2000
|
|
Frantzian, Lehen Mundu Gerraren ostean, telefoniaren aurrerakuntzak telegrafiaren esparruari atxikiago joan ziren irrati hedapenaren alorrari baino;, gainera, helburu militarrak eta distantzia handitara
|
egindako
komunikazio partikularrak ziren helburu nagusiak Compagnie Générale de TSF bezalako enpresa handientzat? (Albert, 1982, 30).
|
2001
|
|
Hizkuntzaren arloformalaren eta komunikazio gaitasunaren artean dagoen harremana oso estua dahelduen euskalduntzean, hizkuntza ezagutzeko motibazioa komunikatzeko erabiltzen hasten diren neurrian handitzen delako. Komunikaziorako erabilgarritasunakprozesuan aurrera egiteko indarra ematen dio ikasleari, eta aurrera
|
egiteak
komunikaziorako gaitasuna handitzea dakarkio. Beraz, autoelikatzen den prozesua da: komunikatzeko gaitasunak gehiago ikasteko gogoa sortzen du; eta, era berean, gehiago ikasteak komunikazio gaitasuna handitzen du.
|
|
Clement eta Noels ek (1996) beste prozesu psikosozial batzuk ere aipatzendituzte: bizitasun subjektiboaren eta objektiboaren arteko lotura
|
egiteko
komunikazio sare soziala (Rogers eta Kincaid, 1981; Allard eta Landry, 1992) eta hautemate eta egozpen sesguak (Harwood, Giles eta Bourhis, 1994).
|
2002
|
|
Hala ere, irakasgai honetan arduratzen gaituztenak gizakia eta bere komunikazio estrategiak dira. Gizakiak arduratzen gaitu bere mundu indibidualean eta sozialean; hartara, esparru hurbileko komunikazio ereduak eta handika
|
egindako
komunikazio motak dira arduratzen gaituztenak, eta irakasgaiaren jarduna gidatzen dituzten kontzeptu nagusiak dira horiek.
|
|
Kulturarteko komunikazioa kultura nazional desberdinen jabe diren gizakien arteko komunikazioa da. Berdin da handika zein txikika
|
egitea
komunikazio egintza hori: berdin da aurrez aurrekoa izatea edo hedabideen bidezkoa izatea.
|
2006
|
|
Honako hau dio: «Zerbitzuen prestazioa edo ondasunen horniketa sustatzeko helburuarekin industria edo komertzio edo artisau jarduera edo jarduera liberal baten inguruan
|
egindako
komunikazio forma oro».
|
2007
|
|
Lehenengoan proposatzen dugu hasiera perpausetan informazio osagarria erabiltzea informazio gunearen atzean (beharrizan barik dago-eta aurrean) errazago prozesatzeko informazioa, eraginkorragoa
|
egiteko
komunikazioa. Bigarrenean proposatzen dugu arazo gramatikal batzuk zuzentzea.
|
2008
|
|
Horrela lortutako datuak, pertzentilkako puntuazioak, eta hauetatik ondorioztatzen diren garapen kurbak erabilgarriak dira haurren garapenean inplikatutako hainbat profesionalentzat, hala nola psikologoentzat, logopedentzat eta hezitzaileentzat. Hizkuntza garapenean disfuntzio zein atzerapenen antzemate goiztiarrerako edo hizkuntza atzerapena duten haurren pronostikoa
|
egiteko
Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda tresnak duen balioa munduan zehar izan duen zabalpen azkarrak azaltzen du (Crais, 1995; Rescorla, 1991; Yoder eta beste, 1998; Sheinkopf eta beste, 2000).
|
|
Bukatzeko, tresnaren erabilerarako kontuan hartu beharreko bi ohar. Batetik, gurea bezalako testuinguru elebidunetan, haurraren inguruan erdara oso maiz entzuten bada (euskarazkoa inputaren% 60az behekoa), komenigarria izan daiteke entzuten duten beste hizkuntzan ere ebaluazioa
|
egitea
komunikazio garapenaren diagnostikoa osatze aldera: gaztelaniaren kasuan Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur (Lopez Ornat, Gallego, Gallo, Karousou, Mariskal eta Martinez, 2005) eta frantsesaren kasuan Adaptation Française du MacArthur Communicative Development Inventory (Kern, 2003).
|
2010
|
|
Aipatutako ordezkaritza kolektiboen eskariz (sindikatu eta enpresaburu elkarteak) lan agintaritzak
|
eginiko
komunikazio demanda baten bitartez has daiteke prozesua (17/ 1977, lan harremanei buruzko lege dekretuaren 19 eta 25 art. eta LPLren 155.1 eta 156 art.), eta lan agintaritza ez da prozesuaren parte bihurtzen315.
|
2012
|
|
Arauak asegurudunaren komunikazioa «posta» hitzarekin identifikatzen du, baina adituak bat datoz esatean termino horren interpretazioak zabala behar duela izan, eta postaz
|
egindako
komunikazioaz gain, urrutiko edozein baliabidez egindakoa ere sartuko litzatekeela kontzeptu horren barruan. Hau da, faxez egindakoa, posta elektronikoz, eta abar (Tato, Fernández eta Herrera, 2010:
|
|
197 Spam delakoaren aurka Europako Batzordeak
|
egindako
Komunikazioa 2006ko azaroaren 15ean (COM 688).
|
|
Valentziako Entzutegi Probintzialak, bere epaian, honako hau adierazi zuen: «Publizitatearen Lege Orokorraren 2 artikuluaren hitzei jarraituz, aipatutako iragarkia publizitate ekintzat hartu behar da, enpresa iragarleak banatutako ondasun higigarrien kontratazioa, nahiz eta forma zeharkakoan izan, sustatzeko helburuarekin
|
egindako
komunikazioa baita».
|
|
Honako hau dio: «Zerbitzuen prestazioa edo ondasunen horniketa sustatzeko helburuarekin industriaedo komertzio edo artisau jarduera edo jarduera liberal baten inguruan
|
egindako
komunikazio forma oro».
|
2015
|
|
Produkzioari etekin handiena ateratzea eta edukien kalitatea edozein euskarritan bermatzea dira sinergia eta ekintza konbergente horien helburu nagusia. Horren arabera, errealitate berri honi aurre
|
egiteko
komunikazio enpresek dituzten arrazoi estrategikoak ere fikzio arlokoen oso antzekoak dira: produkzioa errentagarri egitearen beharra, lidergoari edo iraupenari, kasuan kasu, eusteko eta komunikazio negozioan gero eta lehiakorragoa izaten jarraitzeko.
|