2000
|
|
Atxikimendua portaera instintiboa da, bainan
|
egoerak
eta atxikimendu irudiarekiko bizi den historiak eragiten eta modulatzen dute denboran zehar. Portaera haubizitzaren lehen urtean zehar sortzen da haur gehienetan, bigarren urtean nahikotipikoa den era batean ikus dezakegu, bizitzaren hirugarren urtean oso markatutajarraitzen du, eta gero, poliki poliki, jaisten hasten da.
|
|
a. Taldeak planteatutako eta gizabanakotik at dauden
|
egoera
eta eszena asko
|
|
Subjektu bakoitzaren bertikaltasunak, hots, beraren egoera pertsonalek,, loturafaltsua?, eguneratzea edo analogia emozionala ezartzeko prest jartzen dute, etatransferentzia prozesu batek jarduten du. Prestutasun honek subjektua gaibihurtzen du berea balitz bezala bizitako gatazka baten bozeramale gisa jarduteko, baina, era berean, elkarreragineko
|
egoera
eta zereginarekin duen lotura gatazkatsuasalatzen du.
|
|
Egungo
|
egoera
eta jokabideak
|
|
–Azentu eta Intonazioa:
|
egoera
eta ikerketa baliabideak? (agertzeko)
|
|
Uribarren, P., (1972): . Aramaiona' ko euskeraren berezitasunak, euskal idazleak, etaeuskeraren
|
egoera
eta etorrera?, Euskera XVII, 157
|
|
Beraz, idazkuntza honen berezitasuna, irratibidearen izaera linealak eta atzeraezinezkotasunak sortzen dute, baita irratia sintonizatzen duen entzulearen
|
egoerak
eta arretak ere. Entzuleriaren heterogeneotasuna eta bere maila sozio-kultural desberdinak kontutan hartzekoak dira.
|
|
Aro Modernoan euskal baserriak sendotze garrantzitsua ezagutu zuen. Izan ere, XVI. mendearen lehen erdiko segurtasun
|
egoera
eta oparotasuna medio, harriz eta zurez eginiko baserriak eraikitzen hasi ziren. Baserri horietan garia, artatxikia eta sagarrondoak landatzen ziren batez ere, eta gehienetan sagardoa egiteko dolarea ere izaten zuten.
|
2001
|
|
M gisako debate bat aurrean izateak, hauxe adierazten digu, alegia, norkbere
|
egoera
eta beharrak kontuan hartuz, deskribatutakoaren arabera, bakoitzarenparte hartzeak taxutu eta biribildu ditzakeela.
|
|
d) Produkzio
|
egoerak
eta baldintzak ugariak eta ezberdinak izanik, testuaketa hizkuntz erabilerak ere ezberdinak izango dira. Egia esango bada, gizarteakbere komunikazio premien arabera, testu era edo hizkuntza praktikatzeko moldedesberdinak bideratu ohi ditu.
|
|
Errealitateak berak zer dioen hobeto ikusteko, SIADECOk 1996ko ekaineanburuturiko. Helduen Euskalduntzea: Eskaintza eta Eskariaren
|
egoera
eta Etorkizunaren aurreikuspenak, izeneko ikerlanera jo dugu, bertan eskaintzen direnhainbat daturen entresaka eginez.
|
|
c)
|
Egoera
eta helburu komunikatibo ezberdinei begira, ahozko testuak zeinidatziak beren ñabardura komunikatiboak kontuan izanik eta eduki ideologikoa kritikoki interpretatuz ulertzea, eta, ahoz zein idatziz, jardun koherente eta zuzenak sortzea, estilo adierazkor eta propioa erabiliz.
|
|
Aurreko paragrafo batean, irakasleok testuen lanketaz egin ohi ditugunaipamen batzuk ageri dira: testuek edozein helburu lantzeko balio ei dezakete, edozein
|
egoeratan
eta ikaslerekin erabilgarriak ei dira eta erraz lortu eta erabil eidaitezke.
|
|
Estereotipoen menpe bizi diren emakumeak, zeloak, bikoteen ulermenik eza, bakardadea, gizarte modernoaren gaixotasunak aurkezten ditu, kazetaritzaren ezaugarri denhizkuntza erraz eta zuzenaren bitartez.
|
Egoeretan
eta pertsonaietan sakontzekoastirik ez balego bezala, zirriborro moduko istorioak marrazten ditu, eskematikoak, azalerakoak, eta elkarrizketa azkarren bitartez aurrera eramaten, erritmoa galdugabe. Anekdotak dira ipuin hauetan inportanteena.
|
|
Frankismoarendebekuak eta zapalkuntza politikaren ondorioak jasaten zituen belaunaldiaz mintzogarela esan behar da. Hori dela eta, garai hartako
|
egoera
eta gabeziek bultzatutaekin zion Saizarbitoriak idazteari. Egileak berak behin eta berriro adierazi duenez,, akzidentez?
|
|
Gardner-en eredu horretan parte hartzen duten beste aldagai batzuk
|
egoerazkoak
eta nortasunezkoak dira.
|
|
Mota horietako gaia aztertzeko, psikologia sozialean erabili diren teoriak etaeraiki diren ereduak honako bi multzotan sar daitezke, oro har: 1) soziologikoagoadena, soziologiarekin gehiago lotuz, gizarte
|
egoera
eta gizabanakoaren ezaugarrisoziodemografiko eta soziolinguistikoak (ezaugarri ez oso hautazkoak) kontuanhartzen dituena, eta 2) psikologikoagoa dena, psikologia orokorrarekin gehiagolotuz, gizabanakoaren prozesu psikologiko eta psikosozialetan (ezaugarri hautazkoagoak) oinarritzen dena. Gure eredu soziopsikologiko honetan bi enfasi haueklotu nahi ditugu.
|
|
Zentzu horretan, gure lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko. ...tibazio mota asko behar izatea gauza bat da, eta horien artean zeintzukgertatzen diren testuinguru bakoitzean beharrezkoenak beste gauza bat.Guk aztertu ditugun bi laginetan zeintzuk diren frogatu dugu enpirikoki, mota bakoitza euskalduntze maila ezberdinekin nola lotzen den ere aztertudugu, baina horrek ez du esan nahi modu bereko erlazioak aurkitu daitezkeenik beste ukipenezko egoeretan; hau da,
|
egoera
eta testuinguru ezberdinen arabera ulertu behar dira bai motibazio mota ezberdinen beharra, etabaita zein motatakoak izango diren garrantzitsuenak ere. 5) Motibazio motaezberdinen artean lan honetan berriena, transmisio kanpainako orientaziomotibazionala?
|
2002
|
|
4.1916tik 1923ra bitarteko atzera egitea, gerra
|
egoerarekin
eta gerrarenondorengo krisiarekin lotu behar dena.
|
|
Atal honetan Euskal Herriko ekonomiaren sektore nagusien
|
egoera
eta bilakaera aztertuko ditugu. Honekin bat, testu honen helburua euskal ekonomiarensarrera egitea den arren, errealitate konplexuak sintetizatzeak ekartzen dituen oztopo analitikoez eta informazio galeraz ohartarazi behar dugu.
|
|
Egokitze prozesu hori mota berezikoa izango da unibertsitate bakoitzean, euskararen
|
egoera
eta baita euskararekiko eskaera maila desberdinak direlako.Horri dagokionez, mutur batean, Mondragon Unibertsitatea dago, lehenengoikasmailan inskribatzen diren ikasleetatik %75 baino gehiago euskaldunak baitira, jatorriz herrialde euskaldunetakoak; beste muturrean Nafarroako Unibertsitatea, horiek zailtasun gehiago baitituzte ikasle euskaldunak erakartzeko.
|
|
Foro honetan Euskal Herriko unibertsitate desberdineko partaideak ari garaparte hartzen, etorrera anitzekoak baina guztiok euskararen
|
egoeraz
eta etorkizunazarduratuta gaudenok. Hori dela eta, euskaraz eskaintzen den irakaskuntzari eraguztietako ateak zabaltzearen alde gaudela zalantzarik ez daukagu, eta horren atalbat urruneko irakaskuntza edo Intemet bitarteko formazioa da.
|
|
Aldi berean, baina, saio horren behin behinekotasuna edo izaera ezegonkorra nabarmentzen da. Izan ere, hizkuntza
|
egoera
eta arlo kultural ez normalizatuan aritzeak, azken finean, botere sozialez desjabeturiko kulturan lan egiteak, zaildu egiten baitu lehentasunezko bilgune gisa euskara hartzea, beste interesbatzuen gainetik.
|
|
Hizkuntza ikasteko helburuz erabiltzeak zera esan nahi du, alegia, hizkuntzaren bidezekintzak egitea. Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat
|
egoera
eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera horiek TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete.
|
|
3 GAITASUNA eta TESTUINGURU SOZIOKULTURALA: Bere eskura dituen gaitasunak hainbat
|
egoera
eta betebeharren testuinguruan erabiltzenditu.
|
|
– Bestalde, lagundu behar zaie ikusten beraientzat esanguratsuak direntestuinguruetan nolako
|
egoera
eta eginbeharretan har dezaketen eskunolabaiteko lasaitasunez.
|
|
Lehenik eta behin, azpimarratu nahi dugu hasierako ebaluazio aldia behar beharrezkoa dela. Ikasleak formularioan bere mailaz, ikas estiloaz, preferentziez eta egindako ikas ibilbideaz oinarrizko informazioa eman digu.Horretan oinarrituta, ikaslearen
|
egoera
eta maila zertan diren adieraziko duten hainbat ariketa ezberdin proposatuko dizkio irakasle tutoreak: gramatika, irakurmena, idazmena, ariketa analitikoak, estrategien erabilera, ikas estiloaren orientabidea (ikaslearen joera kognitiboak, errorearen aurrekoerantzuna, eta abar).
|
|
Argitalpena informe baten emaitza da. Informe horretan nahiko modu alarmagarrian islatuziren Ingalaterrako hiri historikoen ondarearen
|
egoera
eta etorkizuna. Liburu horrek sortutako ideiaalarmistaren harira, hiri arkeologiari lotutako proiektu asko gauzatu ziren Britania Handian 1970ekohamarkada horretan.
|
|
giza mugikortasuna, hirien handitzea etaberrantolaketa, indar politiko eta sozial berrien agerpena, boterearen ingurukoborrokak eta hitzarmenak, ohitura berrien zabaltzea eta garapena, etab. Azkenfinean, gizarte lokarriak definitu eta baldintzatzen dituzten elementuen ezaugarriakatzeman eta deskribatu nahi dituzte. Aipatutako aldaketekin batera, euskal gizartearen konplexutasuna eta aurreko
|
egoera
eta taldeen eta portaeren jarraitzekogaitasuna azpimarratu dituzte bi egile horiek, nahiz eta talde eta ohitura berriaknagusitu. Bestalde, Castells-ek zuzendu du 1999an argitaratu zen El rumor de locotidiano liburua.
|
|
a) albistea, nola errealaren narrazio hala erreminta politiko gisa; b) gezurra eta albistegintza: funtzionamendua eta prozedurak; c) gerra
|
egoera
eta desinformazioa.
|
|
Publizitate erreferentzialak egiazkotzat aurkezten ditu bere iragarkiak. Publizitate aipatzaileko iragarkiek egia dirudite, eta, horretarako, egileak iragarki narratibo eta deskriptiboak egiten ditu, informazio zehatzak ematen ditu (produktua erabili aurretiko
|
egoera
eta ondorengoa kontatu eta alderatuz, esate baterako). Publizitate mota horrek, teorian behintzat, alde batera utzi lituzke soberako adjektibazioak.
|
|
6.5 Gerra
|
egoera
eta desinformazioa
|
|
Zeinua edo errepresentamena, zerbait bat da,
|
egoera
eta ikuspuntu jakin batetik ikusita, norbaitentzat. Zeinua norbaitentzat izan da sortua; eta, batzuetan, hori ahaztuta daukagu.
|
|
6.5 Gerra
|
egoera
eta desinformazioa.............................. 275
|
|
6.5 GERRA
|
EGOERA
ETA DESINFORMAZIOA
|
|
Orduan, lehenago mesprezatu zituen haietariko batek esan zion: «Pozik egon izan bazina gure
|
egoeran
eta naturak emandakoa jasan nahi izan bazenu, ez zenukeen lehengo iraina jasango eta zure zoritxarrak ez luke oraingo gaitzespena sentituko».
|
|
Ondoko konbentzioak hartu ditugu kontuan: bikoteetan lehen karakterea (goikoa automata marraztean) lexikokoa da eta bigarrena (behekoa) azalekoa; automataren 0 egoerak ezinezko bidea adierazten du, egoeraren ondoko bi puntu sinboloak bukaera
|
egoera
eta puntu bakarrak ez bukaerakoa. Demagun karaktere bakarreko testuingurua dugula lexikoan zein azalean, luzeagoa denean orokortzea oso erraza baita.
|
|
Frantseserako, adibidez, datu hauek ematen dituzte: 50 K
|
egoera
eta 100 K arku inguru, orotara Mega bat baino gutxiago hartzen duena eta zenbait mila hitz/ segundo abiadura ordena analisian, PC KIMMO baina ehunka aldiz azkarragoa.
|
2003
|
|
Globalizazioaren garai honetan nekazaritzak hartu duen moldea nolakoa izanden eta zein ondorio izan dituen hegoaldeko elikaduraren
|
egoeran
eta bere garapenaukeretan aztertuko dugu. Horretarako, lehenbizi gaur egun munduan gosea etaazpielikaduren arazoa zer nolakoa den aztertuko dugu, arazoaren larritasun mailaeta banaketa geografikoa azpimarratuz.
|
|
Herrien autodeterminazioari buruzko gaiak, Euskal Herrira etorriz, ingurumenaren
|
egoerarekin
eta naturaren defentsarekin du lotura. Joan den mendeko zazpigarren hamarkadatik hona mugimendu ekologista dinamiko bat dago, ekonazionalismo bat sortu duena, beste herri batzuetan. Europako Ekialdeko herrialdeetan, esaterako?
|
|
Bai Zeruko Argia n, bai Anaitasuna-n kritika gogorrak azaldu ziren Txillardegi aukeratu ez izanaren aurka, erabaki hori arrazoi politikoetan oinarritzen zela argudiatuz1 Anaitasuna-n, Mitxelenari eta Juan San Martini espresuki leporatu zieten Txillardegiren aurkako, konplota? antolatzea; Mitxelenak ez zuela libururik euskaraz argitaratu, eta, azken urteetan, Euskaltzaindian ez zuela lanik egin gehitu zuten2 Hilabete batzuk geroago, Txillardegik berak gogor kritikatu zituen Euskaltzaindiak Leioan antolatutako euskalarien jardunaldiak, ez zelako salatu euskararen hilzoriko
|
egoera
eta ez zitzaiolako tokirik eskaini ez euskararen soziolinguistikari, ezta hizkuntzaren normalizazioari ere. Jardunaldiak, haren ustez, desmobilizatzaileak izan ziren eta jauntxo kolorekoak, «Bere borondaterik onenarekin, Euskaltzaindia PNV aren joko politikoan erori da»3 Urte horren bukaeran (1980) kritika berriak egon ziren Euskaltzaindiak ez zuelako ba bestu Argia-k, Anaitasuna-k eta Jakin ek bultzatutako. Gu gara euskal prentsa?
|
|
Dena den, Bilbaok kezka larria plazaratu zuen, beldur zen lehen aldiz etortzen zirenak, «elkarbizitze arloaren xarmangarritasunez lilura turik ez ote diren gelditzen, lan-taldeetan integratu barik, UEUren benetako arimaraino heldu gabe». Izan ere, UEU, euskaragatik, militantismoan oinarritzen zen, eta bera eusteko ezinbestekoa zen, ondo pasatzeaz gain, erakundearen
|
egoera
eta premiak ezagutzea.
|
|
Baionako Euskal Asteen ardatzak hiru ziren: euskal kultura eta irakaskuntza;
|
egoera
eta ideologia politikoak; eta erlijioa. Horrez gain, euskaldunek elkar ezagutzea, elkarren berri izatea, egun batzuetan elkarrekin bizitzea eta lan-taldeak sortzea zuten xede.
|
|
Urte horietan nabarmendu zen euskal kulturaren loraldi berria, eta arte arloan, literaturan eta musika munduan izan zuen isla. Berrikuntza hori mendebaldeko beste lurraldeetako kulturaren
|
egoerarekin
eta bizikizunekin lotura zuten pertsonek bultzatu zuten: Krutwig, Mirande, Aresti edota Txillardegi idazleek, eta Oteizak, besteak beste.
|
2004
|
|
beti antolatuko duguesparru hori, esaterako, banakoen eta unibertsalen bitartez. Baina izatearen edozeinesparrutan gertakariak,
|
egoerak
eta gertaldiak ere egon badaude. Errealitate psikologikoanbadaude gertakari, egoera eta gertaldi psikologikoak, hala nola, euria egingo duela ustedudanean egoera psikologiko batean nago.
|
|
Baina izatearen edozeinesparrutan gertakariak, egoerak eta gertaldiak ere egon badaude. Errealitate psikologikoanbadaude gertakari,
|
egoera
eta gertaldi psikologikoak, hala nola, euria egingo duela ustedudanean egoera psikologiko batean nago. Antzeko zerbait esan dezakegu errealitatefisiko, biologiko edo kimikoari buruz.
|
|
Antzeko zerbait esan dezakegu errealitatefisiko, biologiko edo kimikoari buruz. Kontua da esparru bateko gertakari,
|
egoera
eta gertaldiak elkarrekiko harremanetan ikusten ditugula etengabe. Uste dugu gertaldi psikologikobatzuek beste gertaldi psikologiko batzuk kausatzen dituztela, edo gertaldi kimiko batzuekbeste gertaldi kimiko batzuk.
|
|
Materialistada, alabaina ez eliminatibista. Alegia, gogo
|
egoera
eta burmuin egoera partikularren artekoidentitatea onartzen badu ere, bien arteko identitate orokorra ez du onartzen. Adibidez, nikorain sentitzen dudan lotsa, jakina, nire burmuinaren txokoren batean fisikoki gauzatutaegongo da, baina, lotsa?
|
2005
|
|
Horretarako landu daitezkeen alderdiak hauek dira: ikasleen jatorria, maila sozioekonomikoa, soziokulturala, emigrazioaren fenomenoa, ikasleen emaitza akademikoak, curriculumaren azterketa etakritika ikastetxearen ezaugarri pedagogikoei, tutoretza eta orientazio planak, gurasoen parte hartzea, auzo edo herriarekin dituen loturak eta parte hartzea, irakasleen
|
egoera
eta ezaugarriak, zuzendaritzari buruzko iritziak, ikastetxeko giroa, harreman pertsonalak, ikastetxean gauzatutako proiektuen kritika eta balorazioa, erakundeak dituen arazo nagusien ebaluazioa, eta abar.
|
|
Blanchard eta Zigarmi ren arabera (1986) gerta liteke lider egokiena zena, unebatean, erakundearen
|
egoera
eta kideak aldatu direlako, kalterako izatea. Haieniritziz, erakundearen egoerak bi zutabe nagusi ditu:
|
|
Irizpide soziokulturaletan, aldiz, gizarte batek errespetatzen eta bere egitendituen
|
egoerak
eta ohiturak sartuko ditugu:
|
|
Populazioaren egitura aztertzeko oso komenigarria izan daiteke aleen adin klaseak ikastea. Horrela posible da ezagutzea populazioaren egungo
|
egoera
eta bai etorkizunerako perspektibak ere. Oro har, datuak, aleen izaria edo pisua, adinarekin erlazio zuzena dutenak, piramide moduko irudi batean erakusten dira, non, bloke bakoitzaren zabalerak adin klase bakoitzerako dagoen aleen portzentaia adierazten baitu.
|
|
Eskeleto hidrostatikoa. A E, Hasierako
|
egoera
eta hurrengo lau urrats posible: eskeleto hidrostatikodun animaliaren muskulu zirkularrak uzkurtu dira alde batean.
|
2006
|
|
1.2.2.2.1 Babestutako
|
egoera
eta prestazioaren onuradunak eta edukia
|
|
1.3.1.4.1 Babestutako
|
egoera
eta prestazioaren onuradunak eta edukia
|
|
umeen osasunerako duen garrantzia, bai immunologikoa baita afektiboa. Epidemiologikoki, ba omen daude aski frogatuak amaren esnearen onurak baina, edozein kasutan, harritzen nauena ez da hori baizik eta, oro har, umearen beharrez hitz egiten delaama eta familiaren
|
egoera
eta ongizatea aintzat hartu gabe, umea gizaki autonomoeta isolatua, eta elikadura bere osasunerako osagai nagusia eta bakarra bailiran.Beste aldetik, eta aurreko atalean aipaturiko Scheper Hughes en (1992) ondorioeijarraituz, oso ezkorra deritzot ama eta umeen arteko lotura afektiboen irakurketaesentzialista horri, bularra ematea afektuen giltza bakar eta nagusitzat hartzeari.Zer gaude esaten, or... Eta ama adoptatu batek?
|
|
Aita hornitzailearen irudiak oraindik ere indarreanjarraitzen du, eta amak lan egiteko eskubidea duela pentsatzen den arren, aitak lanegiteko beharra duela kontsideratzen da. Aitatasunak ez du, oro har, gizonezkoenlan
|
egoera
eta etorkizuna oztopatzen edo baldintzatzen, baina emakumezkoengan, ordea, amatasuna bere lan edo profesiorako kaltegarria delako kontzientzia argiagertzen da. Horregatik, emakumezkoaren lan egonkortasunak garrantzi handiahartuko du umea edukitzeko mementoa aukeratzean.
|
|
3 Definizio guztiek gizabanakoaren baitakoa dela azpimarratzen dute, bainaera berean, bere adierazpena ingurumeneko
|
egoera
eta igarotako esperientzien bidez eraldatu egiten dela onartzen dute. Badirudi disposizio tenperamentalen adierazpenak garbiagoak direla lehen haurtzaroan, eta testuinguruaren eta esperientziaren mendekoagoak bilakatzen direla.
|
|
Haur bati ezgaitasun bat diagnostikatzen zaion unean, litekeena da haren gurasoekberen aitatasun eta amatasunarekiko igurikimen guztiak behea jota daudela sentitzea.Gurasoek berreraiki egin behar dituzte haurrarekiko harremanen, guraso bezaladuten zereginaren eta beren beharrei erantzuteko erabili dituzten laguntzeko zerbitzuen inguruko igurikimenak. Horretarako, erabakigarria da lehenengounean jasotzen duten informazioa, informazio hori nola aurkezten zaien eta, igurikimen horiek miatzeko, antolatzeko eta berrikusteko ematen zaien laguntza.Horrela bakarrik lagunduko diegu beren haurraren
|
egoera
eta haurrak duenezgaitasunaren ondorioak ulertzen, haurra zaintzen eta hezten dihardutenprofesionalekin lotura errealistak eta eraginkorrak ezarriz.
|
2007
|
|
|
Egoera
eta praktika horrek informazioa homogeneizatzea dakar. Egunkarienazal guztiak berdinak izatea.
|
|
Egungo
|
egoera
eta jokabideak
|
|
It, s in here (etorkizuna ez dago han kanpoan, hemenbarrenean baizik) esaldian bilduta dagoen pentsamendua. Indarrean dauden kontzeptuak argitu gabe kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik ez dagoela ikusirik, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak harira ekarrinahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko; nahitaezkoa baita kulturproposamen egokiak egitea, oro har, gizadiaren egoera, naturaren
|
egoera
eta norbanakoaren egoera hobetze aldera. Ildo horretan, gizatasunaren balio guztiak aintzathartuko lirateke (hau da, Europako kulturak beti aintzat hartu izan dituen balioak), balio horiek ez baitira errespetatzen ari, eta ez baitaude pertsona guztien eskura.Helburu hori lortzeko, ezagutzaren modus operandi a gehiago interesatzen zaigu, horixe baita giza nortasuna edo izaera azaltzen duen giltzarria?, opus operatum abaino, hau da, ezagutza edo jakintza guztien gauzatze kulturala baino.
|
|
M. Vazquez Montalban ere ohartua zegoen elebitasun sozialaren nora ezaz: «Izan ere, hizkuntz bizikidetzaz dihardut eta ez elebitasunaz, azken hau, edohirueletasuna? egoera soziala baita eta bizikidetza
|
egoera
eta jarrera kulturala»2.
|
|
Geroeta zailago nork bere burua ezagutzea eta gidatzea. Denboraz, pertsonak besteenjarrerak eta jardunbideak,
|
egoera
eta uneetatik bereiziz, eta berezkotzat hartukoditu. Horri Mead ek orokortutako bestea deitu zion:
|
|
Euskalduntasuna ez da diskurtso bakar batetik irudikatu, nahiz eta diskurtsohegemonikoa egon (eta horretaz ari naiz, hain zuzen ere). Euskalduntasuna eraugariz ulertu dute euskaldunek, bizi dituzten
|
egoerek
eta biziarazi dituzten diskurtsoek eraginda. Euskal herritartasuna irudi hegemoniko abertzaleak irauliz biziizan da eta hala jarraituko du segur aski.
|
|
aurrena, euskaldunak euskara hutsez biziahal izan ziren artean, euskara, kanpoko erdarekikoan salbu, ez zen identitateosagai nabaria izan; hurrena, euskarak eremua galdu ahala, bizitzarako oztopo edoenbarazu bihurtu zitzaion askori, euskara bereizgarri negatiboa bilakatu zen; etaazkena, abertzale eta euskaltzaleek eragindako diskurtso aldakuntzari esker, bereizgarri positibotzat jotzen du askok. Egia da euskara negatibo bihurtu zutengizarte
|
egoerek
eta diskurtsoek hor dirautela jo eta ke euskararen kontra; bainaeuskaldun gehienek ez dute bat egiten halako diskurtsoekin. Euskaldun gehienekpositibotzat dute euskara6.
|
|
Komeni ote zaigu euskararen egoera problematizatzea, problema gisa planteatzeaeta bizitzea, edo hobe izango dugu euskal hizkuntza modu normalean tratatzea. Zer da euskararen
|
egoera
eta auzia problematizatzea. Problema bailitzan sentitzeaeta bizitzea?
|
|
Beraz, euskararen
|
egoera
eta auzia problematizatu egin genuke.Baina, jakina, horrek betiko kontua dakar atzetik: euskara ideologizatzeko, politizatzeko eta instrumentalizatzeko ateak irekitzea.
|
|
Beraz, ez dugu Euskal Herriko botereari buruzko ezagutza zientifikorik. Osagaiak, nolakotasunak, tokian tokiko
|
egoerak
eta abarrei buruzko daturik agian bai, baina botereari buruzko ezagutza zientifiko falta hori gure kulturak duen ahuleziaren adibide dugu.
|
|
hartzen dute funtzio hori.
|
Egoera
eta errealitateak oso bestelakoakdira herrialde zein eskualde batetik bestera, eta hori berrikuntza sozialerakoedozelako estrategiak kontuan hartu behar du ezinbestez.
|
|
norberaren ikuspegiaren eta bestearenaren arteko koordinazioa. Hala,
|
egoera
eta inplikaturik daudenalde guztiak hirugarren pertsona baten ikuspuntutik ikusten dira. Haurrak ulertzendu asebetetasunak, ulermenak eta bestek elkarrekikoak izan eta koordinatuak egonbehar dutela, benetakoak eta eraginkorrak izan daitezen.
|
|
PLANTEAMENDU LEXIKALA: ELT REN
|
EGOERA
ETA... [Liburua]
|
|
PLANTEAMENDU LEXIKALA: ELT REN
|
EGOERA
ETA... [Liburua]
|
2008
|
|
Horietako batzuek bizi kalitate duina izateko baliabiderik ez izatea gehitu behar zaio egoera horri. Adibide gisa, lau adinekoren
|
egoera
eta bizimodua kontatzen da: dirudun batena, behartsu batena, hiritar batena eta herri txiki batean bizi den beste batena.
|
|
Ondoren, 6.3.01 taulan, sistema diadiko sinkronizatua aurkezten da, eta diadaren bi aldeen
|
egoera
eta jarduerak (Ama <? > Haurra) ageri dira.
|
|
Idazketa traketsaren bidez agertuko lituzke gatazka emozionalak karaktere disgrafia purua duen haurrak. Haurrak bere
|
egoera
eta bere tentsio emozionalak erakusten ditu idatziaren bidez. Karaktere disgrafia erreaktiboetan, faktore pedagogikoek ere esku hartzen dute, barne herstura edo eskola fobia sorrarazten duten eskola edo familia giroa bizi baitute.
|
|
Haurrak komunikatu nahi duenetik eta haurraren komunikazio testuingurutik abiatu behar du idazketa prozesuak. Bere
|
egoeratik
eta esperientziatik sortutako kontakizunak idatzi behar ditu haurrak. Zeregin horretarako, era guztietako euskarriak (hondarra, papera?) eta tresnak (klera, pintura, arkatza?) erabiliz, eta era guztietako jarrerak (zutik, eserita, etzanda?) izanik idatziko du haurrak.
|
|
Kontuan hartu behar dugu honen antzeko kezka baten ondorioak direla kooperatiben lege egituren etengabeko mugimenduak malgutasun handiago baterako joerak, orain arte lankidetzan aurreikusten ez ziren
|
egoerak
eta lege eraketak gero eta gehiago onartuz.
|
|
exekutatzen ari diren programak, beraien
|
egoera
eta prozesadorearena
|
|
4.3.2 Prozesadorearen
|
egoera
eta prozesuak
|
|
Prozesuei buruzko informazioa jasotzeko oinarrizko tresna ps komandoa da. Irteeran, identifikadoreaz eta dagokion programaz gain, abiatu duen terminala, prozesuaren
|
egoera
eta hasi zenetik igarotako denbora agertu ohi dira.
|
|
Aipatutako aukerekin askoz ere informazio osoagoa agertuko da, aipatutakoaz gain erabiltzailea, memoriaren hartzea,
|
egoera
eta abiatutako ordua jakin ahal izateko.
|
|
Memoriako toki librearen
|
egoera
eta alegiazko memoriaren egoera aztertzeko ps eta top komandoek ematen diguten informazioaz gain, bi komando berezi daude: free eta vmstat.
|
|
Konprobatu bideratze taularen
|
egoera
eta irekitako portuak.
|
2009
|
|
Artxibo eta dokumentazio zentroen
|
egoerari
eta horietara sartzeari dagokienez, azken urteotan aurrerapauso garrantzitsuak eman dira bai baldintza tekniko etamaterialen arloan bai baldintza politiko eta erakunde arloan ere. Gerra Zibilarengaia eta memoria historikoa berreskuratzeko eta urteetan egondako ahanzturarekinamaitzeko gogoa pil pilean dago, hori dela-eta ikertzaile eta herritar ugari hurbildudira artxiboetara bertako dokumentu funtsak ezagutu eta kontsultatzeko asmoz.Ildo horretan kokatu behar da, UEUk eta Aranzadi Zientzia Elkarteak 2007anabian jarri zuten 1936ko gerra.
|
|
Generoari dagokionez, aurkitu izan da gizonezkoek problemetara bideratutako aurre egitea gauzatzen dutela gehiago emakumezkoek emozioetara bideratutakoaurre egitea egiten duten bitartean (Matud, 2004; Matud, Avero, Lopez, Marrero etaCarballeira, 2001; Ptacek, Smith eta Zanas, 1992). Horrela, emakumezkoek aurreegite emozionala egiteko joera handiago horrek ez luke arazoa konponduko, etaondorioz, estres
|
egoera
eta berari lotutako sintoma fisikoak luzatuko lirateke, etagaixotasun larriago baten sorrera erraztu. Ondorioz, lehenengo begiratu batean, itxura eman dezake gizonezkoek egiten dutela aurre egite «zuzena» eta emakumezkoek aurre egite «okerra».
|
|
Horrela, estereotipoarekin bat egiten ez duten portaerak (norberaren taldekoenekintza negatiboak eta beste taldekoen ekintza positiboak) era konkretuan deskribatzean, zehaztu egiten dira
|
egoeraren
eta denboraren mugak azalarazten. Horrenondorioz, salbuespen gisa hartzen dira.
|
|
Emaitzok ez dira harritzekoak, izaera ezberdina duten hainbat arazori helduz, hala nola, ikerketa hauetako parte hartzaileakgazteak ziren, emakumezkoak eta gizonezkoak, ikerketa baldintza zehatzak izanzituzten aurrean, eta korrelazio analisiak izan dira sexismoaren eta hizkuntzarenarteko harremana aztertzeko oinarria. Alde horretatik, bestelako populazio testuinguruak,
|
egoerak
eta metodologiak erabiltzeko beharra agerikoa da. Edonola, gizabanakoek disposizio gisa dituzten jarrera sexisten gainetik, sexismoa ideologia kolektiboan barneratutako elementutzat hartu litzateke, eguneroko hizkuntzaren erabilera diskriminaziorako eta estereotipoak iraunarazteko tresna delaegiaztatu denez gero.
|
|
irudikatzen dituzte. Hau da, «pertsona egoera»deskribatzen dute,
|
egoera
eta portaera zehatzetik orokortzen diren egoera psikologiko iraunkorrak, hain zuzen. Halere, objektu zehatzari (maitasunaren objektua) egiten diote erreferentzia.
|
|
Osasun mentala kontuan hartzen denean, antsietate sintomak dira gehienagertzen direnak, emakumeetan, gutxienez erdiak sentitzen ditu, eta migrazio prozesuan izaten den estres
|
egoerarekin
eta talka kulturalarekin lotzen dira. Bigarrenez, ia populazioaren erdian, sintoma somatikoak agertzen dira.
|
|
Zenbait arrazoik esplikatzen dituzte agertzen diren sintomak, besteak beste, emigratze prozesuak berak, irregulartasun
|
egoerak
eta bizi dituzten baldintzasoziolaboralek. Hala ere, datuetan ikusi den bezala, ezin da ahaztu hiru elementuhorietan generoak edota kulturak duten eragina.
|
|
Emakume presidente guzti guztien profil bateratu bat aipatu ezin dugunarren, bai ikusi dugu kasu askotan agertzen zirela kudeaketa eraginkorra eraginzuten
|
egoerak
eta ezaugarriak. Hala, gure emakume elkarrizketatuen izaera honakoa da:
|
|
Kazetariak enpatia ahalmena izan luke herri informazioa lantzekoorduan. Ohikoa da albistearen protagonista (k) ezagunak izatea, nahiz eta harremanhandirik ez izan beraiekin, badakigu herrietan askok elkar ezagutzen dutela?. Jar gaitezen memento batez protagonisten
|
egoeran
eta joka dezagun zintzotasunezeta sen ona erabiliz.
|
|
Diru-laguntza hauek lortzeko, biktimen gain uzten da
|
egoera
eta gertatutakoen froga ekartzeko betebeharra. Ikusita egia jakiteko eskubidea bermatzeko dauden hutsuneak, askotan eskatutako frogagiri eta egiaztapenak aurkeztea oso zailaegiten da biktimentzat.
|
|
Gobernuak, behin baino gehiagotan, okertzen dira ekonomiaren
|
egoera
eta aurreikuspenak interpretatzeko orduan. Gobernuek duten informazioa eta politika fiskalaren eraginkortasuna zuzen daude loturik.
|
|
· Gainera, bi ezezagunen arteko harremana hasteko, beharrezkoa izango da besteari gako publikoa gordeta non dugun jakinaraztea, eta gero, gakoen bila hara joatea. Horrek denbora gehiegi eska dezake, Ainhoaren eta Beñaten sarearen
|
egoeraren arabera
eta aukeratutako gako zerbitzariaren arabera. Imajina nolako web nabigazioa izango genukeen, web zerbitzari bakoitzarekin HTTPz hitz egiten hasi baino lehenago beste zerbitzari baten bila joan bagenu (auskalo nola dagoen trafikoa haraino heltzeko, eta nola dabilen gako zerbitzari bera), behar dugun gako publikoa hor eskuratzeko.
|
|
Ez da ezer bermatzen, baina horrek ez du esan nahi kalitate eskaseko zerbitzua emango denik. Berez, zerbitzuaren kalitatea sareartearen
|
egoeraren
eta egin behar den ibilbidearen araberakoa da.
|
2010
|
|
Narriadura kognitiboak, normalean, patroi subkortikalari jarraitzen dio. Kasu hauetanohikoak dira nahasmen
|
egoerak
eta ibiltzearen nahasteak.
|
|
Berak lan egitendu eta emaztea da Joxe kanpoan dagoen bitartean ama zaintzen duena. Batez ereJoxeren emazteari gogorra egiten zaio
|
egoera
eta laguntza behar du aurreraegiteko, gainezka egiten dio amaginarrebaren ezkortasunak, etxean dagoenhilabetea benetan gaizki pasatzen du.
|
|
Hori dela-eta, informatzailearen galde sorta izenez ere ezagutzenda (Jorm eta Korten, 1988; Morales eta beste, 1993). Galde sorta honi esker, adineko pertsonaren gaixotasunaren
|
egoera
eta garapena zehaztu daitezke. Hogeita seiitemez osaturik dago (ikus 13 eranskina).
|