2004
|
|
Ikustaldian edo epaiketan
|
egindako
lekuko adierazpenak agirietan jarriko dira, 146 artikuluko 2 paragrafoan xedatutakoaren arabera.
|
|
Narrioak aurkeztu dira, lekuko froga onartu denetik epaiketa edozein narrio arrazoi aitortzeko duten be ikustaldia hasi arte. Horrek ez dio kalterik
|
egingo
lekukoek galdeketan edotebeharrari, lege honen 367 artikuluan xedatutakoaren arabera; halakoetan, artikulu horren 2 paragrafoan xedatutakoari helduta jardun daiteke.
|
2006
|
|
Ez dira bekaldurak
|
egingo
lekuko adingabeekin, salbu eta, epailearen edo auzitegiaren ustez, bekaldura hori ezinbestekoa izateaz gain, lekuko horien interesarentzat kaltegarria ez denean, betiere adituak aurretiaz txostena emanda.
|
|
Ez da bekaldurarikk
|
egingo
lekuko adingabeekin, salbu eta, epailearen iritziz hori ezinbestekoa denean eta lekuko horien interesari kalte egiten ez zaionean, betiere adituak aurretiaz txostena emanda.
|
2009
|
|
Gure aurreko lan batean (Gaminde 2007) bizkaieraren irudiaz berba egitean, hizkuntz aldakiak adinaren pertzepzioari eragiten diola esan izan dugu. Han argi erakutsi zen etxeko euskara
|
egitean
lekuko bera zaharragotzat jotzen dela euskara batuan egiten duenean baino.
|
|
Gure aurreko lan batean (Gaminde 2007) bizkaieraren irudiaz berba egitean, hizkuntz aldakiak adinaren pertzepzioari eragiten diola esan izan dugu. Han argi erakutsi zen etxeko euskara
|
egitean
lekuko bera zaharragotzat jotzen dela euskara batuan egiten duenean baino; gauza bera gertatzen zen adin handiagoko beste lekuko batekin, bizkaiera literarioan egitean zegokion adin tartean kokatzen zuten entzuleek eta euskara batuan egitean ohidalez gazteagotzen zuten.
|
|
Flame y Citron, la resistencia danesa frente a los nazisOle Christian Madsen zuzendaria Bent Faurscou Hviid' Flame eta Jørgen Haagen Schmith Citron' nazien aurka borrokatzeagatik euren bizitza arriskuan ipini zuten bi gazte daniarren istorioa kontatzera dator. Filma
|
egiteko
lekukoen testigantzetan oinarritu da. Flame y Citron filma ostiral honetan estreinatuko da.
|
|
Rousseaux ek azpimarratzen duen moduan, egoera bereziki zail eta mingarriak suertatu izan dira honelako kasuetan. Are gehiago gertakari bereziki saminakpublikoki denon aurrean behin eta berriro plazaratu beharrean dauden lekukoenkasuan (tratu fisiko zein psikologiko zein tortura kasuetan, adibidez, norberariegindako bortxaketak zein gertuko edo senitartekoei
|
egindakoen
lekuko izaterabehartutakoen kasuetan). Kasu horietan oroitzea berez mingarria izanagatik, publikoki berriro ere hitzez adierazi beharrak orduko infernua bizitzearekin alderatuizan dute lekukoek.
|
2011
|
|
Denboraren orratz txikia izango da
|
eginaren
lekuko onesgarri edo gaitzesle. Hasieratik gaur arteko epeari so eginik, badirudi egitasmoak norabide egokia hartu duela zeren, bai eraikuntza konpainia ahaltsuak nahiz sukaldari ospetsuak hurbildu baitira jakin min handiz guregana.
|
|
Bata, XIX. mende bitartekoa, bigarrena XX.ekoa. Lehenengoan erabili ditudan iturriak artxiboetakoak eta liburuetan aurkitutakoak izan dira; bigarren zatian, berriz, bibliografia alde batera ez utzi arren, kontrabandoan lan
|
egindako
lekukoekin aritu naiz informazioa jasotzen. Hauek kontatutako istorioak erabili ditut lan honetan.
|
|
Euskaltzaindiak Euskera10 agerkarian
|
egindakoak
lekuko. Orain arte digitalizatutako 3.000 artikulu ingururen testuak, OCR (karaktere ezagutze optiko) teknikari esker, askoz errazago eskuratzen dira eta askoz errazago egiten dira bilaketak.
|
2015
|
|
Ondoko urtetan berrituko den esperientzia: Jean Michel Anchordoqui auzapezak ezkoz
|
eginikako
lekukoa pasatu dio Michel Setoain Erle Beltza elkartekoari, sinbolikoki, helduden urteko eguna gogoan.
|
2016
|
|
LASTER
|
EGITEA
lekukoaren pasatzea antolatzea.
|
|
Ekimen horren lehen geltokia Errenteria izanen da, Aitzol Gogorza presoaren herria. Honen burasoek hartu dute, preseski, Juan Gorriti zizelkariak
|
egin
lekukoa, eta trenari bagoiak txertatuko dizkiote, eri den preso bat dagoen herri bakoitzetik pasatuko baita dinamika.
|
2021
|
|
Ikuspegi horretatik, adingabeen aurkako sexu indarkeriak zailtasun handi bat dakar: «Oro har, abusu edo eraso sexualak ez dira
|
egiten
lekukoen aurrean», oroitarazi du Maesok. Ildo beretik mintzatu da Sainz de Rozas:
|
2023
|
|
Exquemelinek bertatik bertara bizi izan zituen Maracaiborenak eta Mixel le BasqueV eta Jean David Nau l’Olonnaisek
|
egindakoen
lekukoa dugu. Haren idazkietatik edoski dute gertaera horretaz idatzi duten guztiek, eta, kasurako, Pierre Rectoranek (1946) edo Cesareo Fernandezek (1895) gertaera berberak kontatuta ere, mezu ezberdin bi helarazi dizkigute.
|