Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2011
‎Ondorioz, baliteke krisi egoeran dauden pertsonak gai ez izatea eta arazoari konponbide bat aurkitzeko aukera eman diezaioketen baliabideak eta beren gaitasun propioak abian jartzeko. Une horretan dute beren egoerari aurre egiten lagunduko dien kanpoko esku hartze bat. (2.1 dokumentua)
‎2.5 dokumentuaArazo anitzeko familien arrisku faktoreakPertsonalakFamiliarenakEskolakoak/ gizartekoakKulturalakTrebetasun faltaKrisi eta estres egoerei aurre egiteko gaitasun gabeziaHistoria pertsonala: tratu txarren esperientziakOsasun arazoak: mendekotasunak eta gaixotasunakLo egiteko eta jateko arazoakAutoestimu baxuaJarrera antisozialaDesegituraketa: eredu oldarkorra eta gizartearen aurkakoaAlkoholismo arazoakAutoritarismoaBikote harreman gatazkatsuakNahigabeko haurdunaldiakTratu txarrak bikoteanSeme alabenganako tratu txarrakEskolaz askotan aldatzeaIrakaslearen eta ikaslearen artean harremanik ez egoteaBizitzako gertakariakTaldearen presioaIndarkeriaGizarte giro sexistaKomunikabideen eraginaGenero rolak zurrunak izatea
‎Bazenekien...? 112 telefono zenbakia herritarrentzako laguntza zenbaki bakarra da Europar Batasuneko edozein larrialdi egoerari aurre egiteko (osasuna, suteak, salbamendua edo herritarren segurtasuna). Zenbakia doakoa eta aurrezehaztua da.
2012
‎Zerbitzu hauek haurraren garapenean sor daitezkeen nahasteei eta nahasteok eragin ditzaketen arrisku egoerei aurre egiteko esku hartzen dute. Sei urtera arteko haurrentzat dira.
‎Informazio zuzen eta zintzoak ez du zertan itxaropena suntsitu. Alderantziz, gaixotasunaren aurrerabidea adierazten duten sintoma aurreikusgarriei aurrea hartzeak etsipena murriztu dezake, eta gaixoa aurretiaz prestatu egoerari aurre egiteko. Pazienteak itxaropen bati eutsi beharra dauka (edozein dela ere) eta gure betebeharra da itxaropen hori errespetatzea.
‎Horien bidez, arazoa antzeman eta identifikatzen, eta oldarki erantzuteko joera saihesten lagundu nahi da. Gainera, egoerarako hautabideak garatzen laguntzen dute eta arrakasta edo porroteko egoerei aurrea hartzen saiatzen dira. Halaber, oso garrantzitsua da asertibotasuna trebatzea:
2015
‎Etxeko autonomia: Behar besteko autonomia duen aldez aurretik trebatua izan deneko egoerei aurre egiteko, estimulatua izateko beharrik gabe, egoera berri horiei egokitu beharreko erantzunak aurrez dituen, eta antzeko egoeretan garatu dituen eskema jokabideekin parekatzen dituen.
2016
‎Parte hartzaileen ezaugarri eta beharrak ezagutzea.Heldutasun pertsonala. Ezusteko egoerei aurre egiten jakitea, eta erabaki egokienak hartzen jakitea.
‎Saltzailearen prestakuntzak praktikoa izan behar du, batez ere. Prestakuntza praktikoak egunerokotasunean sortzen diren egoerei aurre egiten lagunduko dio saltzaileari. Arlo praktikoa lantzeko, honako teknika hauek erabili daitezke:
‎Saltzailea arazoarekin identifikatzen da antzeko egoerei aurre egin dielako lehenago bere jardunean; hori dela eta, arreta handia jartzen du.
2017
‎Fase honen helburua pertsonari egoerari aurre egiten laguntzea da, egoera berrira egokitzeko eta aurrera egiteko bere gaitasunean konfiantza sustatuz.
‎Ez die estimulu zuzenei baino erantzuten eta hori ere eskas egiten du. Ez da gai egoerari aurre egiteko.
‎Pertsonen erreakzio psikologikoa eta portaera askoz ere neurriz kanpokoagoak izango dira pertsonak egoera hura pairatzea espero ez bazuen. Horren arrazoia, orokorrean, egoerari aurre egiteko psikologikoki prestatu ez izana da, uste zuelako ez zuela inoiz halakorik jasango.
‎Ikasi artatzen dituzuen biktimekin zuzen eta epelki komunikatzen; horrela egoerari aurre egiten eta oreka psikikoa berreskuratzen lagunduko diezue.
‎Artatutako pertsonek egoerari aurre egiteko dituzten gaitasunak indartzea.
‎Beste batzuetan, profesionalak oharkabean biktimaren babesgabetasuna erabiltzen du norberaren mundua ulertzeko modua eta ekiteko modua inposatzeko, iruditzen baitzaio ez dela gai izango bizitza berregiteko. Baina jarrera hori kaltegarria da biktimarentzat, ikasitako babesgabetasuna erakartzen baitu eta pertsonak egoerari aurre egiteko dituen gaitasuna murrizten baitu.
‎unitate didaktikoaNola erantzuten dugu tentsio egoeren aurrean?
‎Nola erantzuten dugu krisi egoeren aurrean.
‎Gizakion portaera tentsio egoeren aurrean
‎Larrialdi egoeren aurrean izandako erantzuna, pertsona bati edo gutxi batzuei eragiten dien krisi mota gisa ulertuta.
‎Antsietatea oso egoera eraginkorra izan daiteke erantzun fisikoa eskatzen duten zenbait tentsio egoerari aurre egiteko, eraso bat, mehatxu bat edo lurrikara bat.. Egoera horietan, norbanakoa urduri edo beldurrez sentituko da, baina gorputza ahalegin berezi bat egin eta bizirauteko aukerak hobetzeko edo modu eraginkorrean jarduteko prest dago.
‎Gaztelaniaz (edo euskaraz) krisia gertakaria bera bada, ingelesez crisis pertsonaren erantzunari esaten zaio, egoerari aurre egiteko ohiko mekanismoen bidez oreka psikologikoa ezin duenean berreskuratu jasaten duen haren aldaketa funtzionalari. Eta critical incident esaten zaio krisi hori eragin duen gertakariari.
‎2.unitate didaktikoa Nola erantzuten dugu tentsio egoeren aurrean? 26
‎Portaera gisa, bizitzako egoerei aurre egitean agertzen da.
‎Aldi berean, hipersentikorrak dira eta asko kostatzen zaie emozio baten ondoren bere onera etortzen. Ideia irrazionalak izateko joera handiagoa dute, beren bulkadak kontrolatzeko gaitasun gutxiago eta tentsio egoeren aurrean zailtasunak bizi dituzte.
‎Tentsioa jasateko eta egoerei aurre egiteko gaitasuna eta gertaeraren testuingurua hondamendiaren aurrean pertsona batek izan dezakeen erantzuna zehazten dute. Ezaugarri garrantzitsuenak hauek dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia