2003
|
|
Hortaz, Zuzenbide kanonikoan ezin daitekeenez ezer egon erregela horren aurka, denbora gaiei buruzko lege kanonikoak printzipio horrekin bateratu behar dira; hori errazena da, haien aplikazioa gaingiroki aztertu ondoren. ...zteko finkatu dituenak; kontratu, testamentu, preskripzio eta antzeko gaiei buruzkoak, espiritu arloari lotzen zaizkiela, hala nola, elizgizonei zenbait merkataritza mota gauzatzea debekatzen zaienean, edota erlijioa, zina, konbentzioen erabilpena elizari nahiz eliza gizabanakoei begira, edo antzeko autuak aipatzen direnean; erregela horietarik batzuk aita santuen erantzunak baino ez direla, eurei
|
egindako
kontsulten erantzunak, hain zuzen; eta, azken buruan, erregelaren bat denbora erregela hutsa izanez gero, ezin daitekeela horretara ulertu, ezpada Aita Santua aldi berean denbora printzetzat duten estatu pontifizioetako mendekoentzat ezarritako erregela bezala. Muga horietatik kanpo, printzeek emandako agintea bakarrik dute erregelok, eta mendekoek ere horiek erabiltzea onartzen da.
|
2008
|
|
Tributu eginkizunak azaltzen du legeek agindutakoaren ondorioz Administrazioak duen jarrera, eskubide eginbehar jarrera berezia. Legeak ezarritako egitezko kasuen arabera, eginkizun hori egikaritzean, egoera juridiko ezberdinak sor daitezke; horietariko batzuek eduki aktiboa izango dute (tributu zorra eskatzeko eskubidea, edo bera likidatzeko eskubidea, ikuskatzeko eskubidea, argibideak eskatzeko eskubidea?); beste batzuek, ordea, eduki pasiboa izan dezakete (gehiegizko atxikipenak itzultzeko eginbeharra,
|
egindako
kontsultak erantzuteko eginbeharra eta abar). Argi dagoenez, Administrazioaren eskubideari zergadunaren betebeharra dagokio, eta alderantziz.
|
2015
|
|
Gardentasun eta jardunbide egokien 40 adierazle baino gehiago betetzen dituzten GKEak egiaztatzen ditu zigilu horrek Aztertutako GKEei bakarrik ematen zaie zigilua, eta Lealtad Fundazioak definitutako Gardentasun eta Jardunbide Egokien bederatzi printzipioak oso osorik betetzen dituzte. Hauek dira, besteak beste, herritarrek GKEei buruz eta Estatu Batuetan eta Erresuma Batuan arrakastaz ezarritako ereduei buruz eskatzen duten informazioan oinarrituta egindako adierazleak, eta GKEen plataformei, erakundeei, Administrazio Publikoaren ordezkariei eta Hirugarren Sektoreko adituek
|
egindako
kontsultei erantzunez. Printzipio eta jardunbide egoki horietan bilduta dauden 40 adierazle baino gehiago betetzeak bi urteko iraunaldia duen zigilua lortzea ahalbidetzen du.
|
2023
|
|
Administrazio doktrinari dagokion aldetik, Auzitegi ekonomiko administratiboek emandako ebazpenak aipa daitezke, baita Tributuen Zuzendaritza Nagusiari
|
eginiko
kontsulten erantzunak ere. Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko.
|
|
Tributu eginkizunak azaltzen du legeek agindutakoaren ondorioz Administrazioak duen jarrera, eskubide eginbehar jarrera berezia. Legeak ezarritako egitezko kasuen arabera, eginkizun hori egikaritzean, egoera juridiko ezberdinak sor daitezke; horietariko batzuek eduki aktiboa izango dute (tributu zorra eskatzeko eskubidea, edo bera likidatzeko eskubidea, ikuskatzeko eskubidea, argibideak eskatzeko eskubidea); beste batzuek, ordea, eduki pasiboa izan dezakete (gehiegizko atxikipenak itzultzeko eginbeharra,
|
egindako
kontsultak erantzuteko eginbeharra eta abar). Argi dagoenez, Administrazioaren eskubideari zergadunaren betebeharra dagokio, eta alderantziz.
|