Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2005
‎Bagenekien argia joaten zenetan ipuinak kontatzen zituela, eta orobat bere haurtzaroko gertakizunak. Neguan, zeruak ekaitzaren mehatxua egiten zuen bakoitzean, argia noiz joango egoten ginen irrikaz, Juliok tabernara alde egin zezan bere nazka aurpegiarekin, gu txikien gelara lasterka ate joka joateko.
‎Ama, handik pixka batera, esne beroarekin eta aspirina batekin gelara sartu zenean, lo itxurak egin nituen, eta bakean utzi ninduen. Gauean, ia ez nuen begirik bildu; alde batera jiratzen nuen burua, eta gero bestera, eta gero berdin gorputza; une batez edo, lasaitzea lortzen nuen, neure buruari esanez Adelak nahi zuena egin zezakeela bere bizitzarekin, ni ikasle mainatu bat baizik ez nintzela azken batean, eta ez zegoela besterik, onartu beharra neukala egoera, eskubiderik ez nuela nire maistraren gauzetan sartzeko; alabaina, berehala hartzen ninduen berriro amorruak, eta, garrasirik ez egiteko, burkoari hozka egiten nion, buruz behera jarrita, aurpegia haren kontra estutuz, ia itoan askatzen nuen arte.... Lasaiune labur haietako batean, hondoa jota alderrai nenbilela, apalera joan, iragaitzaz liburu bat hartu, Adelak utzia, eta Esoporen alegia bat irakurri nuen:
2008
‎Halako egoera batean, zer gutxiago hil hurren den bati bihotz beratasuna erakustea baino? Atzera egin zezakeela bere asmoan. Hori pentsatzea da zilegiena, zentzu komunak ere halaxe eskatzen du.
2009
‎Lidiak, aldiz, isilik iraun zuen; denetan hartzen zuen parte, bere eginkizuna txukun betez, bikotekidea zainduz, beti arduratsu, beti ezti. Sarak, eragin zuen iskanbilaren ondoren, aparte hartu zuen Lidia, eta galdetu zion ea zer arraio zebilen aitona zahar harekin, egin zezala bere bizimodua, hartzeko bikotekide normal bat, adiskidetzeko gurasoekin berriro, berak ere asmo hori zuela, kontu haiek guztiak zoroenak zirela. Lidiak, orduan, negarrari eman zion, burumakur; gurasoak istripu batean galduak zituenik ez zekien Sarak.
‎Gehienera ere, ezker gutxituari apaltasuna tokatzen zaio. Jarraidura luzeagoko tradizioen argitan egin dezake bere erradiografia. Sormenerako aroa datorke berriro.
2010
‎Azpijokoan ari da beti. Zoratu egin zaitzake bere enigmekin, sinets iezadazu. –Gero jakin nahi izan zuen?:
2012
‎–Entzundakoak entzunda, ba, bakoitzak ikus dezala zer egin dezakeen bere irakasgaian Iñigorekin, esan du Itziarrek, luzea gertatu den isilunea puskatuz?. Nire esku legokeen zerbait hautemango bazenute, lasai asko jakinarazi, mesedez.
‎–Eguraldi honekin, ea eramateko erarik daukadan, erantzun dio Inasek, aitzakia itxura antzemanik bere hitzei. Nolanahi ere, zer egin lezake berak, baina, elurrak kalean ibiltzea eragozten badu.
‎Gizonari barrua errebelatzen ari zaio, baina bidean ezer onik ateratzeko esperantzarik gabe. Jakin nahi du zer dagoen bere esku, jakin nahi du zer egin dezakeen berak ez uzteko destinoari emaztearen duintasunaren hondamendi guztizkoa. Hori da, lehendabiziko susto izugarriaren ondoren, bere baitan darabilen borroka.
2018
‎Norekin konta lezake? Nori hitz egin liezaioke bere aurkikuntzei buruz. Edo, hobe, non aurkituko sator lagunen bat, dagoeneko sator lanean dabilena?
2019
‎–Zer egin dezake berak? –galdetu du Danak.
‎– Egin dezala bere deia. Trazatuko dugu.
‎Unzko San Martin herrian, Nafarro aldean, eztarrian mokaduren bat trabatuaz gero, Blas guren, aintzin edo gibel omen ziotsaten. Aurrera edo atzera, baina mokaduak egin zezala bere bidea! Nolanahi ere, gure herrietako erromeriak ez ziren ahazteko, Abadiñokoa eta beste bezala:
2020
‎Militarra erotu egiten du horrek, ezin baitu ulertu. Berak izua eragin nahi dio, kaka egin dezala beldurraren beldurrez, dar dar egin dezala bere aurrean. Eta ez dago horrelako ezer doktorearen begietan.
2021
‎Ez nauk berriz agertuko han. Hobe diat aparte ibili, bazterrak nahasi gabe; egin dezala bere bizitza.
‎–Hara, LucÃa, ez gaitun umeak eta bakoitzak nahi duena egin zezakeen bere bizitzarekin. Eta Litorekin egon nahi badun, nik zer esanik ez dinat.
‎Eskolako lagun batzuek aita eta ama etxean zeuzkaten, baina beti elkarri mokaka jarduten omen zuten eta ia inoiz ez omen zuten hitz egiten. Davidek nahi zuenean hitz egin zezakeen bereekin. Aitarekin batez ere, amak umetzat hartzen baitzuen oraindik, eta tratatu ere halaxe egiten zuen, haur txiki bat balitz bezala.
2022
‎Bera baino apalagoa zen Gallaher jaiotzez eta hezkuntzaz. Seguru zegoen lagunak inoiz egin zuen –edo inoiz egingo zuen– ezer baino zerbait hobea egin zezakeela berak, kazetaritza azal eder hutsa baino zerbait handiagoa, aukera izanez gero. Zerk oztopa  tzen zion bidea?
‎Lucile aleman horren besoetan erortzeko zorian dago". Baina zer egin zezakeen berak. Gizonek armak zeuzkaten, bazekiten borroka egiten.
‎Eta hori ere ez da asuntoa. Edo bai, bakoitzak egin dezala bere bizitzarekin nahi duena. Hori bai, haurrak kalera atera behar direla diogunean, haurrengatik egiten dugu, edo guregatik, haurrekin gehiago ezin dugulako?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia