2006
|
|
Instrukzio epaileak, nerabe den lekukoaren zin egitea eta nerabe ez denaren galdeketa jaso aurretik, argibideak emango dizkie egia esateko betebeharraren gainean, eta, hala denean, auzi kriminalean izandako lekukotza faltsuaren delitua
|
egiteagatik
kodeak ezartzen dituen zigorren inguruan.
|
|
PLOren 20 eta 21 artikuluek ez diote ekarpenik
|
egiten
Kode Zibilaren erregimen orokorrari, eta diziplina horren adaptazio zehatza baizik ez dira honako kasu hauetan: hedabidearen (gure kasuan, babestuaren) betetze akastuna gertatzen denean, eta ez betetze osoa hedabideari zein iragarleari (babesleari) egotz dakiokeen kasuetan.
|
2009
|
|
Hala dio Murphy ren legeak, eta zeure kasa hemen proposatutako ariketak egiten ahalegindu bazara, ziur Murphy rekin bat egiten duzula. Izan ere, oso erraza da akatsen bat
|
egitea
kodea idaztean. Aldiz, soluzioa topatzea ez da beti nahi bezain erraza izaten, eta askotan huskeria batengatik begiak erre beharrean aritu ohi gara pantailaren aurrean.
|
2011
|
|
Ukatzen zaiola, esaterako, hizkuntza funtzio guztiak betetzeko gai dela; ukatzen zaio, bizi arlo guztietan aritzeko baliabide egokia dela eta, ukatzen zaio, azkenik, bizitza bera. Halakoetan den hizkuntza, hizkuntza izatetik, alegia hitz
|
egiteko
kodea izatetik, hitz gaia izatera pasatzen da: kode barik, beste kode baten mendean geratuko den objektua, adierazle huts eta ihartua edota sinbolo formala baino ez.
|
2012
|
|
...rra ezarriko zaie, sei hilabetetik hiru urte artekoa, taldeka jardunez eta herri bakearen aurka atentatua egiteko asmoz, ordena publikoa eraldatzen dutenei, pertsonei lesioak eraginez, jabetzetan kalteak sortuz, herri bideak edo horietarako sarbideak oztopatuz, betiere horietatik dabiltzanentzat arriskua sorrarazten denean, edo instalazioetan edo eraikinetan indarrez sartuz; horrek ez dio kalterik
|
egingo
kode honen manuen arabera legozkiekeen zigorrak ezartzeari.
|
|
Edonola ere, horrek ez du esan nahi ezin denik erabili merkataritza jarduera desleialak debekatzeko klausula orokorra jokabide kodea betetzen ez duten jarduerak aztertzeko. Klausula orokorraren oinarria «diligentzia profesionala»ren kontzeptua izanik, autodiziplina kode batean jokabide bat deontologikoki gaitzesten denean, ezin da baztertu jokabide hori diligentzia profesionalaren irizpideekin bat ez datorrela interpreta daitekeela, nahiz eta merkatariak ekintzarik ez
|
egin
kodeari atxikitzeko.
|
|
PLOren 18 eta 19 artikuluek ez diote ekarpenik
|
egiten
Kode Zibilaren erregimen orokorrari, eta diziplina horren adaptazio zehatza baizik ez dira honako kasu hauetan: hedabidearen (gure kasuan, babestuaren) betetze akastuna gertatzen denean, eta ez betetze osoa hedabideari zein iragarleari (babesleari) egotz dakiokeen kasuetan.
|
2013
|
|
Johannes Bunoren Memoriale iuris civilis romani lana 1673an argitaratu zen; lan hori izan zen, hain justu ere, harako ahaleginik kontuzkoena, bertan Digestoko liburu guztien gaiak azaltzen baitziren grabatu xeheen bitartez. Hurrengo urtean Bunok lan hori osatu zuen antzeko liburukia
|
eginez
Kodearen, Nobelen eta Libri Feudorumen inguruan. Frisian azuleju margotuak egiteko tradizioa zegoen, eta XVII. mendeko laurogeiko hamarkadan Sybrant Feytemak azuleju serie bat ekoiztu zuen, Digestoaren zenbait titulu erakutsiz; azuleju bakoitzean kasuan kasuko tituluaren zenbakia modu nabarian margotu zen.
|
2015
|
|
Dubarek identitate kulturalak, estatutariak, erreflexiboak eta narratiboak bereizi ditu. Haren ustetan, kulturaletan pertsonak leinu eta senide arteko egituretan esleitzen dieten lekuarekin identifikatu beharra dute; estatutarietan boteretik definitutako izate eta
|
egite
kode baten arabera banakoek posizio bat edo beste lortzerik dute, eta horrela dira identifikatuak; erreflexiboetan barne adierazpena da nagusi, pertsonek introspekzio bidez euren egiazko nor izana topatu eta adierazi behar dute; azkenik, narratiboetan, nor ez da definitzen barne izate baten bidez, egin eta esaten duenaren bidez baizik, betiere bere garapen proiektuetan. Eredu horiek gizarte harremanak antolatzeko egitura eta arauekin batera aldatu dira elkarte komunitarioetatik sozietarioetara.
|
2018
|
|
batzuetan, beraiek ziren hasieratik autozentsoreak, beste batzuk etorri ahala idazten zuten, eta, gero, bukaeran gainbegiratzen zuten eta zer kendu erabaki. Horrez gain, mezuan ere, idazle eta irakurlearen arteko mezu zuzena
|
egiteko
kode jakin batzuekin funtzionatu ohi zen. Esaterako, Aljeriari buruz ari zenean Rikardo Arregi Euskal Herriari buruz ari zela denok ulertzen genuen.
|
2020
|
|
Batek nahita
|
egindako
kode aldaketa baldin bada, ezer ere ez, hizkuntza berean mantentzearen pareko da. Beste norbaitek inposatutako kode aldaketa baldin bada (adibidez, momentu horretara arte erabiltzen ari zinen hizkuntza ulertzen ez duen pertsona bat elkarrizketara etorriz gero), orduan kortex prefrontala aktibatzen da hizkuntza aldaketa hori ahalbidetzeko.
|
2022
|
|
Era berean, kolore kode bat darabil zintak. Eriak artatzeko erabiltzen den larrialdi materiala gordetzeko poltsen edo tiraderen koloreekin
|
egindako
kodea da. Vallejok aipatu duenez, erabili behar den materialaren «neurria» zein den jakitea garrantzitsua da maiz:
|
|
scapebook a, hain zuzen ere. Irakurketan aurrera
|
egiteko
kode batzuk lortu dira, eta horiek abenturan agertuko diren enigmak asmatuta eskuratuko ditu irakurleak.
|
2023
|
|
Halaber, geure hizkuntzak gure identitate kulturala ematen digu (Ovide 2008, 99; Romaine 2015, 32); nor garen azaltzen digu, eta batu egiten gaitu, herri gisa. Horregatik, umeek jatorrizko hizkuntza ikasten dutenean, ez dira hitz
|
egiteko
kode bat ikasten soilik, euren familia, komunitate, kultura eta lurraldearekiko lotura ere bereganatzen ari dira (Battiste 2000).
|