2008
|
|
Batetik, euskararen legitimazioa, presentzia soziala eta erabilgarritasuna bultzatuz. Bestetik euskararen gaitasun eskasagoa dutenei ulermena erraztuz, familia mistoen
|
egoerari
aurre egiteko, edota erdaldunak erakartzeko. Hori, jakina, ezin daiteke gaur egun dagoen euskara hutsezko kanalaren lepora egin (euskaraz ari diren irratiak kasu berean daude), aurretik aipatu dugun lehen helburua (euskaldunei euskarazko irrati telebista eta sareko zerbitzuak ematea) zapuztu egingo litzatekeelako.
|
2009
|
|
Azken boladan, krisi ekonomikoa arlo sozio-ekonomikoa gogor astintzen ari da, eta arloko sektorea batez ere, makina erremintarena. Horren ondorioz, IMHk bere jarduneko irteera gastuei eusteko eta dagoen
|
egoerari
aurre egiteko neurriak hartu ditu, baina, testuinguru horretan Goazen planak ez du murrizketarik pairatu, batetik, kanpo finantzazioak bideragarritasuna bermatu dutelako, eta bestetik, euskara plana emaitzak lortzeari begira lerrotu delako.
|
2011
|
|
batetik, gizartearen errealitatean gatazkak duen presentzia azpimarratuko lukeen ikuspegia eta, bestetik, Y eta ez o planteamenduan oinarritu eta etorkizun partekatuan fokalizatuko litzatekeen ikuspegia. Azken ikuspegi osagarri batek, berriz, ideien ikuspuntu integratzaile batetik,
|
egoerei
aurre egiteko hizkuntzaekologia bezalako formulazio teoriko sendoetan oinarritutako diskurtso indartsua edukitzeak duen balioa azpimarratzen du.
|
2012
|
|
Badakigu ur handitan sartzeko arriskua dugula hemendik joz gero. Baina perspektiba hori edukitzea beharrezkoa iruditzen zaigu, aurrera begira, behar handienak non dauden ikus dezagun. krisi garai hauetan kultur politikak birpentsatu egin behar dira eta ideia berriak landu horrelako
|
egoeretan
aurrera egiteko.
|
2015
|
|
ikastolen mugimendua (bereziki 1960tik aurrera), helduen alfabetatze eta euskalduntzea (nabarmenki 1965tik aurrera), euskal kantagintza berritzailea (1961tik aurrera) eta bestelako ekimenak. Jardun hauetaz gain, hizkuntz plangintzan eta hizkuntz politikaren arloan aspaldiko aldarrikapenak erantzuteke zeuden, izan ere XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendearen hasieratik hainbat erakunde kezkatuta agertzen ziren euskararen estatusagatik eta, ondorioz, larria jotzen zuten
|
egoerari
aurre egiteko modua pentsatu beharra zegoela nabarmentzen zuten (Urla, 1989). Euskal Pizkundea(), Euskaltzaindia (1919) edota Eusko Ikaskuntza (1918) bezalako erakundeak, besteak beste, hainbat hausnarketa eta proposamenen iturburu izan ziren egun" hizkuntz plangintza" edo" hizkuntz politika" bezala izendatzen ditugun kudeaketa tresnak definitu, garatu eta sendotu baino lehen.
|
2016
|
|
Horregatik hiztun eta emakume gisa boteretzeak herritar gisa boteretzea dakar gizarte justuago baten bilaketan. du, tresna teoriko praktikoak landuz menderakuntza
|
egoerei
aurre egin ahal izateko. Eta boteretzeak, kolektibo edota gizarte gisa boterearen kudeaketa eta botere harreman justuago eta berdinzaleagoen posibilitatea eta beharra dakar berarekin.
|
|
lehen esan bezala, gaztelania gehiago egiten den eremu bakarra hori agertu zaidalako. Uste dut hori berretsi egin behar dela azterketa gehiagorekin, eta berresten bada, arrazoietan sakondu eta
|
egoerari
aurre egiteko neurriak aztertu. •
|
2018
|
|
Halako egoeretan, baztertuak izan diren hizkuntza komunitateentzat bi aukera daude: a) asimilatuak izateko patuaren aurrean amore eman; b)
|
egoerari
aurre egin eta asimilazio prozesua iraultzen saiatu. Azken aukera horren bidetik, litekeena da nazionalismo linguistikoaren elebakartasunaren paradigma baztertzaile bera Nazio bat/ Estatu bat/ Hizkuntza bathizkuntza komunitate horiek errepikatzea, baina hizkuntzen rola irauliz:
|
|
Baztertuak izan diren hizkuntzakomunitateentzat bi aukera daude: a) asimilatuak izateko patuaren aurrean amore eman; b)
|
egoerari
aurre egin eta asimilazio prozesua iraultzen saiatu.
|
2019
|
|
Joly, Lionel (2005): " hiztunak dira komunikazio
|
egoerei
aurre egiten dietenak eta erabiliko duten hizkuntza aukeratzen dutenak", erabili.eus,.
|
2021
|
|
1) Ardatza: bizitzako
|
egoerei
aurre egiteko oinarrizko konpetentziak.
|
|
Bizitzako
|
egoerei
aurre egiteko oinarrizko konpetentziekin lotura zuzena duten helburuak ondorengoak dira:
|
2022
|
|
Jarraian (3.2 atalean), soziolinguistika eta hizkuntza ekologia terminoen inguruan jardungo dugu, hitz bakoitzaren definizioak emanez eta adituek horien inguruan esandakoak azalduz. Aipatu egungo
|
egoerari
aurre egiteko, hainbat adituren iritziak dakarzkigu ondoren (3.3 atalean), esan bezala, hizkuntzen garapen sozialari (soziolinguistika) eta hizkuntzen arteko elkarbizitzari (hizkuntza ekologia) buruzko ezagutza zientifikoa ikasleei transmititzeak eta horren inguruko hausnarketak egiteak, ikasleen hizkuntza ohituretan, kontzientzia linguistikoan eta hizkuntza aniztasunaren inguruko pertzepzio eta ... Jarraian (3.4 atalean), Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Komunitateko eta Ipar Euskal Herriko curriculumek diotena jasoko da, etapa eta lurralde bakoitzerako ezarritako helburuak eta edukiak zein diren ezagutu ahal izateko.
|