Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2007
‎EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko beharrezkoak dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko, bere beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
‎Aurreko neurketekin konparaketak egiteko beharrezkoak ziren haztapenak egin dira.
2008
‎Alde guztietan web semantikoaz hitz egiten entzuten da. Bilaketak hitzen esanahian oinarrituta egitea beharrezkoa ikusten da.
‎Baina horretara irizteko, estatu federal horrek zenbait baldintza bete behar ditu: ...errespetua, 2) ekimen kolektiboa abian jartzeko identitate kolektiboa egotea, 3) ekimen hori era estrategikoan antolatuta egotea, eta arreta, bereziki, bizindarraren alderdi garrantzitsuenetan jartzea, 4) baliteke taldeak komunitate mobilizazioak antolatu behar izatea, eta partaide garrantzitsu guztien lankidetza osoa hobetuko duen gobernamendu egitura asmatu behar izatea, 5)" erronkei aurre egiteko beharrezko dira gizarte zibilaren buruzagitza, gobernuaren babesa eta zerbitzuak, eta bere beharrak, helburuak eta erronkak ezagutzen dituen komunitate bat izatea", 6)"... bide egokienak aurkitzea da zeregin horren zientzia eta artea".
‎Dena galzorian eta desegituratzen ikustea tokatu baitzaigu euskal unibertsoan. Mendeetan euskarak eta euskal unibertsoak iraupena jarraituki egokituz soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lortzeko eta etorkizunari aurre egiteko beharrezko zituen erakundeak, legeak eta tresneriak bere aukerara erabakiak subiranoki hartuz kudeatu zituen. Baina goi erdi arotik honako mendeetan gure hurbileko Herrietan ukandako bilakaerek erakundetze eredu berriak abian jarri zituztenetik abantaila hartu ziguten Herrien arteko lehiaren eraginez piskanaka desegonkortasuna pairatzen hasi ginen etxean.
‎Elkarlanaren bidezko partaidetza orokorra ziurtatuta dago zenbait gobernumaila dituen estatu federal batean (Landry, argitaratzeko prozesuan b). Kultura autonomiaren gure ereduan adierazi dugun moduan, erronkei aurre egiteko beharrezko dira gizarte zibilaren buruzagitza, gobernuaren babesa eta zerbitzuak, eta bere beharrak, helburuak eta erronkak ezagutzen dituen komunitate bat izatea (Bourhis, 2003b).
2011
‎Bi hitzetan esateko, zelanbaiteko axolagabekeria hedatu da orain arte ardatz izan diren zenbait ideiaren aurrean. Esate baterako, hizkuntza gutxituek aurrera egiteko beharrezkoak dituzten kontzientzia linguistikoa edo arriskuan dagoen hiztun talde bateko kide izatearen sentimenduaren ahultzea gertatu dira.
2012
‎hizkuntza minorizatu baten beharrak ase al ditzake hizkuntzak zentraltasunik ez duen politika batek? euskararen beraren premien barnetik analisia egitea beharrezkoa da euskara eta euskal kultura jokoan dagoen eremu guztietan. Beste era batera esanda, euskaldun izateko nahimena elikatuko duen kultur politika behar dugu.
‎Batzuek begi bistakoak ziren baina inon jaso gabeak. Beste batzuk azterketa egin ahala, nabarmentzen joan dira. horiek guztiak jasotzen ahalegindu gara eta ahalegindu gara herria biziarazteko ez ezik, nahi izanez gero, euskal komunitatea artikulatzeko eta kohesionatzeko ere, daukaten potentzialaz eta indarraz kontziente egiten herriko eragile guztiak. horregatik, kultur jarduera batek aurrera egiteko beharrezkoak dituen antolaketa eta baliabide desberdinak aztertzeaz gain, arreta berezia eskaini diogu euskal kulturak eta euskarak berak taldeetan duten tokiari. helburu orokorra, beraz, herriko kultur taldeen gaineko argazki bat egitea izan da baina baita taldeen artean harremanak bideratzeko enpatiazko jarrera bat bultzatzea ere, besteek egiten duten horri zabaltasunez eta aurreiritzirik gabe ...
‎edozein hizkuntza erabiltzeko, jakin egin behar da. Gurera ekarrita, euskararen ezagutza unibertsal egitea beharrezkotzat jotzen dut. Sarri askotan, kontzeptu hau agertzen denean, inposizio hitza aipatzen da, ezagutza eskatzeak elkarbizitza eragozten duela aurpegiratu izan digute behin baino gehiagotan.
2013
‎Gauden egoeran, eta oraingoz, Euskararen alde egitea beharrezkoa zaigu, zentsu guztietan: 1) bai kuantitatiboki, populazioarekiko, 2) baita kualitatiboki ere, modu erakargarriak erabiliz.
‎Gauden egoeran, eta oraingoz, Euskararen alde egitea beharrezkoa zaigu, zentsu guztietan: 1) bai kuantitatiboki, populazioarekiko, 2) baita kualitatiboki ere, modu erakargarriak erabiliz.
2017
‎" Hizkuntz eskakizunak zehaztuko ditu lanpostua betetzeko eta hor lan egiteko beharrezko diren euskerazko hizkuntz gaitasun mailak." artikuluaren hirugarren atalean xedatzen da, besteak beste, hizkuntzaeskakizunaren derrigortasun data igarotzean, hizkuntza eskakizuna egiaztatzea derrigorrezkoa izango dela lanpostuan sartzeko eta bertan
‎..., katalanaren b1 maila. bestalde, dekretuaren lehenengo xedapen gehigarrian jasotzen da eskatutako katalanaren ezagutza maila baino gehiago egiaztatzen bada, meritu gisa ere baloratu dela edozein lanpostu maila eta eskalarako. dekretuaren bigarren xedapen gehigarrian, berriz, modu orokorrean derrigorrez eskatzen den katalanaren ezagutza maila baino maila handiagoa eska daitekeela jasotzen da, hori egitea beharrezkoa den kasu eta lanpostuetan. balear uharteen kasuan aipagarria da gobernu aldaketek hizkuntzalegeetan izandako eragina. esaterako, 2011 urtean balear uharteen gobernura heldu zenean, alderdi popularrak administrazioan lan egiteko katalanaren ezagutzaren legezko derrigortasuna kendu zuen. ondoren, 2015ean, alderdi aurrerakoien gobernu berriak berriro ezarri zuen administrazioan lan egite...
2019
‎Lurralde ikuspegi komunitario horixe da Lurralde Gobernantza demokratikoaren (LGd) ezinbesteko orubea. Beste eskala batzuetara elkartasun jauzia egiteko beharrezkoa dugun" euskal justizia eskala".
2020
‎Puntu honetan, analisiari begira aipatutako parametroen inguruan pare bat ohar egitea beharrezkoa da.
‎Honek hizketa egintzaren konplexutasuna argiratzen digu, izan ere aurrez aurreko jardunetan komunikazioan parte hartzen duten elementu gehiago ditugu, besteak beste, keinuak, begirada, mugimendua, hizlarien distantzia... Analisi benetan osatua egiteko beharrezkoa da hizketaren elementu hauei erreparatzea egintza komunikatiboaren oinarrizko elementu baitira (Calsamiglia & Tusón, 2001; Tusón, 2002). Gauzak honela, aurrez aurre egindako saioa izango balitz, baliteke mozketen eta gainjartzeen kopurua murritzagoa izatea.
2021
‎Gaztelaniaren inguruan duten pertzepzioari buruz, alabaina, oso desberdina da, guztiek pentsatzen baitute gaztelaniaz hitz egitea beharrezkoa dela. Eta hori lortzeari denbora eta dedikazioa eskaintzen diote.
‎Galdera horiei erantzuteko Bilbo Handiko unibertsitate ikasleen mudantza prozesuak izeneko ekintza ikerketa burutu dugu, unibertsitate ikasleekin batera. Ikerketaren helburua, mudantza prozesuak sakontasunez ezagutzeaz gain, gazteei bere aktibazio prozesuan aurrerapenak egiteko baldintza mesedegarriak eskaintzea izan da, hau da, eraldaketa egiteko beharrezkoa duten kontzientzia soziolinguistikoa garatzeko eta hizkuntza praktikak aldatzen hasteko espazio bat eskaintzea. Horretarako komunitate epistemiko bat (Estalella eta Sánchez Criado 2018) osatu genuen beren beregi, hirugarren atalean azalduko denez.
‎2007an Europako Batasunak eten egin zuen EBLULek lan egiteko beharrezkoa zuen diru-laguntza. Ez zen ongi ulertu Europako Batasunak hartutako erabakia, izan ere, Europako Parlamentuak laguntzeko gomendioak eginak zituen.
2022
‎Adituek soziolinguistikari eta hizkuntza ekologiari buruzko hausnarketak egiteak eta ezagutza zientifiko hori ikasleei transmititzeak positiboki eragin dezakeela defendatzen dute. Era berean, maila ezberdinean, EAEko, Nafarroako, zein Ipar Euskal Herriko curriculumek ere lanketa hori egitea beharrezkoa dela ezartzen dute. Gauzak horrela, gure ikerketa lanaren helburu nagusiak; Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko dauden materialak eta baliabideak biltzea, horiek aztertzea eta sailkatzea, hezkuntza komunitateko askotariko eragileek gaion lanketaren errealitateaz dituzten pertzepzio eta iritziak ezagutzea, eta osatutako sailkapena hezkuntza komunitatearen eskura ipintzea dira.
‎Askorentzat gaztelaniaz lan egitea errazagoa edo erosoagoa da, arazo gutxiago sortzen dira; euskaraz lan egiteko beharrezkoa da nahimena, kemena, gogoa, borondatea, argitasuna, pertseberantzia.
‎gaitasuna mugatua, erraztasuna, erosotasuna, ohitura... Hotz hotzean aztertuta, askorentzat gaztelaniaz lan egitea errazagoa edo erosoagoa da, arazo gutxiago sortzen dira; euskaraz lan egiteko beharrezkoa da nahimena, kemena, gogoa, borondatea, argitasuna, pertseberantzia... Hain zuzen ere, horrelako pertsona" kaskagogorrak" eta kontzientziatuak daudelako eta etsi ez dutelako eutsi zaio bizirik euskararen suari enpresetan, eta ahaleginak fruituak ere eman ditu, satisfakzio handiak:
2023
‎Horren ondorioz, euskara gaitasunari dagokionez, Industria, Merkataritza, Nekazaritza eta Ostalaritzan langile erdaldunak dira nagusi oraindik. Horrekin lotuta, Administrazio Publikoan eta Zerbitzuetan lan egiteko beharrezkoa da askorentzat euskara jakitea, baina beste sektoreetan ez: Merkataritzan, Ostalaritzan, Nekazaritzan lan egiteko euskara ez da beharrezkoa, baina baloratu egiten da kasu gehienetan.
‎Aipagarria da irakasle arduradun horiekin zehaztu direla ibilbideak eta behaketa orduak, hain zuzen, ikas-maila desberdinetako ikasleak euren artean bereizita behatuak izan daitezen. Neurtzaileek landa lana egiteko beharrezko duten formazioa jaso dute, eta datuak neurgailuaren bidez jaso dituzte7.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia