Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Bizitzan beti izango ditugu oztopoak baina beti ez dugu aita/ amarik izango gure ordez haiei aurre egiteko. Garaian garaiko zailtasunei aurre egiten ikasten ez duen haurrari, gero eta malda pikoagoa gertatuko zaio bizitzan gainditu beharrekoa, bizitza bera, alegia. Nik ez dut esaten nahita zailtasunak eta zangalatrabak jartzen ari behar genukeenik gure umeei baina, garbi izan behar genuke, beren kasa gainditzen duten koxka bakoitzak, eragin positiboa izango duela beren auto-estiman eta nortasunean.
2007
‎Haurren hitz egiten ikastea ez da hitzak esleitzea, oroimenean kokatzea eta ostera zezeltzea ezpainekin, ezpada hizkuntz ahalmenaren hazkundea adinez eta
2009
‎Apur bat pentsatuz gero, ordea, hori horrela izan bada ere, ez da hori izan azkenengo arrazoia. Guk lan eta lan egin dugu gure bizitzan, hasteko, besterik egiten ikasi ez genuelako, eta, horrez gain, geugatik; bai, berba batean esanda, batez ere geugatik. Gero eta hobeto bizitzeko sasoiak izan ziren gureak; ingurukoen pareko maila eskuratzen ahalegindu ginen, eta, aukera etorri zitzaigunean, ingurukoen maila ez ezik apurren bat hobea ere lortu gura izan genuen.
2012
‎Baina probokazioaren aurrean, izerdia perfume bihurtzeko arriskua areagotu egiten da, eta nahikoa erraz bihurtzen dugu ukitzen gaituen kantua ereserki. Jakina, gure ikono eta sinboloekin zer egin ikastea ez da lan erraza. Batzuetan, pentsatze hutsak beldurra ematen du, haien atzean zer gorde daitekeen eta gutaz zer kontatzen duten jakiteak beldurtuko bagintu bezala.
‎Saio horren ondoren, ez dut esan beharrik handik aurrera ez nuela buztinezko ontzien premiarik izan, baina esan behar dut itxuran ez zegoela alde handirik batetik bestera, edonork pentsa dezakeen bezala, haurrek buztinezko opilak egitean erabiltzen duten modu bera edo opilaren orea egiten ikasi ez duen emakumezko batena erabiltzen bainuen.
‎Honen guztiaren ondoren etorri ziren besarkadak eta negarrak, gantxilloa egiten ikasi ez izanagatik nireak, eta berriro jainkosen aldean nengoelako azkenik, bat falta zen arren: amona.
2016
‎Botereak botere ordea, dagoeneko badugu garaia betebehar demokratiko hori zuzenean Euskal Herrian bizi den erdal komunitateari aurpegiratzeko. Beraiek, banan banan, euskaraz ulertzen eta euskaraz egiten ikasten ez duten bitartean, beraiek galarazten digute banan banan gu euskaraz bizikidetzan bizi ahal gaitezen beraiekin herri honetan.
2020
‎Lehen orriak honakoa dio: ' Bazen behin negar egiten ikasi ez zuen laino bat'. Lainoaren eta euriaren artean egin nahi izan genuen lotura, negarraren emozioari erreferentzia eginez.
‎Harekin hitz egiteko lekuak bi barrote ilara zituen eta tartean zegoen pasabidean funtzionarioa zelatan ibiltzen zen paseatzen. Gaztelaniaz hitz egiten genuen, euskaraz hitz egiten uzten ez zutelako, eta batez ere osabak sekula euskaraz hitz egiten ikasi ez zuelako. Nik gaztelera osabarekin ikasi nuen.
2021
‎Egoera honetan, balore horiek garrantzitsuagoak bihurtu dira. Xabik “Bazen behin negar egiten ikasi ez zuen laino bat…” bidali zidanean, bukaera oso garbi gelditu zitzaidan: negar egiten ikasi behar zuen.
2022
‎ahuakatea, txia haziak, anakardoak, izokina, eta oloa, noski, porridge forman. Eta zuri, oraindik zeure buruari barre egiten ikasi ez duzun guraso berri zalantzati horri, eztabaida morala pizten zaizu, guraso on batek super elikagaiak edo ekologismoa lehenetsi ote lituzkeen deliberatuz, karbohidratoen eta proteinen arteko orekari gaur behar bezala eutsi ote diozun kalkulatzen, gaueko Tobleronea urrunetik deika sumatzen duzun bitartean, eta zeure buruari galdetzen diozun artean ea ez ote zaren zu zeu bihurtzen ari merka...
2023
‎Izen horien balio sinbolikoak adieraz dezake euskal nortasunean integrazio kulturalerako gutxieneko borondate bat. Gainera, euskaraz hitz egiten ikasi ez arren, hitz batzuk esateak (esate baterako agur hitzak) integrazio kultural horretan gerturatze bat adierazten du, esate baterako, euren jatorrizko lurraldeetako familiakideen aurrean. Kasu batzuetan, gainera, aitortzen dute ondo ikasi ez badute ere, euren hizkuntzatzat dutela euskara.
‎Dozena bat osatzen dute, oraingoz, Lisipe saiakera bildumako aleek. Jule Goikoetxea editoreak azaltzen duenez, Afrikako esaera zahar batek dio lehoiek hitz egiten ikasten ez duten arte, historia ehiztariek idazten jarraituko dutela. Hain zuzen ere, horixe da sail feminista honen helburua:
‎–Baina spagata egiten ikasteko ez duzu gimnasia erritmikoan apuntatu beharrik, maitea. Gainera, zuk primeran egiten duzu igeri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia