2002
|
|
Benthamen apustua ustezko kontrolaren eraginkortasunean datza, hau da, presoa une oro ikuskatua sentituko da, ez daki noiz dagoen begia berari so eta, badaezpada ere, ez du jarrera gaiztorik egingo. Norbere barruan txertatuko du kontrolatzailea deliturik
|
egin
nahi ez izateraino, bergizarteratzeraino. Ordu arteko ereduak, kontrolatzaile/ zaintzaile ugari ezarriko ditu arau urratzaileak atxikitzeko eta zaintzaile kopuruak delituaren ezabaketan eragin zuzena izango du.
|
2003
|
|
Beraz giza-izaera bitan erdibitu zenez, zati bakoitza bere erdiaren falta sentituz, elkartu egiten ziren. Eta besoekin besarkatuta eta elkarri lotuta, atzera batzea desiratzen, gosez hiltzen ziren eta bestelako utzikeriaz, bereizirik ezer
|
egin
nahi ez izateagatik. b Eta erdietako bat hil eta bestea gelditzen zenean, gelditutakoa beste bat bilatu eta lotzen zitzaion, bai osoaren emakumezko erdia topatuta (orain emakumea deitzen dioguna) bai gizonezko erdia, eta horrela hiltzen ziren. Baina Zeusek errukiturik beste irtenbidea asmatzen du eta beren sexu organoak aurrealdera aldatu zituen, ordura arte kanpoan baitzituzten eta ez zuten elkarrengan sortu eta erdibitzen c lurrean baizik txitxarrek bezala.
|
|
Zientziagintza ‘normaldua’, Kuhnek erabiltzen duen zentzuan, existitzen da. Iraultzaile ez diren edo, zehatzago esateko, oso kritikoak ez diren profesionalen jarduera da; une bateko dogma nagusia onartzen duen zientzia ikaslearena; hari desafio
|
egin
nahi ez dionarena; eta teoria iraultzaile berri bat onartzen duenarena soilik beste gehienek onartzeko prest baldin badaude —hau da, modan jartzen bada— Moda berri bati eusteak beharbada hura inposatzeko behar izan zenaren besteko kemena behar du.
|
2004
|
|
Bide luze eta neketsua, zinez, Cencilloren eskutik proposatzen duguna, baina egin beharrekoa etikaren arloa gure apeten, arima egoeren edota uste erdi ustelen gatibu
|
egin
nahi ez badugu eta erlatibismo hutsean eroriko ez bagara.
|
2005
|
|
Hizkuntza eta bizia kontzeptu bananezinak dira eta, esparru honetan, ikaskuntza birsortzea baino ez da" 145 Hemen aurkitzen dugu, berriz ere, gizatasunaren eta linguistizitatearen arteko sakoneko lotura, zeinen arabera ezinezkoa den gizakia aztertzea bere hizkuntza kontuan hartu gabe, ezta hizkuntza ikertzea ere berau erabiltzen duen gizakia kontsideratu gabe. Honek, jakina, badu eraginik ikas irakas estrategia ezberdinak diseinatzerakoan, ze" hizkuntza, nahiz eta lehen begiradan horrela dirudien, ez da egiaz irakasten uzten baizik eta bakarrik gogoan esnatzen", eta, zentzu honetan, irakasleak ikasleari" hizkuntza bere kabuz eta bere baitatik garatzen hasten deneko haria bakarrik eskain" diezaioke146 Hizkuntzak bere izateari uko
|
egin
nahi ez badio eta benetan hizkuntza izan nahi badu, gizakiarengandik pasiboki onartua izatearekin batera, ezinbestekoa du gainera honengandik berpiztua eta etenik gabe berraktibatua izatea. Hizkuntzen ikas irakaskuntza, beraz, perspektiba honetatik antolatu behar da, ze orduan bakarrik lagundu ahal izango dio honek gizakiari, bai bestelako mundu ikuskerak ezagutzen eta ulertzen, baita hauei esker bere mundu ikuskera propioa aberasten eta bere burua osatzen ere.
|
2013
|
|
besteek zuri egitea nahi zenukeen guztia, egiezu zuk besteei (edo: ez egin besteei, zuri
|
egitea
nahi ez zenukeena). Alabaina, urrezko erregela ez da erlijioek bakarrik aldarrikatutakoa.
|
2014
|
|
2003an, Jurgen Habermas, Jacques Derrida, Richard Rorty eta beste filosofo batzuen gutun sinatuak argitaratu ostean, Europako balioen biziberritzeaz asko hitz egin izan zen Munduko Ordena Berri amerikartuaren aurkako antidoto gisa. Mundu mailako gertakizun bat baldin badago gaur egun Europako tradizioa kondentsatu eta haragitzen duena, hori da Bayreuth; beraz, Max Horkheimer parafraseatuz, Bayreuthi buruz hitz
|
egin
nahi ez dutenek hobe lukete ere Europari buruz isilik egotea.
|
2016
|
|
buruzagiek lege on eta zuzenak ekhar detzaten, bai eta atxikaraz behar den zintasunarekin, agertu gabe batzuendako ikhustate sobraniorik eta bertzerendako aiherkunderik; premia da menekoek burnzagieri jauspena ekhar diozoten eta hekien nahiak arthoski begira detzaten; premia da gauza sakratu batzueri bezala beha dezagun batak bertzearen zuzeneri, eta ez dezagun elgarri den gutieneko bidegaberik egin; premia da, hitz batez, gure lagun guzien alderat atxik dezagun adimendu xoilak berak paganoeri irakatsi deraien egin molde hau: Nihori ez egin hek guri
|
egitea
nahi ez dugunik, eta egin bertzeri hek guri egitea nahi ginituzken guziak (Erlisionea. Eskual Herriari dohazkon egiarik beharrenak, 1890, II. kap.).
|