2002
|
|
Baina ez hori bakarrik, kultura transnazionalen kasu askotarikoa ere kontuan hartu litzateke; esan gura baita, gutxienez, hedabide erraldoien jardun kultural transfronterizoa eta lurraldean arrotzak diren minoriek ekarritako kultura jarduna ere hor daudela. Beraz, zilegia litzaiguke hitz
|
egitea
estatua eraiki ez duen lurralde bateko biztanleria historikoaren kultura zapalduaz, lurralde horren gainean eraiki den estatuak ezarritako kultura ildoaz, aipatutako kultura bi horien arteko hibridazioaz sor daitekeen berriaz, hedabideek kanpotik ekar dezaketenaz, horrek aurreko hirurekiko meztizajean sor dezakeenaz, talde migratzaileek lekarketenaz. Giza eta gizarte komunikazio sistema konplexua ari gara marrazten.
|
2009
|
|
Aldi berean, plana
|
egiterakoan
Estatuarentzako onura handiak aurreikustendira. Enpresek, arestian aipaturiko dekretuaren arabera, beste langileei ordaintzenzieten kopuru berbera ordaindu behar zioten estatuari, eta plana bultzatu zuenBatzorde Teknikoaren arabera, horren ondorioz hilero 400.000 pezetako aldeageldituko zen Estatuarentzat, etekin garbia («que se pueden emplear en hacer nuevas obras dando de comer a otros prisioneros, con la cual se descarga doblementela Hacienda») 13 Gainera, burdinaren parte handi bat esportaziorako bideratu beharzenez, dibisak eskuratzeko garrantzia ere aipatzen da hasiera bateko plangintzahorretan.
|
2010
|
|
...©s de la legitimación de los grupos, Dykinson, Madril, 1995, 67 or. Akzioa, op.cit estatuaren kontrako eskubide subjektibo bezala ulertzea kritikatzen du Ortells Ramos, M. k, Introducción al Derecho Procesal., 110 eta 111 or., akzioa estatuaren eta herritarraren arteko interes gatazka berekin dakarren eskubide bezala ulertzea kritikatu du zehazki, eta funtzio jurisdikzionalaren bitartez justizia
|
egitea
estatuaren beraren interesa ere badela argudiatu du. Egile horren esanetan, herritarrak, urratutako bere eskubide edo interesaren babes judiziala eskatuz estatuarengana jotzen duenean, estatuari ustezko urraketak mehatxatu duen bere agintea sendotzeko aukera ematen dio.
|
2012
|
|
«Eskubideak aitortzen/ bermatzen dituen lurralde autoritate» gisa zaildu
|
eginda
estatuaren jarduera. Estatua eraiki nahi duen komunitate politikoa zailtasuneta zirrikitu horietaz balia daiteke, paradoxikoki, zailtasun horiekin topo egiteko, estatugintzan saiatu bezain laster.
|
|
Estatuenbideragarritasuna ez da ezaugarri horien arabera zehazten. Estatua izan ala ezizan, gehienbat, arrazoi politikoen, historikoen eta militarren arabera gauzatzen da.Adibidez, huts
|
egindako
estatuak deritze sozialki, ekonomikoki eta politikoki porrotegin duten estatuei; hala ere, estatua izateari ez diote utzi eta nazioartean gainerakoestatuei onartzen zaizkien eskumen eta betebehar bertsuak aitortzen zaizkie.
|
|
Aldarrikapen horrek, mundu mailakoa izanik, historikoki herri indigenei inposaturiko europarren nagusitasuna zein hari loturiko inperialismo kulturala salatu eta kolokan jarri zituen (Minde, 1995). Gainera, aldarrikapenak nazioarteko legediaren nagusitasuna ezarri zuen printzipio gisa eta posible
|
egin
estatuaren erabateko nagusitasuna mugatuko duen nazioarteko fiskalizazio sistema.
|
2014
|
|
Gorputzez hitz egiten duten teorien inguruan kontzepturen bat erabili beharkobagenu hau dena laburtzeko, Foucault-en bioboterea egin genuke geure, nahiz eta kontzeptu horrek gehiago hitz
|
egin
estatuek gorputzak ekoizteko, kontrolatzeko eta manipulatzeko duten gaitasunaz. Foucaultek gorputz horiek gorputzotseinak bezala izenpetu zituen.
|
2015
|
|
Hala, ESAITEuskal Selekzioen Aldeko Iritzi taldea, futbolaz gain, beste euskal nazio ordezkaritzak ofizialakizatea galdegiten duena, 1995ean sortu zen. Ildo berean, 1998an Eusko Legebiltzarrak EAJ, EA, HB eta IU alderdien botokoekin gehiengo osoarekin onartu zuen Kirolaren Legeak zioen euskalfederazioei bakarrik zegokiela EAEko ordezkaritza
|
egitea
estatuan nahiz, bereziki, nazioarteanere (Gomez, 2007). Hori horrela, lege horren izaera bateraezina zen Espainiako lehen aipatutako1990eko Kirol Legearen ahal gain jartzailearekin, hari jarraiki Espainiako federazio eta kirolekoselekzioei zegokielako nazioarteko lehiaketetan Espainiako osotasuna ordezkatzea.
|
|
Hori horrela, lege horren izaera bateraezina zen Espainiako lehen aipatutako1990eko Kirol Legearen ahal gain jartzailearekin, hari jarraiki Espainiako federazio eta kirolekoselekzioei zegokielako nazioarteko lehiaketetan Espainiako osotasuna ordezkatzea. Ondorioz, Jose Maria Aznarren gobernuak Konstituzio helegitea jarri zion Eusko Parlamentuak gehiengoosoaz hartutako ebazpenari, eta epaia ematea luzaroan atzeratu zuen Konstituzio Auzitegiak.2012an eman zuen ebazpenean adierazi zuen Euskal Herriko selekzioek nazioartean parte hartuahal dutela, baldin eta kirol horietan espainiar federaziorik ez den, eta kirolaren nazioartekoordezkaritza
|
egiteko
estatuaren eskuduntza erasan gabe (cfr. EFE, 2012).
|