2008
|
|
28 Saint Gelaisen obra gehiena bildu du Stonek (1993 & 1995). Ikasketak Italian
|
egin
ondoan, 1524an apaiztu zen eta ondotik gorte gizona izan zen oroz lehen, haren olerkiak ere giro horretakoak izanki, italiar eragin nabarmena zerakustela. Bestalde, bere burua geriza tua sendi zukeen, bai gai erotikoen erabiltzeko, baita batzuetan elizaren zenbait alderdiren trufatzeko ere (ikus Molinier 1910, Stone 1984).
|
|
Lehenik onartzen du ez daitekeela aurki euskal letretan obra nagusien zerren da luze haietarik bat, Europako hizkuntza handietan bezala. Bainan, kontze zioa
|
egin
ondoan, bi mailetan aurreratzen du bere ikusmoldea. Lehen argudioa guziz modernoa da; literaturaren instituzio eza (batez ere itzulpenetarako indar falta) azpimarratzen du.
|
2010
|
|
Hori
|
egin
ondoan posible da Ipar Euskal Herrian euskara ikasten duten etorkin helduen eta herriko helduen profil orokorra zehaztea.
|
2013
|
|
Kontrako adibide bat da hurrengoa. Batek zauri larriak zituen, baina otoitz
|
egin
ondoan sendatu zela kontatu zuen. Zauria ur bedeinkatuarekin garbitu eta sendatu omen zioten.
|
|
Hori bera ez da hain harrigarri, baina jakin nahi izan dugu zergatik inplikatu zen, nola inplikatu zen eta, bereziki, zertarako edo zer asmorekin. Azterketa
|
egin
ondoan, hiru galdera horiei erantzuteko moduan gaude, eta horri esker, hastapeneko hipotesian ñabardura batzuk ezarri ahal izan ditugu eta ondorioak doi bat aldatu.
|
|
Eskualduna ri buruzko ikerketarekin lotzeko, astekarian idatziriko kronikak gutun pribatuetan idatziarikoarekin konpara daitezke. Horrek eskatzen du gutun pribatuen bila joatea, eta hori bera aski lan handia da; baina behin hori
|
egin
ondoan, gutun horien ikerketatik datu anitz atera daitekeela ukaezina da.
|
|
Eskolako ikasgeletan lehenik, eta kanpoko tenorean gero, haurrak gero eta gehiago frantsesez mintzatzen hasi ziren, frantsesa etxeetan sartzeraino. Berrogei urteko epe horretan, Frantziako haur gehienak alfabetatzea lortu zen, eskolara joatea derrigorrezko
|
egin
ondoan. 1914an, Frantzian bizi ziren biztanleen %4 baizik ez zen analfabetoa.
|
|
Ez zen maiz aipatu zuen gai bat, baina gibel lerroetako giro lasai horretan, ariketak ere egiten zituztela aipatu zuen, behin, Verduneko gudutik landa Reims aldera joan zirela idatzi zuenean. Lekuen deskribapena
|
egin
ondoan, lasai zeudela, baina ez alfertzeko, ariketak egiten zituztela idatzi zuen, laburki.
|
2021
|
|
Adjektiboa, bat zenbatzailea, erakuslea... ondoan har dezaketenez, ‘ondorioa’ adierako izenak direla esan daiteke: Eskudantzia hek bere [neskatxen] arintasunagatik gerthatu zaizkotela (Duhalde); Ordukoa zen oraikoaren seinale bat, figura bat, pintura bat, eta signifikantza bat (Axular); Guzieri salutanzia eder bat
|
egin
ondoan, hurbildu zen nereganat (J. B. Elizanburu).
|
|
Hona zenbait adibide (bai adberbio eta bai izen kategoriakoak): Zenbait urteren buruan, hautsi mautsi bat
|
egin
ondoan elizarekin (Xarriton); Binbili bonbolo, kili kolo, tikili tokolo (Arranz); Txoriak txio txioka ari ziren (Navarro); Jantokitik irten zen tirriki tarraka (Lopez de Arana); Han aurretik firfira ezti eta txintxin hotsa zetorrela ematen zuen (I. Mendiguren). Emankortasun ahulekotzat jotzen ditu Hitz Elkarketa/ 4 lanak horrelako elkartuak; hala ere, izen kategoriakoak izan daitezke beste izen elkartu bateko mugatzaile, eman dugun azken adibideak erakusten duen bezala (txintxin hotsa).
|
|
Horrexegatik sartu ditugu sail honetan: Erran zioten beraz, lehenbiziko solasak
|
egin
ondoan, behar zutela jan ogi pixka bat (Joanategi); Erran dut: apur bat lo eginen duk, apur bat kuluskan egonen haiz, apur bat bilduko dituk eskuak lo egiteko (Duvoisin); Nahi duzu bertze xorta bat?
|