Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Emuneko teknikari Joxpi Irastortzak eman zuen hirugarren hitzaldia eta berak euskara planak dituzten 12 enpresatako 209 langilerekin motibazioari buruz egindako ikerketa azaldu zuen. Plan, zifra eta emaitzez gain, euskara ikasle eta hiztunen iritzia jaso zuten halako galderei erantzunez:
2008
‎baino ez dira. Wallonek umeak ispiluaren aurrean egindako ikerketen bidez azaltzen du prozesu hori. Jaiotzean, umeak ez daki zein den inpresioen iturria.
2009
‎2008ko esperimentuak emaitza horiek berretsi zituen, eta frogatu zuen bakterioaren hazkuntza inguruneko aldaketa batzuek haren birulentzia kontrolatzen zutela. Giza hesteetako ‘versus’ gunea Ingurune espazialak bakterioan duen eragina pertsonen hesteetako paretan dagoenaren antzekoa da Arizonako Unibertsitateko (AEB) Biodiseinu Institutuko zientzialariek egindako ikerketek azaltzen dute zergatik agertzen den salmonela aktiboagoa eta gogorragoa espazioan, eta zergatik itzultzen den normaltasunera Lurrera itzultzean. Erantzuna, bere arduradunen arabera, erraza da:
2010
‎Han Viktor Hamburger laborategian egin zuen lan, Washingtongo Unibertsitateko Zoologia Institutuan (Sant Louis-en). Stanley Cohen-ekin lankidetzan egindako ikerketek azaldu zuten zelulak ugaltzen hasiko badira, lehenbizi horretarako agindua jaso behar dutela, eta agindu hori hazte faktore izeneko sustantzia batzuek ematen dutela. Bi ikerlariok Nobel saria jaso zuten 1986an, medikuntzan.
2012
‎Arestian esan bezala, eskolak lan handia egin du euskararen ezagutza eta erabilera areagotuz, baina ezin da euskalduntzea eskolaren esku soilik utzi. harreman sare euskaldun gehiago eraiki behar dira, batez ere Barakaldo bezalako eremuetan. horregatik dira garrantzitsuak Adaxkak aisia taldea edo bertso eskola bezalako eremuak. Izan ere, 1999an 13 urteko gaztetxoen euskararen egoerari buruz egindako ikerketak azaltzen duen bezala, gazte hauek egiten dituzten kirol jarduera gehienak gaztelania hutsean dira. horrelako eremuetan eragin ezean, nekez eraikiko ditugu eskolaz kanpoko harreman sare euskaldunak.
2015
‎Kasu honetan, Lujanbiok berak erabakitzen du emakumearen paperetik kantatzea, eta horren froga dira «andre» eta «amona» hitzak. Genero ikuspuntutik egindako ikerketak azaltzean aipatua dugu ez dela ohikoa adineko emakumeei buruzko gaiak jartzea, eta hau jarri izana azpimarratzekoa da. Era berean, esana dugu ez dabilela 40 urtetik gorako emakumerik plazaz plaza, eta hau litzateke horren isla, bailuke inork bere paperetik jardun.
‎Irudia: Chris Hunkeler Duela gutxi egindako ikerketek azaldu dutenez, kilogramo bakoitzeko 3 mg kafeina dosi (kg) ariketa baino ordu bete lehenago, erresistentzia areagotu egin liteke, nahiz eta kafeinaren ekintza mekanismoa oraindik ez dagoen guztiz argi. Iraupen laburreko ekitaldietan kafeinarekin egindako ikerketek iradokitzen dute substantzia horrek ere eragina izan dezakeela errendimenduan, baina ez dakigu energia erabilgarritasun handiagoaren edo esfortzu sentsazioarekin lotutako nerbio osagai zentralaren ondorio den.
2016
‎Mendebaldeko gizarte oparo eta hiperteknifikatuan «epidemia» bat balitz bezala edozein eskolatara zabaldutako nahasmenduen aita ponteko bihurtu den Arreta Gabeziaren Nahastea (AGN) edota Arreta Gabeziaren Nahastea Hiperaktibitatearekin (AGHN) adierazle ezin hobea da eskola testuinguruko zailtasunei lotutako medikalizazioaren sarbidea nola egiten den atzemateko. Ikus dezagun, hasteko, Autonomia Erkidegoko eskola eremuan datuek zer dioten, García Cruz eta laguntzaileek (2010) EAEn egindako ikerketan azaldutakoen haritik. Garcia Cruz eta laguntzaileek egindako ikerketa horretan, AGHN prebalentzia% 10,81 inguruan jartzen dute EAEri dagokionez, nahiz eta ondorioetan prebalentzia erreala baxuagoa dela adierazten duten.
2019
‎Hipotesiak testatu: bildu diren datuen analisia egin ondoren ikerketan azaldu direnaurreikuspenak bete diren edo ez ikusi.
2022
‎Joan den astean Tokiko Alokairuen Behatokia egiturak 2021ean alokairu pribatuaren egoerari buruz egin ikerketa azaldua izan da. AUDAP (Agence D’Urbanisme Atlantiques Pyrenees) egitura, Euskal Elkargoko Jean Rene Etchegaray, Pierrette Echeverria Alokairuen Tokiko Behatokiko Aholku Batzordeko presidentea eta Philippe Le Moing Surzur suprefeta presente ziren.
‎Imazek (2018) Seguran inkesta bidez egindako ikerketa azalduko dugu azkenik. 250 herritarren ezagutza eta erabilera datuak jaso zituen, haur nahiz helduenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia