrian, adibideok muga horren barruan interpretatu behar dira.
|
|
Azken batez, giza taldearen
|
egoera
eta ezaugarri bereizletan gaiak oinarritu edo esparru honetatik kanpo lekutu, herritarrak izan ziren Lore Jokoak. Marfilezko dorrean isolatu gabe, egileak kolektibitate batekin bat egitea bilatzen du.
|
2014
|
|
Euskal Herriko bazterretan hagitz errealitate soziolinguistiko desberdinak ikus daitezke, eta hezkuntza sistemanageri diren
|
egoerek
eta emaitzek ere ugaritasuna dute ezaugarri nagusi bat. Errealitate ugari hori eratzeko, maila batzuetako gertakari edo erabaki batzuek eragiten dute.
|
|
Laburtuta, erran dezakegu inguru soziolinguistiko jakin batzuetako ezaugarriek eta haien gainean hainbat mailatan harturiko erabaki eta ekimen sorta batek zehaztuko dutela hezkuntza sistemaren
|
egoera
eta emaitza toki jakin bakoitzean. Hizkuntz politikarekin zerikusia duten hainbat mailatako ezaugarri, gertakari edo erabaki horien konbinaziotik ateratzen dira gaur egun ikus daitezkeen hizkuntza egoera desberdin ugariak Euskal Herriko alde desberdinetan.
|
2015
|
|
Gero, entseguetan, unibertso bat sortu behar da paperetik abiatuta. Pertsonaiak gorpuztu ahala, haien intentzioak eta gorputz inpultsoak finkatuz eta
|
egoerak
eta harremanak argituz doazen neurrian, pertsonaiek berek esaten digute zenbateraino zaizkien balekoak testuko esaldiak, eta baita ere zer erregistrotan hitz egin behar duten.
|
|
Izan ere, testuak aberastu edo moztu egiten dira, hau edo bestea hanpatzen da, garaian garaiko kultur
|
egoera
eta hizkuntz eskakizunei egokitzeko. Nortasuna, sentiberatasuna eta indarra daude jokoan, igorlearen eta jasotzailearen artean, unearen eta saioaren artean.
|
|
Gose greba batean parte hartu zuen, Hendaiako Santa Ana elizan, Frantses Gobernuak 1979ko urtarrilean ihesliarren kontra hartutako erabakiagatik sartu baitziren protestan 1979ko abuztuaren 20an 35 lagun. Eta hementxe izan nintzen berarekin hitz egiten
|
egoeraz
eta pittin bat teatroaz ere. Garai hartan Lezoko alkate nintzen.
|
2016
|
|
. EUS euskararen arnasgune digitalaren
|
egoera
eta etorkizuneko erronkak
|
|
__, (2011c) Euskararen
|
egoerari
eta bilakaerari buruzko adierazleak. Eusko Jaurlaritza, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza (http://www.euskara.euskadi.eus/contenidos/ informacion/ argitalpenak/ eu_ 6092/ adjuntos/ ebpn_ txostena/ EBPN%20Txostena%20eusk.pdf).
|
|
Iurrebaso, I. (2015a) Udalerri euskaldunak EAEn:
|
Egoera
eta bilakaera, Hurbilpen deskriptiboa zentsuetako datuen ustiaketaren bidez.Soziolinguistika Klusterra, 2015 (http://www.soziolinguistika.eus/files/ UDALERRI%20EUSKALDUNAK%20EAEn.pdf)
|
|
Aierdi, X., 2016 Mintzajardunaren
|
egoera
eta azken urteotako bilakaera. Mikel Zalbideren testuaren inguruko hausnarketa marjinalak.
|
|
Zalbide, M., 2016 Mintzajardunaren
|
egoera
eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak.
|
2017
|
|
Julien Vinson() garai hartako euskalgintzaren panoraman ezinbesteko aktorea zen. Eztabaida sutsuak bideratu zituen euskararen
|
egoerari
eta etorkizunari buruz baina erreferente guztiz sinesgarria zen. Euskaltzaindia sortu zelarik, 1919an, ohorezko euskaltzain titulua jaso zuen.
|
2019
|
|
Era batez edo bestez euskararen preskribatzaileak diren berrogei lekukoren erantzunei esker, euskara batuaren, euskalkien eta frantsesaren
|
egoera
eta haien arteko harremanak Ipar Euskal Herrian hobeki ulertzen ditugu, hizkuntza ekosistema hori konplexua eta aldakorra dela kontuan hartuz.
|
2020
|
|
Hizkera mailaren izaera edo nolakotasuna hainbat alderdiren araberakoa da; besteak beste, komunikatu nahi den edukiak edo hiztunak hartzailearekin duen harremanak (bien arteko ezagutza maila, adibidez) baldintzatuko dute jarduna gertatzen deneko
|
egoera
eta, beraz, hizkera maila nolakoa den.
|
|
Haurrak eta nerabeak" bukatu gabeko zerbait" gisa hartuak dira, pixkanaka betetzen joan behar duen on16 Globalizazioaz hitz egiten dugunean Garcia Canclini antropologoak kontzeptu horren inguruan planteatu duenaz ari gara. Cancliniren ustez globalizazioa erabat definitzea zaila bada ere,
|
egoera
eta testuinguruaren araberakoa delako, XX. mendearen bigarren erdialdean garatu zen fenomenoa da. Prozesu ekonomiko, finantzario, komunikazional eta migratzaileen bateratzeak ekarri zuen munduko ia gizarte guztien arteko mendekotasuna areagotzea eta nazioz gaindiko interkonexio fluxu eta egitura berriak sortzea da globalizazioa (Garcia Canclini 2000:
|
|
Euskararen
|
egoera
eta euskal gizartearen egoera nabarmen aldatu dira azkenengo 40 urteotan. Bidean, euskararen ezagutzaren garapen eta zabalpen handia gertatu da.
|
2021
|
|
hizkuntza funtzioaren lehen maila, banakoaren nortasun edo identitatearena, eta edozein arlotan hizkuntza komunikazio tresna izatea, beste askoren artean bat, egiteko berezirik gabe.
|
Egoera
eta diagnostiko soziolinguistiko hori da ondoren aurkeztu den ikerketaren oinarri hurbilena.
|
|
" Euskara eta inmigrazioa Ipar Euskal Herrian:
|
egoerak
eta erronkak", Hermes 65: 24 https://dialnet.unirioja.es/descarga/ articulo/ 7690615.pdf
|
2022
|
|
edukiontzien izenak (kaiku, tonto lapiko edo olopoto), betea ez egotea (ez bete betea), hutsuneak edota zuloak (harroputza izan eta ganbaran zuloa izan), edo hutsik egotea (hutsala) iraintzeko edo gutxiesteko erabiltzen direla. Bere ustez, espresio hauek Neolitikoan sortu ziren, ekoizteko eta biltegiratzeko ideiak sortu zirenean; hustasuna eta hutsala baztertu eta gaitzetsi beharreko
|
egoera
eta ideia omen ziren garai hartan. Kasu honetan, adiera negatibo batek adigaia eragiten du.
|
|
Zerbait betetzearen irudi kognitiboa ‘existentzia hautemangarrian forma hartzea’ ren metafora gisa jarduten da zenbait hizkuntzatan, goiko ingelesezko adibideek erakutsi bezala (e. g. ‘full winter’), eta euskaraz hori hustasunaren
|
egoerarekin
eta Huts en adiera ontologikoarekin lotzen da. Era honetan, bete zubi kognitibo erabat egokia gertatzen da gauzen gabeziatik edo hustasunetik, bolumen fisikoak betetzearen adimen metaforaren bidez, gauzen existentzia oso edo Huts era igarotzeko.
|