Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2006
‎Simulazio saiorik (balizko suteak edo autobusen istripuak gerta daitezkeen eta, egin liratekeen eraikin eta ibilgailuen ebakuazio probak) ia ez da egiten ikastetxeetan, bertan autobusetan doazen haurrek esku hartzeko: zentroen %22k baizik ez dute horrelakorik praktikatzen, inkestan parte harturiko enpresen arabera.
2009
‎Zure ikerketa lanetan esaten duzu jolas kooperatiboen bidez lor litekeela aurre egitea ikastetxeetako bortizkeriari.
2010
‎Lehen eta behin gazteen eguneroko bizitza non gauzatzen den adierazi zigun lauki oso egokiak aurkeztuz. Argi utzi zigun gehien jota ere (euskara hutsean jardunez) urteko bizitza denboraren %15a ere ez duela egiten ikastetxean. Beraz, bere bizitzako tarte oso txikia.
2012
‎Ez dezagun ahaztu 1907an ibilbidean hasitako latineko ikastegiak jarri zizkiola oinarriak Karmeldarrek Larreako jaunei erositako jauregian 1916an bokazioak prestatzeko egindako ikastetxeari. Ikasle gazteakn ugaritzeak Amorebietan 1933an karmeldarren seminario berria eraikitzea ekarri zuen.
‎Eskolaz kanpoko jardueretarako protokoloa. Egizu ikastetxearen hezkuntza proiektua osatzen duten elementu eta dokumentuei eta haien elaborazioari buruzko kontzeptu mapa ahalik eta osatuena. Noiz eta zergatik berrikusi litzateke ikastetxearen hezkuntza proiektua?
2015
‎Zeren zain gaude dagoeneko baditugun erabakigune eta erakundeetan euskara beharrezko egiteko? Zer egin bitartean ikastetxeek eta euskaltegiek azken 40 urteotan euskaldundu dituzten milaka herritarrekin. Herritar denek %100ean euskara ikasi arte gaude zain?
‎bereziak egiten ikastetxeetan.
‎Ikastetxeen auzia auzo berrietako bizilagunen beste kezka garrantzitsu bat da. Zabalganan, esaterako, ez dute oraindik bigarren hezkuntza egiteko ikastetxerik eta auzoko lehenengo belaunaldiak Lakuara joan behar izan du. “Borondate falta izugarria” sumatzen dute Eusko Jaurlaritzaren partez.
2016
‎Ikastetxeetan aranera da hizkuntza nagusia, derrigorrez ikasi behar da eta gaztetxoen murgiltzea erabatekoa da. Garai batean, ordubeteko saioak baino ez ziren egiten ikastetxeetan; beraz, aurrerapena izugarria da. 90eko hamarkadatik aurrera hasi zen erabateko murgiltze prozesua.
‎Delituak murrizteko zenbait esku hartze programa sustatzea, adibidez, jokaera antisozialak saihesteko lanketa bereziak egiten ikastetxeetan.
‎Amaitzeko, zenbaiteskari egin diote Udalari: herrian dauden zuhaitz esanguratsu batzuetan jartzeko txartelak egitea ikastetxeak koka ditzan; garbiketa egun bat antolatu eskola ondoan dagoen erreka plastikoz beterik dagoela ikusi dutelako; eta eskolako leihoetan biniloak jartzea eguzkia zuzenean sartzen denean, pertsianak jeitsi eta argiak piztu beharra ekiditzeko.
2018
‎Urtarrilaren 24a da, eguraldi ona dugu eta putzuak egiteari ekingo diote institutuko ikasleek. Aurretik, Gabonetako oporretan, makina hondeatzaile txiki batek hiru zulo utzi ditu eginak ikastetxeko zelai-guneko hiru lekutan. Putzuen sakonera, neurria, toki zehatza (itzaletan edo eguzkitan) … ez da ausazkoa, bertako espezieengan pentsatuta diseinaturiko hezeguneak dira.
‎— Euskararen prestigioa handitzeko kanpainak egitea ikastetxetan zein Fakultatean, esate baterako, harrera egunean edota ikasketaazokan.
2019
‎Kontuan izan eguerdiko menua, osatzeko eta afariarekin osatzeko. Eskolako menua orekatua ez dela uste baduzu, hitz egin ikastetxearekin, alda dezaten. Merienda, unerik onena Askariak haur baten nutrizio eskakizunen %10 inguru eman behar du.
2020
‎• Atsedenaldi baten egiteko ikastetxean iragan egun luzeetan.
2021
‎Edo haien parte bihurtzen da edo museoko pieza bihurtuko da. Nahitaezkoa da adin tarte horretan diren gazteekin lan egitea ikastetxean. Adin horretan eratzen ohi da identitatea, adin horretan garatzen ohi dira kultur ohiturak ere.
‎Hori horrela, emozioak literaturaren irakaskuntzan berriz sartu behar direla aldarrikatzen du elkarrizketatuak, eta esperientzia literarioa elkarrekin eraiki, bizi eta gozatzera itzultzea, bere ustetan, halakorik ez baita gaur egun egiten ikastetxeetan. Ildo horretatik jotzen du NE1 ek, eta jakin min falta baino, aktibatzen eta estimulatzen duen harriduran dagoela arazoa uste du.
‎LIR2 k ere ikastetxean problematika berari erantzun ezinean dabiltzala azaltzen du: " Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio.
2022
‎Ez. 30 urte daramatzat tailerrak egiten ikastetxez ikastetxe; ikusi dut zein izan den garapena, zer joera dagoen, eta gazteok esan dutena oso ohikoa da.
‎Hezkuntza eta prestakuntza Ideiak eta haien adibidea gurasoak, jakina, eragina ere badute. Eta horretaz hitz egitea edo ez hitz egitea ikastetxeetan, eta hori nola egitea ere erabakigarria izan daiteke. Hain zuzen, pseudozientzia edo ikuskera alternatiboak ez dira agertzen, oraingoz, Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako curriculum ofizialean.
‎maskara kentzeko aukera daukate ikasleek eta irakasleek. Izan ere, Espainiako Gobernuaren legedira egokituz, Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak COVID aurre egiteko ikastetxeetan dituzten protokoloak aldatu dituzte, eta ia bi ikasturteren ostean, elkarren aurpegia ikusteko aukera izango dute aurrerantzean.
‎Elkarteko estatutuak erredaktatzen, txosnako aurreko kontuak egiten, dantzaldirako baimena udaletxean erregistratzen zein asanbleako gatazkei konponbidea bilatzen, konpetentzia matematikoak, zibikoak, ikasten ikastekoak, linguistikoak eta gainontzeko guztiak aktibatzen ditugu, matematikako azterketan deribatu partzialak egiten edo filosofiakoan San Agustinentzat libre albedrío zer den azaltzen baino askoz gehiago. Horrez gain, bertan ematen den hezkuntza emozionala, belaunaldi arteko kultur transmisioa, gaixotasun mentalen prebentzioa zein inklusio lana, ez dugu eraginkortasun berarekin egiten ikastetxeko lau horma zurrunen artean. Ez, behintzat, aldaketa kualitatibo sakonak egiten ez baditugu gure hezkuntza sistemetan.
2023
‎Haren polizia zerbitzuarentzako aholkulari gisa aritu zen lanean, Agencia Sintra izeneko enpresa bitxi batean. Ofizialki bidaia agentzia bat baldin bazen ere, estalki bat baizik ez zen; egiazki paramilitarrak prestatzeko erakunde bat zen, atentatuak eta hilketak egiteko ikastetxe moduko bat. Espainiako gobernu frankistaren babesa zeukan, eta gobernuko kide batek egin omen zuen Gaillarden eta Klinge sarearen arteko lotura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia