Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Herrian, komunikazio tresna eta hizkuntza normalizazioaren bidean egiteko dauzkanak aztertu beharra dago. dezakeen errentagarritasun politikoaren aldeko apustua egin izana, euskarazko kanala erakunde osoari bideratutako diru-laguntzak zilegiztatzeko aitzakia izango litzatekeelarik.
‎Lilura teknologikoaren eta erakusleiho erraldoiaren sindromearen atzetik, telebistaren zeregina eta helburuak eta, bereziki Euskal Herrian, komunikazio tresna eta hizkuntza normalizazioaren bidean egiteko dauzkanak aztertu beharra dago. Izan ere, EITBk mende laurdena bete duen honetan egindakoa eta digitalizazioaren eskutik aurrean dituenen eztabaida zabaltzea komeni da (Arana, Amezaga eta Azpillaga, 2006).
2010
‎haur, gazte heldu eta adineko; ezkerreko nahiz eskuineko; abertzale nahiz konstituzionalista; moderno nahiz heavy antzeko; emakumezko eta gizonezko; bertako nahiz kanpoko... Hori zabaltzen den egunean, pentsa genezake, lana egina edukiko dugu, eta indarrak beste zerbaitetan xahutu ditugu.
‎Batzuetan oso argia da, besteetan ñabarragoa edo ez hain definitua. Baina normalean gure inguruko pertsona bakoitzaren balorazio linguistikoa egina daukagu, kontzientea edo inkontzientea. Eta interakzio linguistikoak balorazio horren baitan gertatzen dira, eta asko markatzen ditu.
2011
‎Horregatik, hain zuzen ere, pubertaroan eta nerabezaroan haurtzaroan onartutako balioek behea jotzen dute. Krisialdi bortitzean sartzen da gaztea eta ordura arte arazorik gabe, ia era inkontzientean, bere eginda zeuzkan balio eta jarraibide asko beste ikuspuntu batetik planteatuko ditu. Behar berriak ditu nerabeak eta bere bizitza behar berri horietara moldatzen hasiko da.
‎De facto gazteek hizkuntzen funtzio banaketa eginda daukate. Hizkuntza bakoitzari ematen zaion estatusa eta garrantzia ezberdina da bizitzako esparruaren arabera.
2012
‎ZAHARRA; 65etik gora datu horiek ikusita balirudike, deban, euskal kulturaren eremuan ausart jokatzeko nahikoa indar eta aukera dagoela. esan behar da, ordea, bai herrian bertan, bai kanpoan, oro har, herri erdaldun modura perzibitzen dela eta aurreiritzi hori euskalgintzan aurrera egiteko daukagun ahulguneetako bat izan daitekeela. Nolanahi ere, datuak eskuan, euskal kulturaren aldeko politika aktiboa egiteko plaza egokia izan daiteke, herriko kultur eragileen partetik norabide horretan ere aritzeko prestutasuna eskuratzen bada. erronka horixe da, hain zuzen ere. deban ditugun kultur talde eta eragileek euskaldunon komunitatea indartzeko eta batzeko aitzindaritza eta lidergoa beren gain hartzea. diagnostikoaren helburuak eta testuingurua ipinita, goazen bada, diagnostikoan aztertu diren analisi unitate bakoitzean ateratako ondorioak azaltzera:
‎Esan behar da, ordea, bai herrian bertan, bai kanpoan, oro har, herri erdaldun modura perzibitzen dela eta aurreiritzi hori euskalgintzan aurrera egiteko daukagun ahulguneetako bat izan daitekeela. Nolanahi ere, datuak eskuan, euskal kulturaren aldeko politika aktiboa egiteko plaza egokia izan daiteke, herriko kultur eragileen partetik norabide horretan ere aritzeko prestutasuna eskuratzen bada. hasieran esan dugu, ordea, eskolak erreleborako bide erraz eta egokienak badira ere, ez dutela %100ean hala izango denik bermatzen.
2014
‎Baina kasu gehientsuenetan, euskaraz harremantzen diren kideez hitz egiterakoan, pertsona bera behin eta berriz errepikatzen dela konturatu naiz. Eta pertsona horrek euskara erabiltzearen aldeko hautua eginda daukala aitortu.
‎Elkarrizketetan, hasiera batean; hizkuntza hautua eginda daukan gazteak baino ez du onartu" zein hizkuntza erabili" hautatu egiten dela. Gainontzekoek hautua ohiturak, inguruak, erraztasunak, pentsakerak, aurreiritziak... baldintzatzen dutela azpimarratu dute elkarrizketa amaieran.
‎Gainontzekoek hautua ohiturak, inguruak, erraztasunak, pentsakerak, aurreiritziak... baldintzatzen dutela azpimarratu dute elkarrizketa amaieran. Gainera, konturatu naiz (galdera erantzuteko azkartasun eta segurtasunari erreparatuta), hizkuntza hautu kontziente bat eginda daukanak aurrez hausnartuta izaten dituela hizkuntzari dagozkionak; gainontzekoen kasuan duda mudatan erantzun dituzte nire galderak antzeman dut.
‎Batzuek euskararen aldeko hautua egina daukate, beste batzuek oraindik ez eta beste batzuek ez dute agian sekula egingo hautu hori.
‎Batzuek euskararen aldeko hautua egina daukate, beste batzuek oraindik ez eta beste batzuek ez dute agian sekula egingo hautu hori. Beraz argi dago, orain artean ikusitakoaz, polita izate hutsagatik bakarrik ez dela gehiago erabiliko euskara.
2016
‎Etsipena agertu izan da ingurune erdaldunaren nagusitasunaren aurrean. Gurasoek euren txikian ezin dute aldatu Gasteizko ingurunearen egoera, erronka handiegia da, izan ere, euren esku dagoena egiterik badaukate. Zer da, bada, euren esku dagoena?
2017
‎Hiketan hitz egitean eduki dezaketen zailtasun handienetako bat nokaren ezagutza ez edukitzea da. Oso zaila egiten zaie eta neskekin erabiltzekotan zeren eta ez da ohikoatoka erabiliko luketela kasu gehientsuenetan argi geratu da.
‎2 Hemen azaldutakoaren adibide argia da euskaldun askok etxean euskara jaso arrengazteleraz hitz egiteko daukaten ohitura. Edo baita ere etxean euskara ez jaso arren euskaltegira doazenak euskara nahi dutelako ikasi.
2019
‎Hiztun elebidunek aldaketa horiek egiteko dauzkaten arrazoiak bat datoz egiten dituzten komunikazio funtzioekin.
‎" erantzun laburra hauxe da: dena". edozelan ere, Orreagak nabarmentzen du, Appeli eta Muyskeni10 erreferentzia eginez, hiztun elebidunek aldaketa horiek egiteko dauzkaten arrazoiak bat datozela egiten dituzten komunikazio funtzioekin.
‎Behin datuak bilduta, eztabaida taldeetako elkarrizketak transkribatu dira ondoren aztertzeko. datuen analisia egiteko eduki Azterketa (Content Analysis) erabili da modu deduktiboan (Mayring, 2000, 3 or.). Alegia, edukiak eta eztabaida taldeetako aipuak goitik behera kodifikatu dira aurrez zehaztutako kategoriatan (ikus II. eranskina). hala ere, partaideek eurek gidatu dituztenez elkarrizketak, aurreikusi gabeko auzi eta ideiak mahaigaineratu dituzte. Ondorioz, modu induktiboan kategoria berriak gehitu eta eraiki dira, baita aurrez zeudenak osatu ere (ikus III. eranskina).
‎Batez ere ingurune euskaldun batean bizi delako, eta komunitate horretako kide sentitzen dela ondorioztatu daitekeelako bere hitzetatik. Baina euskaraz hitz egiteko daukan motibazioari egokituko litzaioke motibazio hori, eta ez kantatzerakoan duenari. Izan ere, abesten duenean hizkuntza bat ala beste erabiltzea ez da garrantzitsua beretzat, edo ez du erabaki beharreko zerbait bezala ikusten.
2020
‎Era horretan, hizkuntzen araberako kanalen karakterizazioak zentzua galdu zuen aspaldi, horretan tematzeak ez du hizkuntza txikiagoetan ekoiztutako edukiak zabaltzen lagunduko. Hortaz, hizkuntza hegemonikoak erabiltzen dituzten bitartekoak hizkuntza txikietan egindako edukiak zabaltzeko ere baliatu lirateke.
2021
‎Gure aurreko ikerketa batek (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla 2016: 229) erakutsi zuen mudantza eginda zeukaten hiztun berrien artean %21ak esan zuela unibertsitatean egin zuela, neurri baten. Gainera, unibertsitate eremua mudantza une egokitzat hartu izan da beste hizkuntza gutxitu batzuen kasuan (Moralejo Silva eta Ramallo 2019 galegorako; Puidgevall, Walsh, Amorrortu eta Ortega, 2018 katalan, irlandera eta euskararako).
2022
‎Egindakoak dakarren gogobetetasunarekin batera, badago aitortza bat: lan egin dugu eta zerbait lortu dugu, baina oraindik ere asko dago egiteko, baita dagoeneko bide luzea eginda daukaten enpresetan ere, eta ezin da eman ezer lortutzat edo amaitutzat, gutxien espero denean aldatzen direlako gauzak eta gertatzen direlako atzerakadak, ezer gutxi behar delako horretarako; adibidez, nahikoa da pertsona edo ardura aldaketa bat.
‎Interes taldeen lanketa ere beharrezkoa izango da etorkizunera begira, baina beste arlo askotako lanketak ere dira, noski. Begirada bat gehiago da, egiteko daukagun bidean lagungarri izan daitekeena. Sisteman eragin nahi badugu, ikuspegi sistemikoarekin eta lankidetzan lan egin dugu etorkizunean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia