Emaitzak: 6
2005 | ||
Berehalako helburua Hurrengo hamarkadako helburu nagusia da munduan eskolara joaten ez diren 861 milioi analfabeto heldu eta 113 milioi haur alfabetatzea, herrialde garatuetan bizi direnak barne. Izan ere, gizarte aberatsenak ere ez daude analfabetismotik aske, herrialde garatuetan | egindako inkestek erakusten duten bezala; izan ere, analfabetismo funtzionalak eragindako biztanleriaren %25era iristen dira – hau da, irakurtzen eta idazten ikasi zuten pertsonak, baina gaitasun hori galdu zutenak edo eguneroko lan sinpleenak ebazteko erabiltzen jakin ez zutenak. Espainian milioi bat pertsona baino gehiago analfabetoak dira, gehienak 55 urtetik gorakoak, EINek egindako txostenaren arabera. | |
2006 | ||
«Aizu, eman begiratu bat Mexikoko egunkariei». Hauteskunde bulegoetako atarietan | egindako inkestek erakusten zuten argi eta garbi Andres Manuel Lopez Obrador hautagai ezkerrekoak irabaziko zuela, baina azkenean kontaketa ofizialak Bushen lagun Felipe Calderon eskuindarrari eman zion garaipena. «Hmmm... | |
2012 | ||
Garrantzitsuena irakurtzea eta gozatzea da?. Erantzun positiboa izan dute ekimenek, liburu digitalak maileguan ipintzean erabiltzaileei | egindako inkestek erakutsi zutenez. Esaterako, erantzun zutenen erdiek baino gehiagok esan zuten, ez dutela inolako arazorik euskarri digitalean irakurtzeko, gailua edukiz gero. | |
2016 | ||
Aian | egindako inkestek erakusten dutenez herritarren gehiengo handiak du euskaraz egiteko gaitasuna. Alabaina ia erabat euskalduna izan den herrian eragiten hasteko moduko aldaketa sozioekonomikoak gertatzen ari diren irudipena dut. | |
2021 | ||
Eskozian, 2014an hautesleen %55ak independentziaren kontra agertu baziren, Savanta ComRes instituzioak egin sondeo baten arabera, egoera aldatua litzateke. Abendu erditsutan | egin inkestak erakustera emaiten baitu eskoziarren %58k Erresuma Batuetarik atera nahi luketela, hain segur Brexit aren eragina. | |
Azken urteotan, Mendebaldeko sistema demokratikoetan hainbat eskalatan | egindako inkestek erakutsi dute gero eta gazte gehiagok adierazten duela politikari buruzko interesik eza edo urruntze sentimendua. Era berean, egungo esparru publikoan, gazteria apatiko eta despolitizatuari buruzko narratiba nagusi bat zabaldu da, elite politikoek, eragile korporatiboek, hedabideek eta gizarte zibileko erakundeek bultzatu dutena eta, pixkanaka, gure ingurune kulturalean indarrean dagoen sen oneko ezagutzan naturalizatu dena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Aizu! | 1 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egin inkesta | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egin inkesta erakutsi | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |