Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Zergatik? Izan ere, berriki egindako ikerketek argi eta garbi adierazten dute badirela mikroorganismoak, probiotiko deritzenak, eta, patogenoen hazkuntza eragozteko gai izanik, horiek izan daitezke mikroorganismo horiek dauden elikagaiak aldatzearen erantzule. Agente biologiko horiek daudenez, mikroorganismoak biltegiratzeko egoera normalean nola hazten diren jakin behar da.
2004
‎Inguruko erdal eragin soziolinguistikoaren erauntsiak ez dio atsedenik hartzen uzten kimuari: . Izan ere. Fito Rodriguez mintzo zaigu?, jato rrizko hizkuntza euskara duten lagunekin egindako ikerketan zehar argi geratu bada horien elebitasun joerak gazteleranzkoak direla inguruneko presio soziolinguistikoaren eraginez, hori are argiago ikusi da jatorrizko hizkuntza gaztelera duten eta euskara bigarren mailako hizkuntza edo asignatura soil gisa irakasten duten hizkuntza ereduetan eskolarizatutako ikasleekin egindako ikerketekin alderatu denean. Kasu horietan bi hizkuntzak menperatzea, Administrazioak elebitasunaren alde egindako aukeraren ondorioz helburu gisa planteatzen duena, ez da soilik lortu gabeko xedea, baizik eta bere plangintzaren porrotaren etengabeko oroitzapena?. 476
2007
‎Badirudi kanon hedatua dugula, idazle bakan batzuen inguruan, baina unibertsitateko kanonak oso kontuan hartzen ez dituzten idazle batzuk ari dira ikasleek egiten duten kanonean sartzen. Idurre Alonsok egindako ikerketak argi erakusten du hori. Adibide bi:
2011
‎Peralesek, Cavignacek eta neronek egindako ikerketetan argi frogatu dugu, XVIII. mendea izan edo XX.a, jokaera eta sentimendu berdintsuak agertzen direla kontrabandistengan.
2012
‎Arkeolanek egindako ikerketak argi uzten du itsasontziaren egurra euskal Herriko haritz egurrarekin eraiki zela. Duela bost urte martxan jarritako dendrokronologia laborategiko lanari esker jakin du hori
Egindako ikerketan argi gelditu denez, guraso eta heldu aunitzen arteko harre­man hizkuntza gaztelera izaten da, haurrei euskaraz egin arren. Guraso eta helduen artean, hizkuntz ohituretan aldaketa sustatu gogoz, plan bat martxan jarri­ dute Ricardo Baroja eskolako patioan, arratsaldeetan, klaseak bukatu ondotik.
2020
‎Jakina, elikadurak eta ohitura osasungarriek azido urikoa parametro seguruagoetara murrizten laguntzen dute, asko gainera. Gomendatu gabeko elikagaiak “Azken hamarkadan egindako ikerketek argiago definitu dituzte hiperurizemia eta hezueria izateko arrisku faktore batzuk, hala nola haragia gehiegi jatea (haragi estraktuak, haragi salda, arandoiak, gibela, giltzurruna, txahal haragia, hondarra, indioilarra, txahal solomoa, behi saiheskia, behi haragia, oilaskoa, antxoa, arkume haragia” eta itsaski haragia. “Alkoholaren (bereziki, garagardoen eta likoreen) eta fruktosaren edo freskagarri gozatuen abusuak hiperurizemia edo tanta intzidentea izateko arriskua ere areagotzen du”, adierazi du.
‎Erabilera horietan sakonduko dugu. Segidan, desoreka horren atzean dauden zergatiak azaltzen ahaleginduko gara, adituek egindako ikerketen argitan. Azkenik, gure ikerketa Azpeitian kokatuta dagoen neurrian, Urola bailarako herrian hitanoarekikoak zertan diren erakutsiko dugu.
2021
‎Paradoxikoa dirudi, berriro ere, baina emozioen erreinuan apatia da nagusi. Horrenbestez, ume eta gazteak etengabe motibatzeko premia nabari da eskoletan eta pedagogoen artean paradoxikoki, ez da arau bera aplikatzen irakasleekin—, ikasleek ez baitute esfortzatu eta aspertu behar; kontrara, motibazioaren psikologian egindako ikerketak argiak dira zentzu horretan, esfortzuaren eta asperduraren garrantziaz ohartarazteaz gain, ozenki esaten baitute ikasleek ikasi behar dutela gustuko ez dutena ere egiten, dena ezin baita emozioen eta motibazioaren eskuetan utzi. Iritzi berekoa da Marina pedagogoa ere.
2023
‎Etorkizunean egoera benetan larri batean oso lagungarri izan daitekeen ikasketa da hori. Sagu eta tximinoekin egindako ikerketetan argi gelditu zen animalia horiei joko librea kentzen zaienean, izugarrizko kaltea eragiten zaiela, bai alderdi emozionalean, bai sozialean. Animalia gazte horiek gauza berri baten aurrean jartzean edo apur bat beldurgarriagoaren ondoan jartzean, gehiegizko beldurrez erantzuten zuten, bazter batean geldirik geratzen ziren, ez ziren egoerara egokitzen, ez zuten ingurua esploratzen jolas librea ezagutzen zuten beste kideek bezala; modu berean blokeatzen ziren edo bortizki erantzuten zuten, ezagutzen ez zuten kideren baten aurrean egokitzen zirenean; ez zekiten zeinu sozialei erantzuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia