Emaitzak: 7
2013 | ||
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleei betearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin | egindako talde eztabaidak, irakasleekin egindako bakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak. | |
Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin | egindako talde eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela... | |
Ikasleekin | egindako talde eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko. | |
Ikasleekin | egindako talde eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da. | |
2015 | ||
Ikasleekin | egindako talde eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreenartean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehiennabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batean baina hizkuntza gutxituarenarnas gune batean gauzatu da. | |
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleeibetearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin | egindako talde eztabaidak, irakasleekin egindakobakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandakoelkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak. | |
Ikasleekin | egindako talde eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esandigutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntzatestuinguru batera zein bestera egokitzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 7 (0,05) |
Lehen forma
egindako | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
UEU | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
egin talde | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egin talde eztabaida | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |