Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2000
‎Autodeterminazioa aldarrikapen naturala dela esatea, ordea, ez da nahikoa.Aitzitik, autodeterminazioak arrazoiketa eta eztabaida asko egitea merezi du; izanere, demokraziaren gorespen itsuaren garaiotan, autodeterminazioa bera ere gorespen horrek kutsatuta agertzen baita. –Autodeterminazioa?
‎Espainian lehenengoa eta hain bizitza luzekoa izan den 1857ko irakaskuntzari buruzko lege honen azterketa zehatza egitea interesgarria izan daitekeelakoan gaude. Mendearen lehenengo erdialdean gertaturikoaren azalpen azkarra egin badugu, mendeko lehenengo berrogeita hamar urteetako zipriztinak azalduz, oraingo honetan hurbilpen sistematikoagoa egitea merezi duela uste dugu. Beraz, egituratzen ari zen sistemaren zutabe nagusiei banan bana helduko diegu, horiek baitira, gure iritziz, edonolako alternatiba edo jarrera kritikok (euskal nazionalismoarenak, adibidez) egin beharreko hori pentsa zitekeen behintzat analisiaren ardatzak, nahiz hezkuntza sistemaren barruan jokatzeko (lor litezkeen kontrol aukerak zirela medio), nahiz bultza zitekeen eraldaketaren bila joateko, edota beste hezkuntza sistema bat eraikitzeko ere.
2002
‎Azterketa honetan kanpo merkataritza gisa hartu ez badugu ere, aipamen xume bat egitea merezi du Espainiako merkatuak euskal ekonomiarentzat duen garrantziaz. Esan dugunez, merkatu hori izan da euskal ekonomiaren berezkomerkatu babestua, 1993an Europako merkatu bakarra indarrean ipini arte.
‎Era berean, Fonvard Studies Unit elkartekoek Europako Batasunean sortzenari diren hainbat tendentziaren4 garrantzia eta etorkizunari begira izan dezaketeneraginari buruz ohartarazi nahi gaituzte. Bestalde, aurrekoarekin lotuta dagoenikerketa batean, Europako Batasuneko Zentroa (Joint Research Centre) den IPTSdelakoak (Institule for Prospective Technological Studies) XXI. mende hasierarakoaldaketaren zazpi faktore giltzarri aipatzen ditu5 Gure gizartea eta, nola ez, hezkuntza sistema baldintzatuko dituzten aldagai edo faktore nagusi hauenaipamen txiki bat egitea merezi du. Hona hemen zazpi faktore horien zerrenda:
2009
‎Esan ere izan da Europan borroka egitea merezi izan zuen azken kausa izanzela gerra hura edo, berdin, Bigarren Mundu Gerra aurreko momentu erabakigarriagertatu zela orduan. Alde bakoitzaren interesak bakoitzarenak izanda ere, 36koGerra gatazka oso ideologizatua bilakatu zen hasiera hasieratik, nahiz eta militarrenestatu kolpe bat besterik izan ez sorreran.
‎Garaiko «zientzia ofizialak» moral meneratzailearen legitimazioan papergarrantzitsua jokatu zuelako ideiaren ildotik jarraituz, XIX. mendean nahigabekoisurketari buruz zabalduriko ideia nagusiei aipamen laburra egitea merezi du, ideiahauek, bulkada sexualari buruzko aurreiritziek gertaeren analisiko objektibotasunanoraino deformatu zuten ikusteko balio baitute. Horrela, L. Allemand autoreaknahigabeko galera seminalak, gonorrea bezalako gaixotasuntzat hartzen zituen eta«espematorrea» deitu zion horri bere Galera seminal inboluntarioak liburuan.Deskarga horiek gauez nahiz egunez gerta zitezkeen, azken hauek arriskutsuenakzirelarik.
‎Lagina IPGaren gelaren barruan sartzeko estrategia desberdinak daude: tiraren berhidratatzea laginarekin batera egitea edo lehenago berhidratatutira eta geroago in cup izeneko moduan kargatu. Gehienetan, emaitzaegokiagoak lortzen dira bi prozesuak alde berean betetzen badira, bainabatzuetan in cup egitea merezi du (badaezpada, berrikusi gure laginarenantzekoak nola egiten dituzten bibliografian zehar). Aipatzekoa da, in cupegiten bada, emaitza desberdinak lortuko direla tiraren mutur batean (anodoan), bestean (katodoan) edo erdian egiten bada (banandu nahi ditugunproteinen arabera).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia