Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2007
‎Ikuspegi praktikotik begiratuta estimatzekoak lirateke azterlan kualitatiboak, luzetara egindako ikerketak ere bai, esku hartze programadunak eta, ildo beretik ezbairik gabe, ikasgelan bertan burututakoak. Horixe dugu alderdirik ahulena.
2009
‎Oro har, eta Iparraldean izan ezik, hazi eta indartu egin da euskararen presentzia gizartean, nabarmen Euskal Autonomia Erkidegoan, eta motelago Nafarroan. Hori da ikerketa soziolinguistikoek erakusten dutena, bai IV. Inkesta Soziolinguistikoak, bai IV. Mapa Soziolinguistikoak, baita Euskal Autonomia Erkidegoko euskararen belaunaldi arteko transmisioari buruz egindako ikerketek ere [19]. Hori da, halaber, kanpotik aztertu gaituztenek ere atera duten ondorioa, ondorengo pasartean argi baino argiago adierazten denez (Gros i Lladós, Noticias de Gipuzkoa,):
2010
‎2 euSKara BiziBerriTzen ari da honenbestez, bada, ukazioaren ondotik, baieztapen batekin hasi nahi nuke idazlan honen bigarren atala: ...irik gabe. oro har, eta iparraldean izan ezik, hazi eta indartu egin da euskararen presentzia gizartean, nabarmenki euskal autonomia erkidegoan, eta motelago, oso apal, nafarroan. hori da ikerketa soziolinguistikoek erakusten dutena, bai euskal herriko iV. inkesta Soziolinguistikoak, bai euskal autonomia erkidegoko iV. Mapa Soziolinguistikoak, baita euskararen belaunaldi arteko transmisioari buruz egindako ikerketek ere. euskal autonomia erkidegoan euskarak izan duen hazkundea honako arrazoi hauengatik gertatu da: besteak beste, herritarren gogoa euskara hauspotzea izan delako, herri aginteek autogobernua euskararen zerbitzura jarri dutelako, euskarak puntako babes ofiziala izan duelako, hizkuntza politika eraginkor bat garatu delako, gizarteko hainbat arlotan sorturiko elkarteek euskara bultzatu dutelako, eta, oso bereziki, oinarrizko kontsentsu politiko batetik abiatu ginelako, nahiz eta —paradoxikoa dirudien arren— ez dugun kontsentsu hori behar beste zaindu edo hedatu elebitasunak aurrera egin ahala.
2013
‎Eta maila makrosozialeko faktoreen artean input mediatikoaren (bereziki, telebistaren) eragina izan da gehien nabarmendu den faktorea. Pitkänen Huhta eta Nikula k (2013) Finlandiako nerabeekin egindako ikerketan ere hizkuntzaren aukeraketan eta erabileran eragiten duen faktore garrantzitsutzat hartzen dute telebista eta gure kasuan ere baieztapen hori berresten dugu. Beraz, testuinguru soziolinguistikoa eta etxeko input a bezalako faktoreak alde batetara utzita, telebistak daukan eraginaz jabetzea komenigarria dela frogatu dugu.
2014
‎Aipatzekoa da Bandura eta haren lankideek 70eko hamarkadan egindako lana ere, behaketa bidezko ikaskuntzan autoindartzearen moduko barne prozesuak aztertzen hasi baitziren. Baina garapen mentalean eta portaeraren garapenean hizkuntzak duen garrantziari buruz Vigotski k (1962) eta Luria k (1961) egindako ikerketak ere aipatu behar dira. Ikerketa horiek dira Meichenbaum en autoinstrukzioen aurrekariak:
‎Horretarako, Kolonbiako Andres Camino Moreno historialariak Bogotako katedraleko organoaren inguruan egindako ikerketa ere kaleratu du. Elkarteak gogoratu du Espainiako organo erromantikoaren sortzailea izan zela Amezua, eta hain zuzen, organo erromantikoa da liburuaren bi atalak uztartzen dituena.
2015
‎41) garatutako ikerketaren moldaketa bat egin da, bideoen produkzioaren hainbat parametro kontuan izanik eta bideoaren eta testuaren arteko lotura zein den zehazten laguntzeko. Horri, Masip eta Micók kazetaritza enpresek ikus entzunezko produktuekiko hartutako estrategiez egindako ikerketa ere gehitu behar zaio. Gure kasuan, ordea, bi autore horiek aipatutako bigarren estrategian ari diren komunikabideak aztertu dira.
2017
‎Lan honetan 1.5T, 3T eta 7T eskanerretan lorturiko aktibazio profilak erkatu dira geruzaespezifikoen aktibazio funtzionala 1.5T eta 3T eskanerretan neurgarria ote den jakiteko. Hemenazaltzen diren emaitzak ohiko bereizmena erabiliz eginiko ikerketentzat ere esanguratsuak dira, ikerketotan neurturiko BOLD seinalearen zenbat datorren materia grisetik eta zenbat datorrengainazaletik jakiteko, erabilitako oihartzun denbora eta eremu magnetikoaren arabera.
2018
‎Lesbiana, Gay, Bisexual, Trans eta Intersexualen Nazioarteko Elkarteak egindako ikerketak ere agerian utzi zuen gabeziak nabarmenak direla sexu bidezko eritasunen inguruko informazioa ematerakoan, pazienteak lesbianak direnean. Txostenak jaso zuen, bertzeak bertze, profesionalek ez ohi dutela galderarik egiten lesbianek erabil ditzaketen jostailuei buruz, ezta jostailu horiek erabiltzeko eta babesteko moduaz ere.
‎Hala izan da inkestatu ditudan lekuetan. Donostirin Barandiaranek egin ikerketan ere sorgin gaiztoa" sorcière" (femininoa) izaten da gehienetan; eta aztia, aldiz," devin" (maskulinoa), ez da kaltegarria, baizik eta kabala eta gauza galduak non diren asmatzen duena.
2020
‎Horrenbestez, literaturaren bidez egindako ikerketa ere zertan datzan erakutsi zigun, zeren idazketa horretarako bidea da. Hori dela-eta, 1938an kaleratutako Murphy izeneko eleberrian nabarmena da Spinozaren itzala, ezagutzarako adierazpen umoretsuaren aldarria.
‎Juan Martin Elexpuru filologo eta SOS Iruña Veleia elkarteko kideak urteak daramatza piezei proba gehiago egiteko eskatzen, Iruña Veleia Argitu taldekoekin batera. Zehatz ezagutzen du kasuaren nondik norakoa, eta, aste honetan bertan berretsi duenez, piezak faltsuak zirela esateko 2015ean Ertzaintzak egindako ikerketan ere Elexpuruk ez du topatu Gil eta Escribano erruduntzat jotzeko zantzurik.
‎" Batez besteko esposizioaren unitate bateko igoerak COVID hilgarritasun tasaren %15eko hazkundea dakar". Antzeko ondorioetara iritsi dira munduko beste hainbat tokitan egindako ikerketak ere, besteak beste.
2021
‎Gaztelaniarekiko interferentzia hori Zubillagak (2014) egindako ikerketan ere azaleratzen da: alemanetik euskarara itzulitako Haur eta Gazte Literaturaren azterketa egin du Zubillagak, eta, haren hitzetan, badirudi oraindik ere zeharkako itzulpen asko egiten direla eta interferentziak maila linguistikoan ere agertzen direla (Zubillaga, 2014:
‎Euskal Herriko Laborantza Ganberak egindako ikerketa ere oroitarazi du: «Gure lurraldearen elikadura autonomia gaitasuna ikertu zuten; gaur egun ez dugu aski lurrik».
‎COVID garaian egindako ikerketek ere kantuek ahalmen baltsamikoa dutela berretsi dute. Adibidez, hamaika herrialdetan (besteak beste, Espainian) egindako azterketa batean frogatu dute parte hartzaile gehienentzat konfinamenduan musika entzutea izan dela jarduera onuragarriena; irakurtzea, telesailak ikustea edo jatea baino gehiago.
2022
‎Udazkenerako baditugu plan batzuk, eta horietako bat da egoeraren azterketa soziolinguistiko batzuk egitea. Orduan aurkeztuko dugu haurrei buruz egindako ikerketa ere. Horrez gain, eta hau primizian esaten dugu, gazteak motibatzeko eta aktibatzeko ikus entzunezko lehiaketa bat antolatuko dugu.
‎Hizkuntza eta alderdi kognitiboaren elkar ukitze erabatekoan, zahartze prozesuan hizkuntzak garrantzia izugarria du. Maritxu Goyheneche ergoterapeutak egindako ikerketa ere itsasargi izan dugu: ama hizkuntzaren erabileraren eragina Alzheimer dementziaz hunkitua den pertsonaren akonpainamenduan.
‎Proiektu horiekin batera, Uemak azken urtean egindako ikerketak ere izan dituzte hizpide. Gazteen ikus entzunezko kontsumoa, Araba, Bizkai eta Gipuzkoako udalen bilakaera soziolinguistikoa eta Udalerri euskaldunetako haurrak ikerketa.
‎Ondoren, izenburuan" Mental Health"," Depression" edo" Depressive symptoms" hitzak ez zituzten artikuluak kanporatzeaz gain, 140 artikulu baztertu ziren, hots, depresioan oinarrituriko beste eskala mota batzuk erabili zituztenak, beste patologia batzuei buruz ikertzen zutenak, eta 65 urte baino gutxiagoko adindu instituzionalizatuetan egindako ikerketak ere baztertu egin ziren. Azkenik, kontroltalderik ez zuten artikuluak, jarraipen ezberdina zutenak, edota helburu ezberdina zutenak baztertu ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia