2008
|
|
Hala ere, plazara jaitsita, garbi dago definizio horrek ez digula beti balio, ez behintzat komunikazio beharrei erantzungo dien hiztegia
|
egin
nahi bada. Euskaltzaindiak badaki hori, eta Hiztegi Batuan aurre egin behar izan dio arazoari.
|
|
Bada azkenik, Azkueren MVko aipamenekin amaitzeko, kontuan hartu beharreko beste zera: alde ren etimologiazko bilaketa saiorik
|
egin
nahi bada bihar edo etzi, pista posibleetako bat (oso iluna eta hutsala, baina ezer ez baino hobea) emanik uzten du Azkuek,, afijos (adverbiales) polisémicos, direlakoez ari delarik (MV, 227; 231; 238; 360).
|
2010
|
|
Pertsona izenordainen deskripzioa
|
egin
nahi bada, ezinbestekoa ikusten dugu subjektuen balioak eta subjektuen arteko erlazioak planteatzea. Erlazio horiek hainbat balio biltzen dituzte, eta subjektu psikosozialak zehatzago, konplexuago eta sakonago definitzeko argi iturri dira.
|
|
aipugintzaren fenomenoa? bazter ezinezkoa dela sermoiaren taxuzko karakterizazioa
|
egin
nahi bada. Sermoia instantzia enuntziatiboa ezaugarritzeko saiakera egin dugu, beti ere tradizio katolikoaren barneko sermoia.
|
|
Bistan da parez pareko elebitasun praktikoaren helburutik urrun dagoela eskola errealitatea. Bistan da, orobat, pauso garrantzitsuak eman direla elebitasun xede horretarantz eta, bide horretan aurrera
|
egin
nahi bada, eskola esparruko saio isolatuak gaindituz gizarte alor desberdinen interakzio eskema zabalagoetan oinarritu dela herri aginteen eta gizartearen jarduna. Jakite kontuak egite kontuarekin lotu dira, bereziki.
|
|
familia eta hurbileko ingurumen euskaldunenetan atzeraka doa, halako neurri batean, euskarazko (euskara hutsezko) bizigiroa. Datu garrantzitsua da hori, EEN legearen balioespen linguistiko zentzuzkorik
|
egin
nahi bada. Oso kontuan hartzekoa da hori eskolaren euskalduntze ahalmen osabetezkoa baldin badugu gogoan, ez nolabaiteko, euskal berniza?.
|
|
Ondorio nabarmena ateratzen da hortik: eskolan aurrera
|
egin
nahi bada normalkuntza kontuan, eskolan baino hagitz sendoago, sakonago eta zabalago gizarte bizitzan egin behar da lan: hizkuntza normalkuntzak gizarte osoan jardun behar du buru belarri, mintzajardunaren gizarte moldaeran funtsezkoak diren esparruei, jardun guneei eta harreman sareei orain arte ez bezalako atentzioa eskainiz.
|
|
Interesgarri izanik ere ez dira eztabaida guztiak, ordea, probetxu handiko. Zertan zentratu luke eztabaidak, hortaz, euskara erdaren elkarbizitzan aurrera
|
egin
nahi bada. Benetako helburua elkarbizitza hori baldin bada, eta irtenbiderik gabeko zuloan erori nahi ez badugu, garbi dago galdera nagusiak zein izan behar duen:
|
|
–Helburua zen plataforma hartan biltzea ikastoletako eta orduko eskola publikoko partaideak, era horretara bi komunitateen arriskua apurtzeko eta esateko: . Eskola publiko bakarra
|
egin
nahi bada, bi sareetan ditugu horren aldekoak?. Asmoa hori zen; eta, noski, eztabaidan eragitea eta alternatiba bat sortzea?, Gurrutxaren esanetan.
|