Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
‎Herriak berak, Leitzak gure kasuan, badu zer esana eta zer egina euskarak bertan etorkizuna izanen badu. Badirudi Leitzako herria, edo herritarrak hobeki esanda, itxura batean behintzat bertatik egin daitekeena egiteko prest daudela.
‎Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: alde batetik, nagusiki euskadiko autonomia elkargoko erdaldunen euskararekiko jarrera, usteeta aurreiritzi aniztasuna sakon ezagutzea; horretarako, ahalik eta jarrera gehien bildu eta deskribatu da. bestetik, euskararen alde ahaleginak egiteko prest dauden talde sozialak identifikatzea, baita zein baldintzatan, euskarara hurbiltzeko zer egiteko prest dauden ezagutzea ere. ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera eramateko gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. ar... Jarrerak berez fenomeno konplexuak direnez, konplexutasun hori jaso eta aztertzeko asmoz, aurrez diseinatutako jarrera tipologia batetik abiatu ordez, partaideek eurek eztabaidetan, modu librean, plazaratutako ideia eta gaietatik, baita horiek adierazteko egindako berbalizazioetatik ere, abiatu da ikerketa hau. ikerketa kualitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek dira:
‎Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: alde batetik, nagusiki euskadiko autonomia elkargoko erdaldunen euskararekiko jarrera, usteeta aurreiritzi aniztasuna sakon ezagutzea; horretarako, ahalik eta jarrera gehien bildu eta deskribatu da. bestetik, euskararen alde ahaleginak egiteko prest dauden talde sozialak identifikatzea, baita zein baldintzatan, euskarara hurbiltzeko zer egiteko prest dauden ezagutzea ere. ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera eramateko gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. arestian aipaturiko helburuok betetzeko, bai datuak jasotzeko bai aztertzeko, metodo osagarriak erabili d... Jarrerak berez fenomeno konplexuak direnez, konplexutasun hori jaso eta aztertzeko asmoz, aurrez diseinatutako jarrera tipologia batetik abiatu ordez, partaideek eurek eztabaidetan, modu librean, plazaratutako ideia eta gaietatik, baita horiek adierazteko egindako berbalizazioetatik ere, abiatu da ikerketa hau. ikerketa kualitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek dira:
‎Gehien erabiltzen diren idazkiak galizieraz idazten dira administrazio ia guztietan; eta administrazioan kopurua zertxobait jaisten bada ere, tokian tokiko eta erkidegoko administrazioko langileen artean galegoa omen da mintzatzeko hizkuntza erabiliena ere. adibide bikaina da enpresa askorekin gertatutakoa: Xuntak etiketak galizieraz egiteko diru-laguntza eman zien eta, gero, etiketak gaztelaniaz ere ez jartzeagatik zigortu egin zituen; edota beste adibide on bat dira erregistroan eta notariotzan galiziera erabiltzeko kanpaina ofizial oso garestiak, agiriak galizieraz egiteko prest dauden notarioak eta erregistratzaileak topatzea oraindik orain oso zaila baita galiziako hiri askotan. galizian hamarkadan ezarri zen hizkuntza politikak izugarrizko kontraesanak islatzen ditu. horrela, nonbait aurrera egiten denean, beste nonbait atzera egiten da, hurrengo urtean txikitu egiten da aurreko urtean hobetutakoa, eta joera ziklikoa da gainera; aurrera egiten den urrats bakoitz...
2011
‎(zenbaitentzat: iraunkorra izan da orain arte), c) bere berea du diglosiak konpartimentazio soziofuntzionala, d) bertako H eta L hizkuntzak edo aldaerak ez dira berdin eskuratzen, transmititzen ere ez, eta e) baliteke (adostasunetik urrutiago gaude ordea horretan) diglosia hain gatazka iturri nabarmen ez izatea. jektibotasunari uko egiten diogunik edo uko egiteko prest gaudenik. Interesdun izanik ere egiaren (gustuko edo gustuz kontrako, baina benetako egiaren edo egia ustezkoaren) bila dihardugu guztiok, zuk ere bai seguru, zientzia moldez ari garen heinean.
2013
‎1 Euskal hiztun berrien jarrerak, esperientziak, motibazioak, eta euskararen alde zer egiteko prest dauden azaleratzea.
2020
‎Hau negozio ereduarekin lotutako kontzeptu gakoa da, izan ere, eskaintzen den horren gaineko balio pertzepzioaren araberakoa izango da hartzaileen erantzuna: pertzepzio horren arabera ordaintzeko prest egongo dira ala ez, harpidetza egiteko prest egongo dira ala ez edo bazkide egiteko prest egongo dira ala ez. Zentzu horretan, balio pertzepzioak berebiziko garrantzia du bai komunitatearen laguntza handia duten hedabideentzat zein besterik gabe enpresa mediatikoak direnentzat ere.
‎Hau negozio ereduarekin lotutako kontzeptu gakoa da, izan ere, eskaintzen den horren gaineko balio pertzepzioaren araberakoa izango da hartzaileen erantzuna: pertzepzio horren arabera ordaintzeko prest egongo dira ala ez, harpidetza egiteko prest egongo dira ala ez edo bazkide egiteko prest egongo dira ala ez. Zentzu horretan, balio pertzepzioak berebiziko garrantzia du bai komunitatearen laguntza handia duten hedabideentzat zein besterik gabe enpresa mediatikoak direnentzat ere.
2021
‎ikasturtean, irakaskuntza pribatuko sei irakasle AEK elkarteak hezi ditu opor garaian Euskararen Erakunde Publikoaren eta irakaskuntza pribatuko formakuntza iraunkor funtsaren finantzamenduei esker. ikasturterako, irakaskuntza pribatuaren zuzendaritzak beste 9 irakasle aurkitu ditu horrenbeste egiteko prest daudenak. IrakasDiru laguntza indibidual bat eskaintzen die euskara modu intentsiboan ikasi nahi duten pertsonei euskarazko irakasle bilakatzeko ala euskararen ezagutza eskatzen duen egitasmo profesional bat dutenentzako. kuntza publikoan, ikasturtean, lehen mailako bost irakaslek eta bigarren mailako hiru irakaslek prestakuntzak jarraitu dituzte euskaraz trebatzeko eta irakaskuntza elebidunean praktikak egin dituzte.
‎— Ongi etorria emateko/ egiteko prest dauden herritar boluntarioen sarea osatu.
‎Hizkuntza aniztasuna eta eleaniztasuna Europar Batasunaren kultura aniztasunaren elementu giltzarri gisa bultzatzen dira Europar Batasunaren erakundeetatik. EBko estatukideen gobernuek eskualdeko edo eremu urriko hizkuntzen lege estatusa erabakitzen badute ere, baita hizkuntza horiek zein neurritan laguntzen dituzten ere, Europar Batasuneko erakundeak, zenbait eremutan, hizkuntza aniztasunaren alde egiteko prest daudela esan liteke. Zentzu horretan, interesgarria da Europako Parlamentuko Ikerketa Zerbitzuek, 2016an, argitaratu zuten txostena2:
2023
‎Erantzun gehien jaso dituztenak kontuan hartzen baditugu,% 24k erantzun du prest dagoela euskaldunak diren lankideekin euskaraz hitz egiteko, bezeroari lehen hitza euskaraz egiteko, komunikazioak ele bietan egiteko eta laneko bilerak euskaraz egiteko. Bestetik, ahozko komunikazioa (lankideekin eta bezeroekin) euskaraz izan dadin urratsak egiteko prest dagoela adierazi du% 11k. Azken bi horiez gain, idatzizko komunikazioak ele bietan egiteko gogoa adierazi du% 9k.
‎Hor sartuko genituzke parte hartzaile guztiei eragiten dieten printzipioak: ez monopolizatzea, ez inposatzea ekintza bakoitzean aipatzen ditugun joerak edo kontzeptuak, alderdiek gaitasunak eta ezagutzak errespetatzea beraien artean trukatzea, beste ahots batzuekin hitz egiteko prest egotea, eta hiztunen egunerokotasunean sartzeko bideak bilatzea. Komunitateen ondare ukigarri eta ukiezina dokumentatzea eta biziberritzea da jomuga, denen artean ahalegintzea ikerketa prozesu dekolonializatzaileak eraikitzen (Smith 2016).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia