2003
|
|
Zergatik? Izan ere, berriki
|
egindako
ikerketek argi eta garbi adierazten dute badirela mikroorganismoak, probiotiko deritzenak, eta, patogenoen hazkuntza eragozteko gai izanik, horiek izan daitezke mikroorganismo horiek dauden elikagaiak aldatzearen erantzule. Agente biologiko horiek daudenez, mikroorganismoak biltegiratzeko egoera normalean nola hazten diren jakin behar da.
|
2004
|
|
Inguruko erdal eragin soziolinguistikoaren erauntsiak ez dio atsedenik hartzen uzten kimuari: . Izan ere. Fito Rodriguez mintzo zaigu?, jato rrizko hizkuntza euskara duten lagunekin
|
egindako
ikerketan zehar argi geratu bada horien elebitasun joerak gazteleranzkoak direla inguruneko presio soziolinguistikoaren eraginez, hori are argiago ikusi da jatorrizko hizkuntza gaztelera duten eta euskara bigarren mailako hizkuntza edo asignatura soil gisa irakasten duten hizkuntza ereduetan eskolarizatutako ikasleekin egindako ikerketekin alderatu denean. Kasu horietan bi hizkuntzak menperatzea, Administrazioak elebitasunaren alde egindako aukeraren ondorioz helburu gisa planteatzen duena, ez da soilik lortu gabeko xedea, baizik eta bere plangintzaren porrotaren etengabeko oroitzapena?. 476
|
2007
|
|
Badirudi kanon hedatua dugula, idazle bakan batzuen inguruan, baina unibertsitateko kanonak oso kontuan hartzen ez dituzten idazle batzuk ari dira ikasleek egiten duten kanonean sartzen. Idurre Alonsok
|
egindako
ikerketak argi erakusten du hori. Adibide bi:
|
2011
|
|
Peralesek, Cavignacek eta neronek
|
egindako
ikerketetan argi frogatu dugu, XVIII. mendea izan edo XX.a, jokaera eta sentimendu berdintsuak agertzen direla kontrabandistengan.
|
2012
|
|
Arkeolanek
|
egindako
ikerketak argi uzten du itsasontziaren egurra euskal Herriko haritz egurrarekin eraiki zela. Duela bost urte martxan jarritako dendrokronologia laborategiko lanari esker jakin du hori
|
|
|
Egindako
ikerketan argi gelditu denez, guraso eta heldu aunitzen arteko harreman hizkuntza gaztelera izaten da, haurrei euskaraz egin arren. Guraso eta helduen artean, hizkuntz ohituretan aldaketa sustatu gogoz, plan bat martxan jarri dute Ricardo Baroja eskolako patioan, arratsaldeetan, klaseak bukatu ondotik.
|
2020
|
|
Jakina, elikadurak eta ohitura osasungarriek azido urikoa parametro seguruagoetara murrizten laguntzen dute, asko gainera. Gomendatu gabeko elikagaiak “Azken hamarkadan
|
egindako
ikerketek argiago definitu dituzte hiperurizemia eta hezueria izateko arrisku faktore batzuk, hala nola haragia gehiegi jatea (haragi estraktuak, haragi salda, arandoiak, gibela, giltzurruna, txahal haragia, hondarra, indioilarra, txahal solomoa, behi saiheskia, behi haragia, oilaskoa, antxoa, arkume haragia” eta itsaski haragia. “Alkoholaren (bereziki, garagardoen eta likoreen) eta fruktosaren edo freskagarri gozatuen abusuak hiperurizemia edo tanta intzidentea izateko arriskua ere areagotzen du”, adierazi du.
|
|
Erabilera horietan sakonduko dugu. Segidan, desoreka horren atzean dauden zergatiak azaltzen ahaleginduko gara, adituek
|
egindako
ikerketen argitan. Azkenik, gure ikerketa Azpeitian kokatuta dagoen neurrian, Urola bailarako herrian hitanoarekikoak zertan diren erakutsiko dugu.
|
2021
|
|
Paradoxikoa dirudi, berriro ere, baina emozioen erreinuan apatia da nagusi. Horrenbestez, ume eta gazteak etengabe motibatzeko premia nabari da eskoletan eta pedagogoen artean paradoxikoki, ez da arau bera aplikatzen irakasleekin—, ikasleek ez baitute esfortzatu eta aspertu behar; kontrara, motibazioaren psikologian
|
egindako
ikerketak argiak dira zentzu horretan, esfortzuaren eta asperduraren garrantziaz ohartarazteaz gain, ozenki esaten baitute ikasleek ikasi behar dutela gustuko ez dutena ere egiten, dena ezin baita emozioen eta motibazioaren eskuetan utzi. Iritzi berekoa da Marina pedagogoa ere.
|
2023
|
|
Etorkizunean egoera benetan larri batean oso lagungarri izan daitekeen ikasketa da hori. Sagu eta tximinoekin
|
egindako
ikerketetan argi gelditu zen animalia horiei joko librea kentzen zaienean, izugarrizko kaltea eragiten zaiela, bai alderdi emozionalean, bai sozialean. Animalia gazte horiek gauza berri baten aurrean jartzean edo apur bat beldurgarriagoaren ondoan jartzean, gehiegizko beldurrez erantzuten zuten, bazter batean geldirik geratzen ziren, ez ziren egoerara egokitzen, ez zuten ingurua esploratzen jolas librea ezagutzen zuten beste kideek bezala; modu berean blokeatzen ziren edo bortizki erantzuten zuten, ezagutzen ez zuten kideren baten aurrean egokitzen zirenean; ez zekiten zeinu sozialei erantzuten.
|