2013
|
|
zer gertatzen da herria eta norberaren arteko lotura apurtzen denean? Zer
|
egin
identitatea kolokan jartzen duten memoria mingarriekin. Nor gara iraganak gure oraina eta geroa goitik behera baldintzatzen digunean?
|
|
2 Nola
|
egin
identitatearekin?, nola ulertu pertsonen identitatean (pertsonala, soziala...) egunean ematen diren bi joera ezberdinen (kontraesanekoak ere?) artekotasuna, eta ondorengo emaitzak?: 1) alde batetik, bakoitzaren identitatean halako mantentze joeraren ondoan, psikologikoki, 2) bestetik, eguneko munduan ematen diren globalizazioa, neoliberalismoa... giroan, bakoitzaren identitatean bestelako joera aldakorra indartzen ari da, psikosozialki.
|
|
1) egunean, identitateak gero eta konplexuagoak, malguagoak, likidoagoak, zatituagoak... badira, gorago aipatutako prozesu psikosozialak ere (kognitiboak, motibazionalak, emozionalak) horrela funtzionatzen dutelako da, eta prozesu eta portaeren artekoak ere horrelakoak direlako; 2) honek esan nahi du, egunean kontraesanezko egoeran gertatzen garela: (1) alde batetik, psikologikoki, barne koherentzia gordetzea, ohiturak mantentzea..., joeraren beharra dugu, (2) bestalde ordea, psikosozialki, alderantziz, joera zatituagora, likidoaNola
|
egin
identitatearekin?, nola ulertu pertsonen identitatean (pertsonala, soziala...) egunean ematen diren bi joera ezberdinen (kontraesanekoak ere?) artekotasuna, eta ondorengo emaitzak?: 1) alde batetik, bakoitzaren identitatean halako mantentze joeraren ondoan, psikologikoki, 2) bestetik, eguneko munduan ematen diren globalizazioa, neoliberalismo... giroan.
|
2015
|
|
Horrekin lotura du RaymondBoylek eta Richard Haynesek hedabideen bidezko futbol ekitaldiez egiten duten hausnarketa (2000). Ikerlariok nabarmentzen dute futbolaz
|
eginiko
identitate sorkuntza ez dela norabidebakarrekoa, eta diskurtso ofizialari ezarritako erresistentzia ere aintzat hartu behar dela. Hainjustu, diktadura aroan ere agertarazi zen futbola gizarte aldaketarako bidea ere izan daitekeela.
|
|
Eta gehien gehienetan, gehigarriak egiturazko determinazio osoari, Egiturako Identitateari, beste unibertso oso bat aurrejartzeko tamainakoa izan du. Esan bezala, euskaraz
|
egitea
Identitateari bestelako beregaintasuna kontrajartzen dion neurrian da anomaloa, eta handik sortzen zaio berezkotasunik. Praktika den aldetik beste adierazle batzuekin artikulatu beharra dugu zentzurik izan dezan, eta horietan bestetasun beregaina sortzen sinergia handiena eragin duena euskal Zeraren burujabetza izan da.
|
2016
|
|
151) hedabideen bitartezko futbol ekitaldien erabileraz egiten duten zehaztapena gogora ekartzea. Ikertzaileok oroitarazten dute futbolean
|
eginiko
identitate sorkuntza ez dela halabeharrez norabide bakarrekoa, eta diskurtso ofizialari ezarritako erresistentzia ere aintzat hartu behar dela. Hain justu, Espainiako diktaduraren aroan ere agerrarazi zen futbola erresistentzia bidea ere izan daitekeela, eta, funtsean, baita ikerketa honen ardatzean XXI. mendeaz aipagai izango diren futbol gertaera eta kasu enpirikoei dagokienez ere.
|
2017
|
|
Nazio identitatearen izaera barne hartzailea dakusagu aurreko definizio horretan; gainerako gizarte errealitateak bere ezaugarriz taxutzeko daukan ahalmen ikaragarria. Euskaldun batzuek ondo baino hobeto dakigu zertan den nazio arazoaren kontua; eta, hala eta guztiz ere, ez zaigu hain erraza
|
egiten
identitate espainolaren edo frantsesaren eragin orohartzailea zein sakona eta orokorra den jabetzea. Naziotasunak gure bizitzaren alderdi gehienak zipriztintzen ditu, gure usteak gorabehera; etxetik irten orduko diosala egiteko esaten zaigun, buenos días?
|
2018
|
|
Beraz, zelan jarri agerian fantasmatikoaren eta errealaren arteko arrakala hori, «erreala» fantasmatikoa dela erakusteko? Aukera emango ote digu horrek errepikapen molde baterako, zeinak ez dion guztiz men
|
egingo
identitate naturalizatuak finkatzeko aginduari. Gorputzeko gainazalak naturalak balira bezala aurkezten diren moduan, antzezpen disonante eta desnaturalizaturako abagunea ere izan daitezke, naturala bera ere performatiboa dela bistan jartzeko.
|
2021
|
|
Iraultza digitalarekin paraleloan doazen globalizazioetatik, anitzak baitira, globalizazio kulturala paradoxikoa da, geroz eta nabariagoa den homogeneizazio kulturalarekin batera loratzen ari baita partikularismo kultural mordoa. Hots, geroz eta berdinagoak izateko joera horri aurre
|
egiteko
identitate kulturalen aldarriak ugarituz doaz geroz eta hibridoagoak diren hirietan. Eta horrek guztiak arazo larria suposatzen du praktikan, eskolek nazio identitate bat inprimatu behar dutelako, ikasgela barruan kultura edo identitate nagusia partekatzen ez duten ikasle asko egon ohi denean, eskolan aniztasuna gero eta handiagoa denean; beste alde batetik, mendebaldean episteme hipermoderno paradoxikoa zabaldu da, zeinen arabera dena omen dagoen hilik, baina zer edo zer berria asmatzeko behar handia dagoen; hots, desertuko bakardadeak, zaurgarritasunak eta noraezak eragindako katastrofismoaren eta desertuari aurre egiteko eraikitako ilusiozko oasietatik hedatutako zoriontasun positiboaren arteko nolabaiteko topagune bat.
|