Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
‎Txoko horren sorrerak ate ugari ireki dizkie ikastetxeei. Batetik, barrura begira progresioa aztertzeko eta prospekzioa egiteko funtsezko erreminta bihurtu zaie; bestetik, kanpora begira berdin harreman sarea eraikitzeko zein komunikazio plana gauzatzeko bitarteko garrantzitsua dute. hona hemen Lekandape ikastetxeak, beste ikastetxe guztiek bezalaxe, duen dokumentazioaren bilakaera. diagnosi tresnak, lortutako emaitzak, epe ertaineko proiektuak, urtez urteko planak eta memoriak zein beste hainbat fitxategi. kudeaketa izan...
‎Ezin eska dakioke eman ezin duenik. Hala ere, eskuartean dugun auzi honetaz dihardugularik, eskolaren egitekoa funtsezkoa da hizkuntzaren indarberritze ahalegin horretan. Besteak beste honako arrazoiengatik:
2013
‎— Etxeko errealitate linguistikoa giltzarri nagusia da oraindik Arrasateko gazteen euskararekiko atxikimendu eta erabilera ohituratan. Arrasaten ere, etxean euskaraz hitz egitea funtsezkoa da kalean ere erabiltzeko.
2015
‎" Barruko proiekzioarekin batera, euskararen eta euskal kulturaren zabalkundea euskararen lurraldeez kanpo ere egitea funtsezkoa da. 2010etik abian da Etxepare Institutua, eta haren helburu nagusia, hain zuzen, euskara eta euskal kultura munduan zehar ezagutaraztea da(...)" 2
2018
‎alaitasuna, poza, dantza, festa, jende desberdina elkar hartuta ibiltzea. Maratoiko zortzikotearen1 egitekoa funtsezkoa izan da lotura hau ziurtatzeko. Haiei esker lotu dira Maratoiko alaitasuna eta Erronkaren seriotasuna, oso modu naturalean.
2020
‎Hekimen elkartea sortzearen arrazoi nagusietako bat euskarazko hedabideen arteko elkarlana sustatzea izan zen eta hori izan da urte hauetan guztietan gure izatearen arrazoi nagusietako bat. Zentzu horretan, ez dugu adituen beharrik elkarlana aurrera egiteko funtsezko elementua dela jakiteko baina Bartzelonako bileretan elkarlanaren ideiak beste dimentsio bat hartu zuela esan dezakegu, izan ere, behin eta berriro agertu den ideia izateaz gain, datozen erronkei aurre egiteko ezinbesteko elementu gisa azaldu zaigu, ohikoak ez diren eremu edo ikuspegietatik gainera.
2021
‎Eraldaketari begira hausnarketa ezinbestekoa da: benetako hizkuntzapraktikak zeintzuk diren konturatzea, erabilerari begira gako mesedegarriak eta oztopoak zein diren[...] eta antzeko auziez gogoeta egitea funtsezkoa da kontzientzia hartzeko eta erabilera patroiak aldatzeko. inguru) eta kalean oso gutxi erabiltzen da: %2 inguru (Soziolinguistika Klusterra, 2017).
‎Eraldaketari begira hausnarketa ezinbestekoa da: benetako hizkuntza praktikak zeintzuk diren konturatzea, erabilerari begira gako mesedegarriak eta oztopoak zein diren, zer den egingarria, zein ondorio daukan norberaren eta besteen jokabideak, zein aurreiritzi dauzkagun eta antzeko auziez gogoeta egitea funtsezkoa da kontzientzia hartzeko eta erabilera patroiak aldatzeko. Eta arestian esanda bezala, gogoeta hori bakarka ez ezik taldean ere egin da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia